Staj Sigortası Başlangıç Sayılacak: Son Dakika Müjdesi Verildi: “Türk Modeli EYT…”

Son Dakika Haberi… Staj ve çıraklık mağdurlarıyla ilgili muhteşm haber bir SGK uzmanından geldi. Özgür Erdursun, Türk model EYT'den yaptığı açıklamayla sosyal medyaya umut verdi. Staj ve çıraklık mağdurlarının EYT’ye dahil edilmesiyle ilgili çabalar artık son düzlükte. Herkesin tek bir dileği var. Bu mağduriyet bitmeli ve bitecek. İşte detaylar.

Fadime Atmaca
Fadime Atmaca Tüm Haberleri
+1
Haber albümü için resme tıklayın

Staj Sigortası Başlangıç Sayılacak: Son Dakika Müjdesi Verildi! “Türk Modeli EYT…”

SGK uzmanı Özgür Erdursun, TBMM'ye gönderilecek yeni EYT yasasıyla staj ve çıraklık mağdurlarına umut oldu. Sosyal medya hesabından açıklamalarda bulunan Erdursun, yeni EYT formüllerinden bahsetti. EYT yasası çıkarsa kimlerin emekli olabileceğine dair çeşitli tahminlerde bulunan SGK uzmanı Özgür Erdursun, çözümün Türk EYT modeli formülüyle bulunabileceğini söyledi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin'in gözaltı mağdurları ve stajyerlerle ilgili açıklaması bomba etkisi yarattı.

STAJ SİGORTASI BAŞLANGIÇ ​​SAYILIYOR MU?

9 Eylül 1999 ve sonrasında işe başlayan sigortalılar otomatik olarak EYT kapsamında olacaktır. Ancak birçok kişi e-devlet sistemi üzerinden sigortalılık geçmişi talep etme hatasına düşmüştür. Sigorta olayı olması durumunda bu ekranda yanlış ekranlar kullanılmaktadır. Kayıt başlangıç ​​tarihi ve hizmet başlangıç ​​tarihi 4A kapsamına girmeyen kişiler otomatik olarak AET kapsamından çıkarılır. 4A kayıt tarihi 1999 veya daha eski olan kişiler, hizmet başlangıç ​​tarihi bu tarihten sonra ise hariç tutulur.

STAJ VE ÇIRAKLIK SİGORTASI EYT’DE SON DURUM

Nitekim staj veya çıraklık sigortasından yararlanan kişiler, sigorta primleri ödenmediği için EYT kapsamına alınmamıştır. Bu konudaki görüşünü dile getiren SGK uzmanı Özgür Erdursun, staj sigortası ve çıraklık mağdurlarının, Türk Modeli EYT ile sorunun çözüleceğini söyledi. Peki, siz ne düşünüyorsunuz? Staj ve çıraklık mağdurları EYT kapsamına alınmalı mı? Görüş ve önerilerinizi lütfen yorum bölümünden bize yazar mısınız?

05 Ara 2022 - 23:36 - Finans

Muhabir  Fadime Atmaca


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Denge Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Denge hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Denge editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Denge değil haberi geçen ajanstır.

368

Oguz Benzer - Diş protez bölümü Cıraklık egitim merkezi 4 Akşam sanat okulu bu bölüme 1996 senesinde başladık 4 yıl sonunda Kalfalık ve Ustalık belgelerimiz düzenlendi Devletin vermiş oldugu sigorta sicilini halen kullanıyoruz Cıraklık yok sayılamaz odönemde Hiç bir işveren Sigorta yatırmadı buna dair çok kişi mahkemelik oldu Ama malesef Sonuçta biyerlere para yedirenler calıştırdıkları kişileri ne tazminat ne sigorta yaptıla şimdi bu hak degil belki bizler kadar calışmayanlar faydalanacak gereken yapılmasını isteriz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ocak 21:46
367

Emre - 1989 - 1990 - 1991 - 1992 ) 4 yıl boyunca 5buçuk gün çalıştık yarım gün ÇIRAK okulana Zorunlu Olarak gittik.. Orada Çalışan herkez aynı maaşı aldı mesaiye kaldık ve biz mağdur değilmiyiz Yani Bu Konu Çözülmesi Gereken Konu Değilmi.? İş Haddi Olmuyormu Süreç...?

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 31 Aralık 13:47
366

Engin - Dunya baskani yikamadi icerden vedat bilgin bakan yikacak farkinda degillermi acaba anlasilir gibi degil aile akraba toplulugu isyanda 4-5 milyon oy muhalefete kaydi , umarim yanlistan donerler aksi halde bakanda koltugu 6 ay sonra devredecek

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Aralık 10:02
365

Ufuk - Sonuçta staj yapmasaydik sigortalı başka bir iste çalışıyor olacaktık ve sigortamiz normal baslayacakti. Meslekci yetistirmek suç ise insanları mağdur edecekse kaldırsınlar meslek liselerini

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 13 Aralık 05:27
364

İbrahim - Kesinlikle alınmalı. Şartları tutan isterse emekli olmalı.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 18:52
363

Aydan - Tabi ki alınmalıdır.sonuç da SGK bize bu sicil numarasını hak ettigimiz için verdi. Yağmur demedik çamur demedik çalıştık köylerden o ise gidebilmek için 2saatlik yürüdük.gidişi ayrı bir dert di dönüşü ayrı bir dertti.guzel bir haber bekliyoruz

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:01
362

Çetin Sabancıoğlu - Evet alınmalı staj mağduruyuz destek istiyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 00:05
361

Nilay - Evet alınmalı bizde slalbalh8aksalm 5e kaldalr çalışıyorduk haftanın 3gunu tabiki salyilmalli

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 21:51
360

Seçkin - Öncelikle staj ve çıraklığı birbirinden ayırmak lazım staj okula giden kişlerin okurken bir iki gün işe gönderilmesi yada yaz sezonu vs çıraklık zaten aktif olarak yani çocuk işçi olarak çalışanların patronların sırf sigorta ödememesi için haftanın bir günü okula gitmedi yani 5gün iş bir gün okul biz kesinlikle bende bir çıraklık mağduru olarak hakkediyoruz 4yıl boyunca okul adı Altında patronlar ve kanunlar el el hakkımızı yediler

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 18:11
359

Ali Ceyhan - 1996 yılında çocuk yaşta çalıştım Sicil numarası verdiler şuan bu o numara üzerinden sigortam yatıyor bizler mağduruz mağdurumuzu giderin sayın cumhurbaşkanım saygılarımla

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 11:56
358

Rumuz - Staj ve çıraklık mağdurları eyt kapsamına alınmalı 94 yılında staj yapmış bir olarak bu mağduriyetin giderilmesi gerekir.Ülkemizde meslek ayrımı yapılmadan emekçilerinde avukatlarla aynı hakkalara sahip olmasını istiyoruz.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 09:35
357

Hasan - Kesinlikle magduriyet düzeltilmeli olur inşallah

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 07:35
356

Kerimoğlu - Geçtiğimiz yıl 62 çocuk işçi hayatını kaybetti.

Başka bir şey demiyorum staj konusunda.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 05:37
355

Admin - Sayın Cumhurbaşkanımızın bu mağduriyetimizi gideceğine inanıyorum.Ben 1992 yılında Belediyede staj yaptım.Torna makinelerinde o yaşlarda iş yapıyorduk,kimse boşuna bizi ikinci plana atmasın,yok sağlık sigortası ödendi demesin adam gibi çalıştık,şimdi hakkımız neyse bizlere verilsin,herkes çoluk çocuğu için çalışıyor.Biz halkız bizi gözardı edenleri bizlerde yarın gözardı ederiz.Selamlar saygılar.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 23:15
354

İsmail Koç - Bizler staj görürken 1 kuruş dahi hizmet bedeli almadan haftanın üç günü çalıştık ve siğorta başlangıç tarihi diye onaylandı bizleri kapsam dışında tutmak ne kadar doğru olur bununda sorgulamak lazım

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 21:48
353

İsmail Karagülle - Tabiki alınmalı. 2 yıl bir fiil Tcdd'de staj yaptım. Oradaki ustalara çalıştım. İş öğrendim. Ustalar maaş aldı evine gitti. Hizmet ettiler. Bizde 2 yıl eşşek gibi çalıştık. Neymiş okulluymuşuz. Neymiş 18 yaşından küçükmüşüz. Neymiş sağlık sigortasıymış. Bazıları 5000gün ile emekli oluyor. Bizde diyoruzki 7000gün ile olsun ama bizim sağlık sigortası başlangıç sayılsın. Borçlandırın ödeyelim.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 21:36
352

Sosyal Adalet - Şu andaki Hükümetin Eğer gerçekten sosyal bir devlet anlayışı varsa bu mağduriyeti giderir ve bu ülkenin yarısından fazlası alt sınıf gelir seviyesindeki çalışanlardan oluşuyor. bu bir onur kırıcı blir durum.

