banner279
Kocaeli Denge
Kocaeli Denge
19 Mart 2020 Perşembe 13:03
Goodyear'da arabulucu atandı
banner478

Goodyear, büyük firmaların içinde bulunduğu Lastik sektörü grubundan ayrılma kararının ardından süreçte sendika ile birebir görüşmeye başladı. Bu kararın ardından Lastik-İş Sendikası ile Goodyear bugün 7’nci görüşmesini yaptı. Trpy By Wyndham Otel’de gerçekleştirilen görüşmelere Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı ve yönetiminin yanı sıra Goodyear İnsan Kaynakları Direktörü Selda Kalleci le firma yetkilileri katıldı. Toplantıların devam edeceğini söyleyen Başkan Sarı, “Olağanüstü süreçteyiz ancak üretim devam edecek. Gelecek durumlara göre hareket etmek en doğrusu. Toplu sözleşme süreci devam edecek. Bu süreci dondurma gibi bir şey olamaz” dedi.

“PARASAL KONU GÖRÜŞÜLMEDİ, İKİ MADDE GEÇTİ"

Koronavirüs önlemleri çerçevesinde sosyal mesafeye dikkat çekerek toplantıyı az katılımla yapan Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, detayları paylaştı. “Görüşmelerde biri ikramiye, diğeri iktisadi güvenlik olmak üzere 2 madde geçtik. Zam ve parasal konular yine görüşülmedi.  Genel gündemde koronavirüs ve etkileri var. Goodyear dünya genelinde üretimin durduğu yerlerden. Borsada değer kaybına uğradı. Koronavirüsün ekonomiye yansımaları böyle. Önümüzdeki süreçte neler yaşanacağını bilemiyoruz” şeklinde konuştu.

EKONOMİK PAKET, PİYASAYI HAREKETLENDİRİR Mİ? 

Devamında Sarı, “Dün Cumhurbaşkanı tarafından açıklanan paketin devam edeceğine inanıyoruz. Böyle bir kriz aşamasında paket piyasayı hareketlendirecek bir yapı mıdır, bunu söylemek imkansız. Önümüzdeki süreçte de olmayacağı anlamına gelmez. Türkiye bu krizden şanslı çıkacak. Coğrafi olarak ve genç bir nüfusa sahip olmamız önemli” ifadelerini kullandı. 

OLAĞANÜSTÜ SÜREÇTE ÜRETİM DEVAM EDECEK 

Süre itibariyle arabulucu dönemine girildiğini dile getiren Sarı, “Önümüzdeki toplantıda sistemi konuşacağız. Enflasyon yükselebilir. Önemli olan insan sağlığı ve her bir paket açıklaması istikrarsızlığı getirebilir. Olağanüstü süreçteyiz ancak üretim devam edecek. Gelecek durumlara göre hareket etmek en doğrusu. Toplu sözleşme süreci devam edecek. Bu süreci dondurma gibi bir şey olamaz. Ama sürecin uzatılmasında fayda var. Kurallara uyduğumuz sürece bu günlerin altından kalkacağımıza inanıyorum” dedi.

ÜRETİM KESİNLİKLE DURMAZ DEMİYORUZ AMA... 

Üretimin durması yönünde açıklama yapan Sarı, “Artık ne ile karşılaşacağımızı bilmiyoruz. Üretim kesinlikle durmaz demiyoruz. İşçi sınıfını mağdur etmeyecek şekilde bir çözüm bulunmalı. Fabrikalarımızda kronik hastalığı olan işçiler var. O arkadaşlarımızı tespit ettik. Bu arkadaşlarımızın istirahat etmesi için gereken çalışmaları yaptık. Bu sayı 30-40 civarında. Görüşmelere de bu süreçte bir arabulucu atandı, Prof. Dr. Ahmet Selamoğlu. Diğer atamalar sanıyorum ki yarın yapılacak” diye konuştu.

banner651
Son Güncelleme: 20.03.2020 09:30
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

Dikkat!

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Badi ekrem 2020-03-19 13:15:02

Ya başkan Allahını seversen üretim nasıl durmaz?Fabrıkada amir memur müdürler fabrikaya gelmiyor evlerinden çalışıyor..Sen yüzlerce işçiyi nasıl tehlikeye attırırsın??Yüzlerce işçi aynı yemekhanede yemek yıyor aynı soyunma odalarında soyunup duş alıyor 1 kişiye Allah korusun bulaşşa herkese bulaşıcak ..Çevredeki tüm fabrikalar durmaya başladı lastik sektörü neden durmuyor?Sen sözleşmeyi bitiriceksın dıye bunca ınsanın hayatını nasıl rıske atarsın başkan!Temsılcılerın odalarında oturuyor sen oteldesin işveren evinden fabrıkayı yonetıyor ee sonra garıban işçi gelsın calıssın...Fabrıkalar ıcın hanı işguvenlıgı bırıncı plandaydı?Ne oldu?iŞVERENIN CANI CAN İŞÇİYE NE OLURSA OLSUN OYLEMI?

Avatar
Goodyear 2020-03-19 13:26:50

Müdürler evde onlara bişey olmasın onların ailelerını bişey olmasın işçi ve aileleri ölsün dimi hakkımı helal etmıyorum size

Avatar
Goodyear lı 2020-03-19 13:39:53

Yazıklar olsun be elinize yüzünüze bulaştırdınız şu sözleşmeyi. İşveren resmen dalga geçiyo sizinle. Bugün git yarın gel diye oyalıyo hakeme gitmeye çalışıyolar anlayamıyomusunuz bunu. Ne eylem ne başka bişey bu sendika bu kadar aciz bu kadar beceriksiz değildi. Sen bu sözleşmeyi madde filan vermeden bitiremezsin.

Avatar
Mehmet Günaydın 2020-03-19 14:00:23

Sayın Başkanım umarım bu yazacaklarım size bir şekilde ulaşır ve okursunuz.
Malum ülke olarak zor bir dönemden geçmekteyiz.Biz lastik işçileri bu süreci yoğun bir şekilde çalışarak geçirmekteyiz.Ülkemiz dünyadaki duruma bakıldığında en yoğun ve en fedakarca üretimi yapmaktayız.Yöneticilerimiz evlerinden çalışırken biz sahalarda mücadelemizi devam ettiriyoruz.Yıllarca sözleşme dönemlerinde İş verenler krizleri bahane ederek önümüze gelmiş,bunları bahane etmişti.Şimdi ise tam tersi bir durum oldu diyebiliriz.Rekor üretim yaptığımız bu günlerde iş verenlerin 1 dakikalık duruşa tahamülü yok.O zaman zaman mücadele zamanıdır.Üretimden gelen gücümüzü kullanma vaktidir.Bu kazançtan payımızı alma vaktidir.Biz ölümün kol gezdiği şu günlerde,canlarımızı hiçe sayarak fabrikamıza gelerek işimizi yapıyor,bacamızın tütmesini sağlıyorsak.İş verenler hakkımızı vermelidir.Size güveniyoruz,mücadeleniz mücadelemizdir.Üretimden gelen gücümüzü kullanma vaktidir.

Avatar
Mehmet 2020-03-19 13:31:08

Yakında Fabrikalar komple durur..
Üretim kesinlikle durmaz demiyoruz diyor.. Başkan
İşçi sınıfı mağdur edilmemesi gereken çözümler bulunmalı diyor..
İşçiler hayatını kaybetmesin, işinden olmasın, yarın fabrikalarda üretim yakın zamanda durur..Anbarlar dolu
Sevkiyat yok..

Avatar