Sonuna kadar haklı bbir mağduriyetin içindeyiz

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 21:19
351

Staj - tabiki alinmali o zaman biz neden hem okuyup hem calistik sigorta numarasi aldik

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 19:39
350

Tahir Erk - Bumaduriyet giderilirse türkiyede bütün maduriyetlerer giderilmiş olacak Staj maduriyeti çok önemliydi bunuda işte bu hükümet çözdü haydi yola devam

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 18:57
347

Staş Mağduru - Evet tabiki bu bizlerin hakkı diyilmi sosyal digorta kurumu bize bir numara veriyor ömrümüzün sonuna kadar bu numara üzerinden sigortamız devam edecek diye, staj gordüğümüz okadar zaman zarfı niye hibe oluyor yaşımız 18 ustu calısmış emek göstermişiz birer birey olarak.Sizler bunu gayeye almamış gün yazmamışsınız sonrada staj giriş olmaz diyorsunuz bu cok duzensiz bir düzen.Madem öyle o numarayı neden verdınız neden işe başlama tarihi yazdırdınız.Sataj sigorta girişidir yasaldır bu yasayıda kabul edeceksiniz enınde sonunda

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 01:03
346

Ramazan - 1992 iş kazası geçirdim 2 parmak koptu çıraklık okulundan sigorta vardı ama hiç bi hükmü yoktu hiç kimseye dava açılmadı olan bana oldu patronlar SSK para vermesinler diye bizleri köleleştirdiler artık bu çıraklık okulları kalksın bi faydası yok

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 00:54
345

Uğur beyaz - Tabikide alınmalı ve normal çalışma hayatına başlayanda adam 17 yaşında siğortalı olmuş ee neymiş efendim 18 yaşında degilmiş peki 1 yıl için haksızlık degilmi adam 98 ve daha önceki yıllarda siğortalı olmuş primi tam çalışmış hatda normal istenilen prim gününüde aşmış

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 09 Aralık 22:55
344

Özgür - Bize sigorta giriş kartı verdiler... Ve denildi ki bu tarih sizin başlangıcınız..Haftanın üç günü bedavaya çalışdık resmen.

SSK mız zaten yoktu, giriş tarihimizi istiyoruz.. Anayasada verilen haklar geri alınamaz, bizim alındı...

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 09 Aralık 20:38
348

Metal Işleri - @Özgür 344 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle öyle oldu. Verilen haklar alınmazdı hani

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 08:50
343

Ersin - Staj döneminde zaten bedavaya çalıştık .Bir kagrimiz sigorta diyorduk.Ondada türlü filimler çıktı işçinin emekçinin hakkı yok sayılıyor.Son umut cumhurbaşkanına kaldı. Allah yardımcımız olsun

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 15:32
341

Kemal Kayabaş - Haftanın 4 günü fabrikalarda 4 ay tatillerde sıra masa yapımında okulda çalıştık 1995 te ssk sicil kartı verildi şimdi olmaz denilmesi gasptır.Mesleki okullara teşviki baltalar

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 14:12
340

Musa sevim - En doğal haklarıdır bu hakkı vermeyenlerle elbet çıraklarında bir hesabı olur

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 09 Aralık 12:48
336

Ali - Staj ve çıraklık sigortası başlangıç sayılmalıdır. Hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 09:16
334

Ahmet - Hayırlı günler hocam ben oto motor dalında kalfalık belgesi için staj gördüm 96 girişim var 4 yıl okumam gerekiyiyordu bu arada okulun son senesi askelik görevine denk geldi ve askerliği tecil ettirmem gerekti staj sigortası bize giriş sayılıyor dediler ve bende buna istinaden başka prim yatırmadım..staj en azından başlangıç sayılsın...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 06:59
333

Sami Özen - Tabiki alınmalı sayın bakanımızın defalarca kez söylemiş olduğu uzun vadede ödemesi yapılmış olanlarda bir sorun yok demesinin ardından şimdide 18 yaş öncesini saymıyorlar benim hizmete başlama tarihim 1995 sigorta tescil tarihimde aynı olmasına rağmen ozaman 14 yaşımda olduğum için 4 sene geriye çektiler 27yıl 9 ay alan sigortalılık süremi otomatikmen 23yıl 7 ay düşürdüler. 1995 senesi dahil çalışmış olduğum yıllar hep 30 gün üzerinden yatmıştır hiç kimse bunlardan söz etmiyor nasıl olsa bir kılıf uydururuz hesabındalar zorda kalınca halkı arkana al halk zorda kalınca hadi ordan

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 03:59
332

Aub - Sayılmalı bence oglum 4 yıl çıraklık yaptı sicil numarasıda var sadece pirim ödenmedi 1 gun okula gitti 5 gun işe gitti saç tasarım uzerine okudu liseyi kimsenin emegi ziyan olmasın bence nasıl dogum ve askerlik borçlanılıyorsa stajerlerede borçlanma yapılabilir

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 01:25
331

Altın Semerli Eşek - Zengin ve vekil çocuklarına çıkarılsın.Biz sizin köleniniz.calismayanlar yaralansin güzel ülkemde .vekil maaşlarında hepiniz masallah guzel anlasiyorsunuz.milletin cikari oldumu dikenmi batiyo.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 01:15
330

F - Sıtaj girişi sayılmalı sıtajer çalışanlar bedava calıştırdılar sabah 8 de işe başlarlar akşam cıkış saati belli değil ozaman öyleydi enfazla hak eden o cocuklar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 00:52
329

Mustafa - Tabiki çıraklık girişi sayılmalı bize sgk numarasını neden verdiler ozaman

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 00:19
328

Murat Beşel - Bize T.C çıraklık eğitim merkezine başladığımız zaman sgk girişi yapıldı bunun sadece sağlık dan yararlanmak emekliliğe sayılmadığı söylenmedi sonunçda 6 gün çalışıp 1 gün okula ğittik işçi olarak çalıştık şu anda mağduruz 1998 ğirişli olduğum halde eyt den faydalanamıyorum bu bizim de hakkımız ve hakkımızı istiyoruz.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 00:18
326

Stajyer - Staj başlangıç olmalı Türk tipi de tuta bilir

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 23:08
324

Samsunlu 55 - Ben 7000 gün ile emekli olamazken, stajda amele gibi çalıştık. Sgk başlama tarihim 1998 hizmete başlama 2003 ve 7000 prim günüm var neymiş. 1999 dan önce işe girenlermiş. Böle bir saçmalık olurmu. Hakka geçerler. Sgk kasasına prim yatınca para girer elalelm 5400 günle emekli olsun bizim gibi staj madurları kesintisiz olarak çalışan 7000 günle emekli olamasın. Vayy be ne adaletli bir düzenleme.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 22:33
323

Memet - Sayın büyüklerim yas siniri kalkmasa HYT çıksa nolur çıkmasa nolur yaşım 43 pirimim dolmuş ama Bi isim yok yaşım 43 diye iste vermiyorlar biz napacız yas şartı kalmazsa nasıl geçineciz nasıl çoğumuzu okutacız

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 22:21
322

Meryem - Ben ise girdiğimde acemiyiz diye bir ay bedava çalıştım para bul vermedi bırak maaşi ondan sırada asgari ücretin altında çalıştırdı sonrada cirakliktan yaptı sigortami hep olan bize oluyor patronlar kazan kazan goturuyo elemana çay kaşığıyla veriyor bari çıraklık başlangıç olarak sayilsinda bizim hakkimizi elimizden almayin lütfen

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 22:18
321

Murtaza - Esas eyeteye girilmesi.gereken çırak ve stajerlerdir bu yasayı çıkaran o dönemki hükümet hırsızlık yapmıştır şimdi aynı yüz kızartıcı hatayı bu hükümet yaparsa avcugunu yalar benden söylemesi sonuçlar belli oldugunda son pişmanlık fayda etmez 10 kere düşün birsefer dogru karar ver her bakanın olumsuz sözünü dinleme seni oyuna getirecekler askeri ücrete zamlar miletti ve devleti kausa sürükleyecek sizin hükümet olarak acil fiyatları aşagı çekerek eflesyonu indimeniz gerekir söz dinlemeyen gıda sektörünü kira ve aydatları acil olarak düşürülürse ancak olur herkes kafasına göre cumurbaşkanı olmuş kafasına göre zam yapıyor buda hükümetin acizliginden kaynaklanıyor.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 22:09
320

Kahramanmaraş - Staj sigortası borçlanma hakkı verilmeli

Yoksa hiçbir staj mağdurun verecek oyu yok

Karamsar şarkısını dinlesinler.. he bir düşte gör dostun varmı

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 22:05
319

Mm - Staj mağdurlarinin her yönden magdur edilmeye devam etmektedir. 1.magduriyet Haftanın 2 günü okul 4 günü isyerinde olan meslek liseleri ogrencileri duz lise de ogrenim gören öğrencilerle aynı sorular üzerinden sınava girmekte sizce iyi bir sonuç alabilmislermidir. 2.magduriyet 1982 doğumlu 1.10.1998 tescil başlangıcı 1.10.2002 prim yatmaya başlanan tarih ve su anda 6000 gün primi olan bir staj magduru simdiki durumda emeklilik için 60 yaşını bekleyecek. Yine 1981 doğumlu 1 09.1999 sigorta başlangıcı olan 5000 gün primi olan 50 yasinda emekli olacak. Yani 1 yaş büyük ama staj mağdurun 10 yıl önce emekli olmuş olacak. Bu hakmi adalet mi. Sorun yine devam edecek. Yine mağduriyetler yaşanmaya devam edecek. Bu mağduriyet nasıl çözülür ancak tescil başlangıcı sigorta başlangıcı sayılirsa ve 50 yaş emeklilik yaşı olursa örnekteki kişiler 1 yıl arayla emekli olurlar.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 21:45
318

Mersinli - Çocuk yaşta meslek lisesine gitmemizin sebeblerinden hem erken yaşta SSK lı olmak hemde iş hayatıyla erken tanışmaktı. Lâkin şuan geldiğimiz durum sanıldığının aksineymiş. Yazık o genç yaşta kirin,pasın, pisliğin içinde ve Sigorta yapılmadan çalıştıldığımız günlere. Mağdur olanların sayısı emekli olacaklardan fazla durumda. Allah büyük millet ittifakı bu sorunların hepsinin üstesinden gelir. Refah günler milletimizi bekliyor. Hak yiyenler yiye dursun...

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 21:31
317

Magdur - 1995 te meslek lisesi tarafindan termik

Santraline staja gonderildim girisim 95 neden verilmis olan hakkimizi görmezden geliyorsunuz kul hakki hakkımızı verin

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 21:31
316

Sgk - 1998 de staj yaptım,,Devlet sigorta Zorunlulugu yok diye işletmeler Sigorta yapmamıStıR,,,bunda SuÇ devletindiR,Devleti yönetenlerin emekliliği ve maaşları ve mülkiyeti Araştırılsın,,,Mağduriyetimiz GiderilsiN,,,Mağduriyete MağduriyeT.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 21:25
315

Sedat Kaya - Merhabalar staj veya çıraklık sigortasının başlangıç sayılmaması gerçekten çok büyük haksızlık stajyer de olsak o yıllarda haftanın beş günü tüm işçiler gibi sabah 8 akşam 18 saatleri arasında çalıştık kesinlikle haksızlıktır hırsızlıktır bu işin bir an önce çözülmesi ni diliyorum

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 21:23
314

Mağdurlar - Bu bize verilen kartlar uyun kartları değil arkadaş sigorta sicil kartıysa onuda bize devlet verdiyse başlangıç sayılması gerektiğini düşünüyorum.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 21:17
313

Nusret - 1992 ile 1996 arası çıraklık yaptım işe giriş tarihim 92 ama sayılmıyor bu nasıl bir adaletsizlik neymiş en az 10 gün sigortan yatmış olacakmış biz okula gidip sigortamiz başladı diye sevinirdik meğer hepsi yalanmış o zaman sigortacilar gelirken adamlara gidin gezin gelin diye söylerlerdi gerçi şimdide var ama denetleyenide bir denetleyen gerek

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 21:01
312

Mk - Stajda haftanin 6 günü gunde 15 saat amele gibi calisiyorduk her sene 5 ay sürüyordu ozamanlar emeklilige baslangic sayiliyordu,ne olduda kanun degisti hakki elimizden alindi

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 20:30
311

Satan Maduru - Alınması lazım 95 staj sonra askerlik iş başı 2001 benim bizim suçumuz neydi ki askerlikte sayılmıyor sa bu insanlar madur

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 20:27
310

Adnan Vatansever - 15 yaşımda çıraklık eğitim merkezinde sigorta sicil numaram çıktı o zaman bu zaman dır aynı sicil numarası üzerinden sigortam ödeniyor. O zamanlar bana sadece sağlık sigortası yatırılmasına müsade eden devlet şimdi beni mağdur ediyor. Allah'ım sen bilirsin...

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 20:19
309

1070 Den Beri Türk - staj sigortası başlangıç sayılmalı magduriyet giderilmedir

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 20:17
308

Adnan Vatansever - Çocuk yaşta işe başladığımın en büyük ıspatıdır o sigorta kartı ve sicil numarası... Sabahın ayazında kendi imkanlarımız ile sanayinin yolunu tutup akşamın karanlığında saat 21.30 22.00 işten çıkıp evimize döndük biz normal işçiden farksız çalıştırıldık, çıraklık eğitim merkezinde hocalarımız çok şanslısınız sigorta başlangıcınız yapıldı ilerde faydasını göreceksiniz dediler çocuk yaşta çalışmaya devam ettik ileride faydasını göreceğiz umuduyla... Okul açık iken haftanın iki günü okula diğer günler cumartesi pazar bile çalıştırdılar bizi. Okullar kapalı yani yaz tatiline girdiğinde ise haftanın tam günü eksiksiz çalıştık çocuk bedenlerimiz iş kazasına, çocuk pisikolojimiz ise haksızlıklara hakaretlere tekme Tokat'ta mağruz kaldık sanayi ortamında bozuldu pisikolojimiz... Sigorta sicil numarasının şahsıma tanımlandığı günden itibaren başlangıç sayılmalı...

Çocuk yaşta çalışmaya başlayan bu ülkenin evlatlarının hakkını yemeyin, biz bu memleketin çocuk yaşta çalışmaya başlamış işçileriyiz lütfen değerli devlet büyüklerimiz bizi görmezden gelmeyin. 1995 , 96 ,97 ,98 yılının o çocuk işçilerini görmezden gelmeyin...

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 20:09
307

Mehmet - 1994 yılında çıraklık okulunda sigorta girişi yapıldı bunları niçin saymıyorlar 1 gün bağkur girişi olanlar pirim yatırmayıp emekli hak ediyor

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 19:36
306

Murat Karabiyik - Çıraklık stajı biran önce sigorta başlangıcı sayılmalı

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 18:42
305

Aslan - Biran önce staj mağdurlarının sorunu çözülmeli

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 18:38
302

Ömer Yurt - Tabiiki o süreçte makine bakım atölyelerinde yağ ın pasın içinde tehlikeli ve ağır işler yapmak zorunda kaldık alınteri döktük

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 17:56
300

Hacivat - Yalan haber yapma insanların umutlariyla oynama bu haberi gerekli yerlere ulaştıracağız

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 17:52
298

Öner - Tescil tarihi 1996 devlet baba verdi sigortalıaınız dediler hakkımızı verin sanayi köşelerinde çocuk yaşta çalıştık emek verdik vermeye devam ediyoruz #StajSskBaslangiciOlsun

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 17:43
296

Abdulkadir Arslan - Çocuk yaşta işçi olmakmış suçum işyeri ne gittiğimizde çok güzel tam meslek ögrenme yaşı dasın okula gittiğimizde çok şanslı çocuklar sınız sigorta başlangıçnız yapıldı ilerde çok işinize yarayacak nerden bileyim ben bugünki gibi iki arada bir derede kalacağımı madem bir işe yaramıyor neden yaptılar ozaman bize sigorta

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 17:08
295

Zeynep - Staj başlangicim 1996 sigorta stajım bitti ama hemen sigortami başlatmamişlar 16.11.1999da başlatmış iş veren 2buçuk ay yüzünden eyt ye giremiyorum haksizlik bu çıraklık girişi sayılmalı sonuçta ozaman da çalışıyorduk

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 17:05
299

Durmus - @Zeynep 295 nolu yoruma cevabı: Zeynep hanim bu durum cozulur geriye donuk sigorta priminizi calistiginiz kuruma bir dilekce ile odetebilirsiniz sigortanizi odemedigi tarihleri odetebilirsiniz eyt li olun olmayin sikayetci olun isveren sigorta primini yatirmamis eksik yazilmis yada gec baslatmis bundan siz sorumlu degilsiniz

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 17:44
294

Hüseyin Bayburt - Sigorta numaramız madem stajda verildi bu bizim için ve veren SSK için bir kanıttır ki biz bir hizmet yapmışız ve bunun kale alinmamasi büyük bir haksızlık olur

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 16:59
293

Kaptan Kanca - Bızım günahımız ne staja gönderen okul devletin okulu degılmıydı stajı nasıl zorunlu duyduysanız hakkımızda vermeye zorunlu ve sorumlusunuz

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 14:45
292

İbrahim Asar - Sonuç itibari ile staj da bizde üretime katkıda bulunduk o zaman biz kaçak olarak çalışmış durumunda oluyoruz devlet suçludur bizi sigortasız çalıştırdığı için devlet millete örnek olması gerekirken yasadışı çalışmayı vatandaşına örnek olarak göstermiş olur yasadışı çalışmayı tetiklemis olur buda vergi kaybıdır

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 14:31
291

Staj Mağduru33 - Burda siyeset değil mağduriyet sözkonusu Ben 1997 yılı staj mağduruyum madem okulda yapılan sigorta emekliliği kapsamıyordu bunu o dönemin meslek liselerindeki ve çıraklık okullarındaki öğretmenler bilmiyormuydu neden velilerimize bilgi verilmedi ilgili hükümet kadar ozamanın öğretmenleri ve okulda bu konuyu bilen memurlarında suçu vardır vebalimize girmeyin bu dünya tek tarflı değil hakkımızı vermezseniz ahirette hakkımızı sizden söke söke alırız

Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 13:52
290

Davut Öztürk - Staj yoksa bizdede size verilecek oy yok bukadar basit 20 senedir akp ye oy veren birisi olarak sıtaj hakkımız verilmesse ilk defa oy vermiyecegim sayın devlet büyüklerimiz sesimizi duyun lütven

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 13:20
289

Mehmet Koşar - Hem lise hemde üniversitede toplam 1 yıl staj yaptım. Bize verilen sgk numarası nin bir anam ifade etmesi icin sgk işe giriş baslangic yılı sayılması hak ve adalete en uygun olma biçimidir. Devlet bu sorunu kökten çözüp birdaha günddme getirmemesi gerekir.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 13:20
287

Sakin - Ben staj yaptım okul SSK ya bildirmemis bunun için ne yapmalı

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 12:40
286

Staj Mağduru - BİZLERE BU SGK GİRİŞİMİZİ NUMARASINI VEREN DEVLET STAJ GİRİŞİMİZİ SAYILMASINI İSTİYORUZ BİZLER TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞIYIZ BİZLERE ÜVEY EVLAT MUAMELESİ YAPILIYOR NASIL AVUKAT ÖĞRETMEN HÂKİM DOKTOR STAJLARI SAYİLİYORSA BİZLEREDE İŞÇİ STAJ GİRİŞİMİZİ SAYILMASINI İSTİYORUZ SEN HALKININ YANİNDAYSAN HALKTA SENİN YANINDA BUNU SAKIN UNUTMA YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 08 Aralık 12:36
285

Gercek Hayat - Valla ortada bir eyt yok ortada bir hak ve haksızlık var 99 sonrası için yaş sartı kaldırılsın yada 50 52 lere düşurulsun olması gereken budur aksi gercrklestiginden bu sefer biz 99 sonrası eyt aranacak 60 65yası nedir ya biz avrupa deyiliz hic birzamanda olmak istemedik bu devletimizin düşuncesi ve istegiydi

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 12:30
284

Staj Mağduru - Bizlere bu SGK girişimizi numarası veren devlet nasıl avukat öğretmen hâkim doktor stajları sayiliyorsa işçi vatandaşların hakkını sayılmasını istiyoruz Bizler staj mağduru vatandaşlarız bizler hakkımız olan staj baslangicimizi sayılmasını istiyoruz çocukluğumuz hayallerimiz insanı yaşatki devlet yaşasın

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 12:29
283

Ottoman - Bu bizimde hakkımız ozamanın zor şartlarında mecburen bu yola başvurulmuşsa biz çırak ve stajerlerde bu kapsamda olmalıyız haksızlık ayrımcılık olamaz olursada bizim gibiler mağdur edilmemeli devletimiz gerekeni yapacaktır inanıyor ve güveniyoruz

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 11:50
282

Zaza - Hakkımız olan birşey hükümetin bunu göz ardı etmemesi lazım aksi takdirde çok büyük bir hata yapmış olur bu seçim arefesinde

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 11:48
281

Figen Özkarslï - Haksa öncelik bizimde hakkımız kabul edilsin biz stajerlerde mağduruz bize liseye giderken bu size verilen kartları saklayın önemli ilerde dendi .sonrası tam bir hayal kırıklığı Dilerim Hakkımızı telafi ederler!!!!!!!

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 08 Aralık 11:05
280

Özlem Öztürk - 96 staj başlangıcım var. İşe başlama tarihim 2001. Fakat şuan 21 yıl bir fiil çalışma hayatım ve 7300 ödenmiş primim var. Kişi 99 öncesi 1 ay prim bile yatırsa 5000 günle emekli olacaksa benim durumumda olanlar emekli olamazsa çok büyük haksızlık olur

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 11:03
279

Gülbahar - Ben vekil öğretmenlik yaptım 1985 senesi başlangıç Yalnız Lise yi bitirdiğim seneydi 18 yaşında olmadığım için kabul edilmiyor Doğum borçlanması ile emekli olmak için dört sene önce evrakları mı vermiştim kabul edilmedi ki o zaman istenilen reşit kılma dava belgemde var elimde Son durumun netleşmesini bekliyorum Olmadı dava açmayı düşünüyorum

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 10:57
278

Paşalı - Avukatlara,doktorlara,gurbetçilere staj girişi başlangıç sayılıyor bizlere işçilere yok en kötüsü de ney devletin bakanı staj mağdurlarıda bu kapsamda değerlendirilecek onunla ilgili çalışma yapıyoruz diye milyonlarca kişiyi umutlandırıyor bir hafta sonra staj eyt kapsamında değil diye açıklama yapıyor ayıptır günahtır ya kul hakkıdır bu sandıkta bunun hesabını soracağız merak etmeyiniz

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 10:50
275

Recep Özen - Evet alınmalı benim çırak olarak başlama tarihim 1989 mağdur olan bizleriz göz ardı etmemelidir hükümetimiz saygılar

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 10:00
274

İhsan.çalişkan - Şimdi niye sanayiciler çırak bulamıyorlar ozaman dedikleri bu sizin skg girişiniz ozaman skg ta geldilermi ustalar derki söyle burda çalışmıyorum derlerdi

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 09:49
272

Adem Ölmez - 96 girişli çıraklık eğitiminde okula gittim ,çalışana sigorta varsa bizde çalışıyorduk yoksa sigortasız işçi çalıştırmak kanunen yasak değilmi 16 yaş sigortada olduğuna göre hakkımız yenilmiştir yaşimiz tutmuyorsa çıraklık eğitim merkezine neden kayıt alındı sigortasız işçi çalıştırmak yasak ama sigorta başlangıcı sayılmayan bir devlet kurumu var...

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 09:14
271

Cirak - Stajlar ciraklar haydin pazar gunu ankara ulus toplanalım gucümüzü göstelim

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 08:58
270

Şafak - 1998 yılında iş veren tarafından çıraklık kursuna gönderildim ve ben sonuçta bir iş yerinde çalıştım bu büyük bir haksızlık ve çıraklık bir başlangıç olması gerekli

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 08:52
268

Ak Yürekli̇ Aslan - Tabii ki kabul edilmeli. Ben 1987 işe giriş tarihi sigorta kartında yazılı biriyim. Girişimin geçersiz olduğunu 50 yaşıma yakın öğrendim. Eşimle emeklilik hesabı yaptırmaya S.G.K ya gittiğimde. Benim gibi bı çok mağdur var. O zaman bize bu izah edilmeden,, sigorta girişiniz yapıldı, bakın işe giriş tarihi 1987 yazıyor,, denildi. Bir sürü işte sigortamı ödeyin dediğimde hep salladılar ta ki 2001 yılına kadar. O devirde benim gibi sigortasız çalıştırılan çok idi. Bı de öğrendim ki başlangıcım 2001 . Başımdan kaynar sular döküldü. Şimdi bu son umudumuzu da DEVLET BABAMIZ elimizden almasın. Ben bu hükümetin gerekeni yapacağına inancım çok. Hafem 2023 önemli her mağduriyet giderilmeli. Haydi REİSİM göster kendini.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 08:29
277

Raziye Yavuz - @Ak Yürekli̇ Aslan 268 nolu yoruma cevabı: Hepimiz staj mağduruz staj süresi 1

987giris

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 10:26
267

Arslan - Çıraklıgın başlangıç tarihi olarak kabul edilmesini istiyorum

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 07:50
266

Ht - Staj girişimiz sayılsın geriye dönük borçlandırılmak istiyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 07:44
265

Ertan - Staj başlangıç sayılsın yoksa oy yok eşitlik adalet istiyoruz doktorun avukatın gurbetcinin başlangıç sayılıyor bizim neden sayılmıyor çok üzücü bir durum

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 07:38
264

Arda - SGK kartı ve numarası olduğu için kesinlikle staj mağdurları dahil edilmelidir, aksi halde çok büyük bir haksızlık ve mağduriyet ortaya çıkıyor. Sonuç olarak SGK numarası ve ilk işe başlama tarihi mevcut. Sadece uyanıklık yaparak, 1,2 ay sigorta girişi yaparak ödeme yapanların ve bunun gibi örnekleri olanlarında bu kapsamda olduğunu düşünüldüğünde, bu çok büyük haksızlık olarak ortaya çıkmakta.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 07:30
263

Murat Kara - Herkes mağdur en büyük mağdur 1999 sonrası 60 yaş iş bulması zorlaşıyor insanların belli yaştan sonra bunu kimse umursamıyor insanlığın geldiği nokta

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 03:11
262

Ferhat - Staj haktır hakkımızı yiyenleri unutmayacağız onlar bizi emekli edemedi Biz onları bir buçuk milyon staj mağduru ailesi ile birlikte 3 milyon staj mağduru sandıkta emekli edeceğiz hakkımızı yiyenin Boğazında kalsın devlet kanalıyla zorunlu tuttukları çalışmayı meşru göstererek hakkımızı vermiyorlar iş yasası der ki bir iş yerinde fiili olarak çalışıyorsan tüm hatlardan yararlanırsın ibaresi vardır Ayrıca avukata doktora hamile bayana Bu borçlanmayı hakkı veriyorsun bize vermiyorsun Biz Uzaydan mı geldik biz bu ülkenin vatandaşı değil miyiz eşitlik ilkesine aykırıdır bakan ilk önce EYT kapsamında diyor bir hafta sonra EYT kapsamında değil diyor bir de bizim için onları öğrenciydi diyor biz çalışırken başımızda öğretmen yoktu işveren vardı Bunlar çocuk mu kandırıyor kendine göre yorum yapıyorlar ya kendileri dediği gibi bir reform herkesi kapsayan bir reform yaparlar ya da bir oy bile alamazlar keyifleri bilir bize o dönem sağlıkla iş kazası sigortası yapmışlar gerek yoktu biz zaten anne babamızın sigortasından faydalanıyorduk Devlet kasada para yok diye yatırılması gereken emeklilik hakkımızı yatıracağına biz verelim diyoruz devlete destek olsun diyoruz gene de dinletemiyoruz 23 yıldır EYT çıkacak diye bekleniyor bizim mağduriyetimiz 86 yılından beridir sürüyor Ama bugün işveren 3 günde tüm isteklerinin hepsini yaptırdılar helal olsun be AK Parti Adalet Partisi isminden yarışır bir şekilde kendi deyimleriyle hakkaniyetli bir şekilde reformu yapmazsa bizleri küstürürlerse sandıkta görüşürüz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 02:56
261

Staj - Bizim yanımızda olanın yanında oluruz .staj başlangıç sayılsın bitsin şu sorun artık.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 02:41
260

Bu Hayat Yordu Beni - Tek kelime söylüyorum Adalet yok avukatlariniki say bayanlar kini say onlar stajer degilmi neden kimlik verildi ilerde bu sizin başlangıç denildi bu numara üzerinden devam ediliyi hala .ayrıca eşitlik ilkesine göre suçtur her kez eşitdir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 02:13
259

Çağlar - Eyt olarak bizlerin haklarımizin koruması gerekir çunki Bizler sigorta girislerimiz yapıldı haftanın bir günü okul 5 günü iş hak haktır

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 01:37
258

Deniz İlhan Ateş - Bizlerin umudu hayali bu başlangıç tarihi biz sigortaliyiz bu başlangıç tarihi SSK kartım var staj mağduriyetini telafi edin lütfen 1995 tarihinde işe giriş tarihim e devlet te gözüküyor lütfen bu hakkı teslim ediniz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 01:37
257

Özcan mercan - Avukatların ve doktorların stajı stajda emek çininki neden sayılmıyor aslen öncelik işçinin olması gerekir bu mağduriyetimizin çözümünü sayın cumhur başkanımdan ve çalışma bakanlığımızdan çözümlenmesini istiyoruz çıraklık girişim 1992

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 01:15
256

Celal Ay - Sataj mağdurları var hukumetin bunu gurmesi gerek

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 01:08
255

Fatih Yücel - Staj başlangıcı elbette eyt ye dahil olmalıdır avukatlar bu vatanın evladıda bizler degilmiyiz 1994 yılında çıraklık yaptım haftada 1 gün okul cumartesi dahil 5 gün ise gittim bize sigorta numarası verdiler sigortaniz başladı diye işverene okul yaptı diye ayrı bir sigorta yapmadı bu devletin suçu yapmasaydi işveren mecbur yapacaktı bu bizim suçumuz değil 94-98 yılı 4 yıl çalıştım bu staj sigortası bizim hakkımız devletimiz bu haksizligi giderecegini ve bizimde sigorta girişimini borçlanma istegimizi kabul etmesini istiyoruz

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 00:18
254

Apo - Tek kelime hakkımızı yiyen Allah evlat acısı versin

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 08 Aralık 00:02
253

Bülent Yelek - Staj yaptığımızda hocamız emeklilik çalışma gittiniz başladı demişti.iş yerine SSK mızı yatırmiyordu okulunuz yatırıyor diye.bizim suçumuz ne.adalet istiyoruz.hakkimizi istiyoruz.

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 00:00
252

Mehmet44 - Ne sacma bir olay yok staj farkli birseymis yok stajdaki farkliymis dalavereye gerek yok o donemde bize soylenen sigortalisiniz simdi kalkip yok o ayri bir grup demeleri tam bir aldatmaca resmen kandiriliyoruz haksa hak hakkimizi yemeyin

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:48
251

Mevlüt Çetin - Staj maduruyeti bitsin artık hakkımız olan verilsin

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:42
250

Ssm - STAJ MAĞDURLARINI GÖRÜN DUYUN ARTIK.

20 yıldır HAKKIMIZI yiyorlar Hakkımızı istiyoruz. Lütfen haber proğramlarınızda bizi de yayınlayın bizi unutmayın unutturmayın

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:36
249

Avci - Tabiki alınmalı abo staj eyt üçlü bir sorun acilen çözülmeli .

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:35
248

Naz - Kararların açıklanmasi neden bukadar uzun sürüyor adil olan bir şey talep ediliyor staj mağduriyeti giderilsin artık.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:34
247

Ssm - Staj yaparak bize verilen Sigorta kartını 1996 /1998 da aldığımızda, bu sizin gelecekteki güvenceniz, işinize çok yarayacak denildi. Sigorta girişimiz yapıldı, Sigorta numaramız var, fakat nasıl oluyorsa bu uzun vadede sigorta başlangıcı sayılmıyor. Bu büyük haksızlık. Hakımızı istiyoruz.

1999 öncesi Staj yapmış, çıraklık okullarına gitmiş genç yaşta sanayilerde çalışmış, ter dökmüş emekçileriz. Toplamda sayımız 60-70 bin civarı. Staj-çıraklık yaparken elimize sigorta kartı tutuşturularak uzun vadeli sigortalarımızın başladığı söylendi, daha sonra öğrendik ki doğru değilmiş. Biz staj yaptığımız süreleri borçlanmayı da kabul ettik. Stajımızın uzun vadeli sigorta kollarına başlangıç sayılmasını istiyoruz. devlette devamlılık esastır.

1998 yılı çıraklık sigortasının EYT kapsamına alınıp borçlandırılmak istiyoruz.birimde EYT KAPSAMINA alınmamız gerekli. Lütfen yayınlarınızda bizi unutmayın

1998 yılı çıraklık sigortasının EYT kapsamına alınıp borçlandırılmak istiyoruz.birimde EYT KAPSAMINA alınmamız gerekli. Lütfen yayınlarınızda bizi unutmayın kolay gelsin

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:34
246

Ssm - Staj madularini unutmayalım unuturmayalim borçlanma hakkı istiyoruz Staj ve çıraklık eyt kapsamına sayılmalıdır

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:34
245

Ssm - 1998 yılı çıraklık sigortasının EYT kapsamına alınıp borçlandırılmak istiyoruz.birimde EYT KAPSAMINA alınmamız gerekli. Lütfen yayınlarınızda bizi unutmayın kolay gelsin

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:33
244

Ssm - Staj yaparak bize verilen Sigorta kartını 1996 /1998 da aldığımızda, bu sizin gelecekteki güvenceniz, işinize çok yarayacak denildi. Sigorta girişimiz yapıldı, Sigorta numaramız var, fakat nasıl oluyorsa bu uzun vadede sigorta başlangıcı sayılmıyor. Bu büyük haksızlık. Hakımızı istiyoruz.

1999 öncesi Staj yapmış, çıraklık okullarına gitmiş genç yaşta sanayilerde çalışmış, ter dökmüş emekçileriz. Toplamda sayımız 60-70 bin civarı. Staj-çıraklık yaparken elimize sigorta kartı tutuşturularak uzun vadeli sigortalarımızın başladığı söylendi, daha sonra öğrendik ki doğru değilmiş. Biz staj yaptığımız süreleri borçlanmayı da kabul ettik. Stajımızın uzun vadeli sigorta kollarına başlangıç sayılmasını istiyoruz. devlette devamlılık esastır.

1998 yılı çıraklık sigortasının EYT kapsamına alınıp borçlandırılmak istiyoruz.birimde EYT KAPSAMINA alınmamız gerekli. Lütfen yayınlarınızda bizi unutmayın

1998 yılı çıraklık sigortasının EYT kapsamına alınıp borçlandırılmak istiyoruz.birimde EYT KAPSAMINA alınmamız gerekli. Lütfen yayınlarınızda bizi unutmayın kolay gelsin

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:31
243

Mali Müşavir - Ticaret Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi, Çıraklık Eğitim Merkezi stajyerleri ciddi anlamda magdurdur. STAJ BAŞLANGICI SGK BAŞLANGICI SAYİLMALİDİR

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:26
301

Güldane - @Mali Müşavir 243 nolu yoruma cevabı: Muhasebecinin yanında staj yaptım.İşletme yönetimi okurken sigorta yapmadı.benim gibi madur olan insanlar var.Sayilmali.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 17:53
241

Krs - Staj sigortasi ssk baslangici olmali yoksa secimde görüşürüz yetti magduriyet

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:13
240

Erdinç - Suriyeliler neler veriyorsunuz kendi halkına gelince cimrilik yapiyosunuz kaldiki saraylarda yaşıyorsanız hakkını vermek zorundasınız vermezlersede bu sizin son seçiminiz olur emin olun z kuşağından gol eyt liden emekliden çiftçiden gol

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:11
239

Bursa Mustafa - Çocuk yaşta meslek lisesine gönderilme sebebimiz iş garantimiz olup çalişma hayatina erken başlamakti 1995 staj yaptim 97 de ünv. Gittim 2001 de unv. Bitti askere git gel 2003 te çalismaya başladım. Staj sigorta girisi sayilması gerekiyor.

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:07
237

Sinan01 - Meslek lisesi okuyan herkese hakkı verilmeli belge diploma daha ne olsun calıştık işte bunu kimse inkar edemez hak yemez adam olan bu kadar

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 23:00
236

Mali Müşavir - Staj başlangıcı sigorta başlangıcı sayilmalidir. Düşünün bir bakkalda tezgahta 16 yaşında bi çocuk satış yapıyor. Siz bu çocuğa ister çırak deyin, ister baska bisey deyin. Ansızın SGK denetmenleri gelse ve çocuğu çalışırken görse sigortasının olup olmadığını sormayacak mı? Ceza Kesmeyecek mi? Sonuç itibariyle fiili olarak çalışan sigortalı olmak zorunda ise bizde fiili olarak çalıştık. Bunu kimse inkar edemez. STAJ BAŞLANGICI SGK BAŞLANGICI SAYILMALIDIR.

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:55
235

Yyy - Çıraklık eğitim yüzünden 6ay sonra askere gittim ne yapmalıyım

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:52
234

Düzce Hüseyin Yılmaz - Staj mağdurlarının da 18 yaş baz alınmak kaydıyla stajda geçirdikleri süre sigorta başlangıç tarihi kabul edilmelidir.

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 07 Aralık 22:52
233

Bosver Sanane - Yalan haber yapmayın ayıptır milletin umutlarıyla oynamayın lütfen utanın biraz bide sözde dezenformasyon yasası cikdi hani nerde bu yasa ya

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:47
232

Fevzi Göktai - Haksa herkese hak çıraklık sıtaj da haktır bu da çözüm bulması gerekli

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:47
231

Ali - 1980 de işe başladım 1994 e kadar aynı işyerinde çalıştım 01.01.1987 meslek lisesine çıraklık kaydımız yapıldı bu sırada sigorta kartı verildi kendimi sigortalı zanediyordum ne yazıkki sigortamız yapılmamış patronumuz siz sigortalısınız diyordu yıllarca sigortasız çalışmışım şimdi devletimizin bu hakkımızı vrrmesini temenni ediyorum.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:42
230

Orhan - Staj sayılsın staj süresi hesaplansın pirim yatsın biz yatıralım.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:37
229

Özgür Çetinkaya - Stajyer ve çıraklar insan değilmi emekleri emek değilmi hakkımızı isteriz

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:31
228

Emin Mutlu - Tabiki de 94 te terziydim ve çıraklıkta 3 yılım geçti başlangıcı saysınlar pirimi biz yatıralım hakkımız dır.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:30
227

Onur Uğur - Bence sayılmalı çünkü haftanın 3 günü çıraklık okuluna gidiliyordu ve adaletli bir şekilde bakılırsa gittiğin günler bile iş günü sayılır okul çıkışı işveren veya usta çıkışta işe gel diyordu akşam 19:00 a kadar bazende gece yarılarına kadar çalışılıyordu mesai ödeneği diye bir kavram yoktu aldığın haftalık yine aynı o dönemlerde prim gününü kontrol edebilmek gibi bir teknoloji olsaydı haftalığımın yarısını prim ödemeye ayırırdım hangi özel sektör 60 yaşına kadar çalıştıracakta emekli olasın..

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:27
276

Yüksel Yılmaz - @Onur Uğur 227 nolu yoruma cevabı: 1989 yıllında çıraklığa başladım ve okula gittim o zamanlar sigortaya giriş yapıldı çıraklık sayılamıyorsa 22 yıldır sıgortalı işyerlerinde çalıştım aynı sigorta numara üzerimden yattı neden acaba

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Aralık 10:12
226

Başkan - Staj haklarımızı istiyoruz bize sessiz kalan siyasilere bizde sessiz kalırız

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:12
225

Metin Metin - Biz çocuk yaşta çıraklık yaptık 1 gün okula gidip 5 gün sabah 7 akşam 8_9_10 da eve gittik ve sigortadan baskına geldiklerinde siz sigortalisiniz dediler sigorta kartınız var dediler şimdide tam tersi deniliyor bu hakkı bileydik pirim isterdik haftalık verme pirim yatır derdik o zamanın kanunlarına göre sayılıyordu da simdimi sayılmıyor kanun 2008 de değişiyor biz 95 te giriş yapmışız cirakliga adaletin ya bu sistemi değiştirirler yada oy felan yok bu kadar

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:04
224

Atakan77 - 1998 yılında staj yaparken lisede okuyan kuzenimi sigortalı yaptım o eyt li ben staj mağduru

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:03
223

Adalet - Stajyerlik girişide sayılsın istiyoruz ve bekliyoruz umarım hakkımız yenmez hak yerini bulur

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 22:01
222

Yahya Kemal Ôzçelik - Merhabalar 1/11/1991 yılında ANKARA 4. Akşam sanatokulunda matbaacılık bölümü okudum ve mezun oldumkalfalık belgemi aldım edevletten girişim bu tarihdengözüküyo yani 01/11/1991 lakin SGK da askerden geldikten sonra 1997 tarihinde sigortam tam olarak başladı şimdi benim sizden istediğim şu olalı bu kanun çıkarsa bu çıraklık sigortasıpirimini nasıl sgkda onaylatacağım birde ben bu okulda hem okudum hemde tahmini 1 yıldan fazlada sözleşmeli çalıştı ve asgari ücret maaş almama rağmen genede sigortam yatmadı ve bu okul dönersermayeyle maaşlarımızı ödüyordu ben bu araboßluğu borçlanmammı gerekiyor napmam lazım hangi yolu izlemem gerekiyor şimdiden teşekkürederim

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:59
221

Engin - Artık Staj ve çıraklar olarak çok zorumuza gidiyor

Aynı durumda olan bir kesim vatandaşına bu hakkı veriyorsunuz biz bu ülke vatandaşı değilmiyiz hakkımız bu Adalet istiyoruz lütfen hükümetimiz hakkımızı versin.20 yıldır iktidara oy veriyoruz lakin bu haksızlık çözülsün istiyoruz artık lütfen

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:49
220

Hayta - Kesinlikle alinmali alinm bir suru cirakl8ktan mezun ilan insanlar ben icinde

bu adalete bir dur deme vakti geldigine inaniyorum

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:47
219

Staj91 - Stajyerlik giriş sayılsın Bekliyoruz milyon lar

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:36
218

Mucize - Ben meslek lisesi okudum hizmet verdim yasadan bende faydalanmak istiyorum sigorta numaram o tarihte verildi bende tam gün çalıştım faydalanmak en doğal hakkım yıllardır konuşulan bu konunun artık kapsama alınmalı sigortalı sayilmalidir teşekkürler

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:29
216

Staj Mağduru - Geç bile kalındı

Adalet yerini bulması için EYT kapsamına alınması gerekir

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:27
215

Saadet - Sabah 8 akşam 18:30 haftanın üç günü çalıştırıldık SSK numarası SSK kartı verildi neden meslek lisesi stajı sayılmıyor avukatlarınki sayılıyo bu haksızlık meslek lisesi stajı SSK başlangıcı sayılan 8 ay haftanın üç günü gittik geldik.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:24
214

Orhan Turan - Elbette EYT KAPSAMINA, bunlar da alınmalıdır

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:19
213

Saadet - Sabah 8 akşam 18:30 çalıştırıldık haftanı üç günü SSK kartı SSK numarası verildi avukatlara bu hak veriliyo meslek lisesi stajerlere neden verilmiyo bu haksızlık staj sigortası başlangıç satılsın.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:18
211

Recep - 1998yılı sitaj girişim var bizler magduruz bunu biran önce çözümme kavuşmasini istiyoruz maduriyet var

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:12
210

Bende Çıraklık Mağduru - Çıraklık ve staj yapanlar eyt kapsamına girsinler

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:09
209

Mehmet Baloğlu - Sitajin kesinlikle sayılması lazım cunki ben kırk yıl calisamamki çocuk yaşta çalışmaya başladım yeterince yıpranmadimmi avulkatinki sitajda bizimki nedir

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:05
208

Deniz can - Sağlık sigortası için değil o sigorta, zira biz zaten ana babadan sağlık sigortalıydık öğrenci olduğumuz için. Bu bir yalandır sahtekarlıktır. Biz lise 1 bitti staja başladık, cumartesi bile işe gittik normal işçiden ağır çalıştırıldık. Devleti arkasına alan işveren, usta öğretici kılığında, emek sömürüsü yaptı. Devlet bu kanunsuzluğa yardım ve yataklık yaptı. Haram olsun.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 21:04
206

Fetih - Staj sigorta başlangıcı sayılsın istiyorum. Çocuk yaşta ssk giriş kartı verdiler ama sayılmıyor. 99öncesi 2yil STAJ yaptım fakat ssk lı değilim. 8.9.99öncesi 1gun pirimi yatan eytli. ?eksik primleri devlete borçlanma yaparak ödeyelim. Hani meslek lisesi memleket meselesiydi ?? StajerıOyalama

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:44
205

Sert - Bir gün yatıran giriş oluyor. 1yıl emek vereninki giriş olmuyor. Çok saçma hangi dünyada yaşıyoruz. Bence sorumlular bu sıkıntıyı çok rahat görüyor ama.....

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:44
204

Yaşar Albayrak - Bu ülkede en çok ezilen ve en çok çalışan kesim küçük yaşta çırak olarak çalışan kesimdir..

Analarının ak sütü kadar helaldir eğer giriş leri kabul edilirse.. inşallah kabul edilir..

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:42
203

Halit İbrahimoğlu - #staj SSK Başlangıcı olsun, hakkımızı istiyoruz.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:38
202

Servet - Haftanın 6 gününde 1 gün çıraklık okuluna gidiyoruz diye ezilerek çalıştırıldık meğerse SSK mızı devlet ödüyormuş haberimiz bile yoktu sahip çıkanımız zaten yoktu diğer işçilerden iş gücü olarak bir farkımızda yoktu şimdi kim verecek bu haksızlığın hesabını,o yıllarda kalfa ve usta belgesine duyulan bir ilgi vardı.Bizler istemedikki o çırklık eğitime gitmeyi yaşımız küçük diye zorunlu tutulduk.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:38
201

Gökhan Çardaktepe - 85 milyon Türk milleti hepsi eşit haklara sahip vatandaş ise milleti labirente sokmaya, satranç oynatmaya gerek yok.Türkiye şartlarında emeklilik yaşı ortalama 50 olması lazım, buradaki amaç 20-25 yıl prim ödenmesi gerekiyorsa burada toplu ödeme hakkı verilip herkesi eşitlemiş olabilirsiniz.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:37
199

Halit İbrahimoğlu - Tabiki Staj sigortasının başlangıç sayılması gerekiyor nitekim o tarihte çalışılmış ve ücret alınmış resmi olarak,en doğal haktır bu sorunun Eyt ile birlikte çözülmesi lazım..

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:35
198

Sert - Bize giriş kabul etsinler yeter. Devlette para yoksa eyt komple iptal olsun. Yanlış yapıyorlar. Halk bunu sorar. Bu adaleti kim saglayacak lütfen doğru olanı yapın. Saygılar

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:31
197

Tito2234 - Bende staj magduruyum stajı yok sayarlarsa bizde onları yok sayarız bu kadar basit

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:30
195

Yasar Dogan - Biz orda çalıştık yağ pislik içinde.bazi bölümler stajda resmen işçilik yapiyo.bunin göze alınması sigortanın başlangıç sayılması.veya askerlik teki gibi olmali

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:25
192

İbrahim Şahin - Ben staj yaptığım yerde staj bittikten sonra çalışmaya devam ettim ama sigortamı yatırmamışlar lütfen bizi mağdur etmesinler

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:10
191

Özer - Genç yaşta çalıştık. Uzun vadeli olmadığını bilmeden.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:02
190

Zafer Ufuk - Tabiki alınmali sigorta girişi olarak öne çeker sigorta sayılmıyor ne demektir çırak lik sigorta sini böyle bir saçmalık olamaz

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:01
189

Bodrum - 13yasımda çıraklık eğitime gittim SGK no verdiler haftaň8n 5gunu çalisir 1gun eğitim ders çalisirdim biz meslek ögrenmek için SGK erken emekli oluruz diye gittik yoksa orta ögretime giderdik bı ozaman lar ailemiz tarafından hasta kaza yaralan ma olsa bakiliyorduk hakkımız yeniyor .

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:58
188

Ümit Karabulut - Sitaj ve cirallar Sonucdacakimi Askerekadar EmirAltindaCalismisiz Hakkımızda Baslagicsayilmali

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:57
187

Hüseyin - 1980 dogumluyum bakanlar ne diyo 99 öncesi staj ve ciraklr ögrenci diyo o aman ögrencilik mi vardı. Okuldan alınıp snyiye verdiler. 13 ysnda cırakktım taki askere gidene Kadar 18 ay askerlik yaptım. 4+4+4 yoktu. Her yıl ysa deyişiyo amg

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:55
186

Gökhan Turhan - Staj mağdurlarına çözüm yapılmalı en azından rahat nefes alırız...

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:55
184

Muhammet Özmen - Adalet ya e işte patronların nasıl işçisinin soydugu bunada devletin şahitlik etmiş hakikat değil de yanlış dan yana Allah var gam yok ilahi adalet var

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:50
183

Selçuk - Staj ve çıraklık bizim hakkımız hakkımızı verin lütfen göz ardı etmeyin

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 19:49
182

Rumuz 78 - Staj eyt sayılmalı hamile bayana, doktora, avukata, yurt dışındaki gurbetçiler bu haktan yaralanırken bizi neden ayırıyorlar hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:40
181

Kemal - Kemal eğitime.3.yıl gittik.haftanin.1.günü.okula.5.günü.ise.sabah.8.akşam.sekiz.calistik.bu bizim doğal hakkımız çıraklık sayılmalı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:35
180

Merve - İlk ise baslama tarihi stajyerligin baslama tarihi yaziyor. Kabul edilmemesi adaletsizliktir.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:34
178

Havadisci - Avukat yazanede staj yapıyor sayılıyor biz sanayinin kışını sıcağını çektik kapsam dışı kaldık

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:29
177

Şener Dağlı - Kesinlikle çıraklık ve staj lik eyt ye alınmalı gerekirse aynı askerlik veya dogumborclari nasılsın yapılıyorsa ödesin vatandaş işin aslı ödeme bile olmamalı bizler o zaman çocuk yastaydik bizde devlet sahip çıksın ki inanıyorum sahip çıkacak vatan haini olan Suriyelilerin bile derdine sahip çıkan devletimiz bizede çıkar elbet diyorum ve inanıyorum ki çıkacak allahin izniyle

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:28
176

Körfezli - Gazete okunma sayısını yükseltmek için bunca insanın ahını alıyor

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:25
175

Staj Mağduru - Staj girişi başlangıç sayılmalı mağduriyetler giderilmeli.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:24
174

Adnan Çınar - 3308 madde 7 işe girişle başlar der ancak staj 15-16 oluyor ama 18 başlangıç sayılır günler emekliliğe sayılmazdı 2006 da 5510 da tam ödeme ile başlar demesi mağdur etti 1987 Özal borçlanma çözdü yine olur veya 18 başlangıç kabul edilmeli

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:24
173

Ayhan Vural - Kesinlikle çıraklık ve stajer lerkapsama dahil edilmeli avukat stajer ler neden alınıyor peki çıraklık ve staj görenler kapsama alınmazsa vicdanlar ve adalet tamiri mümkün olmayacak şekilde yara alacaktır

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:14
172

Meslek Lisesi - Meslek lisesinde okurken haftanın 3 günü bizleri sabah 8 akşam 6 çalıştırdılar zaten sigortalısınız diye şimdi ise yan gitti çamura battı misali ama bizimde Allahın adaleti var diyoruz iktidara gelenler bu sözleri kendilerine çeviriyorlar keser misali

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 19:07
170

Ramazan - Staj ve Çıraklık sürelerimizi başlangıç sayılmalı bu Bizim hakkımız devletimizin bu mağduriyeti gidericeğine inanıyorum #stajsskbaşlangıcıolsun

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:02
169

Halil - Bakan stajyerler işçi değil öğrenci demiş ama bizi işçilerden daha fazla çalıştırdılar tek fark ücretler idi aynı avukatlarda ki gibi saha tecrübesini sahada öğrendik avukatlarin stajlari sayılıyor sa bizimkisi de sayılmalıdır adalet bunu gerektirir dört gözle bekleyenler var

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 18:57
200

İsmail Aktaş - @Halil 169 nolu yoruma cevabı: Avukatlar dava açar kendi haklarını korumak için bu onların mesleği bir davaya da kendileri için giderler

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 20:35
168

Kafkas - Avukat ve doktorların stajı sayılıyor da meslek liselerin neden sayılmıyor,bu büyük adaletsizliktir.çocuk yaşta çalismaya başladık,staj baslangıç sayilmali

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:50
167

Ali Kemal - Çocuk yaşta işçi gibi çalıştırırken sgk sigorta nosu veriyorsa uzun vade ilk giriş tarihi sayılmalı maalesef Maduruz

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:48
166

İdris Sayal - Bize bu sigorta kartını TC devleti verdi bu bizim hakkımız

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 18:48
165

Cidem Menderes - Tabiki sayılmalı. Çünkü işyeri stajyer olarak çalıştırıp cüzi bir ücret ödüyor.

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:45
164

Mustafa - Biz iskederun Demirçelikde İsdemir çıraklık eğitimde 3yıl haftada 5gün çalıştık 1günde dersse girdik.

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:45
163

Mahmut Mert - 1987 girişim güzüküyor haftada 1 gün okula 5 gün ise gittim nerde bu adalet ne okul sikortamızı sayıyor ne bize iş verenimiz sikorta yaptı 9 yılım boşa giti kendim bakurlu oldum 2003 itabari ile

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:45
162

Nur - 1995 yılında meslek lisesi stajımı yaptım. 2003 yılından beri çalışıyorum. Sigorta prim gün sayım 6949 iş günüdür. Baksınlar bakalım 99 öncesi olanlar bu kadar prim günleri var mıdır? Adalet herkese aynı olmalıdır. Meslek ayrımı olmaksızın hak ve adalet eşit seyirde olmak zorundadır. Bizler kimsenin hakkını değil, hakkımız olanı istiyoruz. Daha önce çalışma hayatıma baktığımda yaş 52 idi. Şuan 58 nerde adalet? Bizler mağduruz..

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:38
161

Kamil - 1990 çıraklık girişi var 2001 ssk prim yattı hak sahibini bulsun çıraklık bir haktır sigorta kartı verdiler bize 12 yaşındayken sigortalı oldun hadi iyisin diyorlardı sonradan öğrendik sağlık içinmiş şimdi benden küçük adam benden önce emekli olacak prim 5386 askerliği yatırmadım.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:36
159

Kamil - 1990 çıraklık var 2001 ssk prim yattı hak sahibini bulsun çıraklık bir haktır.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:30
158

Adem - ben sanmiyom grisim 1987 benim sgk ya stajer olarak mobilya bolumu...neyse

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:20
157

Ahmet - Staj mağdurları çözüm bekliyor staj sigortası başlangıç sayilsin adalet yerini bulsun istiyoruz

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:17
156

Magdur - Biz ustumuzun pası elimizin yağıyla çalıştık adamlar subay çocukları sigara izmariti toplamış 10 dk ssklı olmuş yıllarca birde İstanbul'da muhasebeci hiç çalışmadan gösteriyor kişi il dışında bu ne bunlar hak etmiş birde işsizlik aliyor

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 18:14
155

Magdur - Biz çalıştık 3 gün ustalarla her işi yaptık askeriyedeki çocuklara subayların sigara toplanmışlar sigortali yapmışlar birde adam İstanbul'da muhasebeciye veriyor kendisi il dışında SSK li görünüyor gitmeden biz çalıştık işsizlik parasından yararlanıp geri alıyor bunlar ne

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 18:12
153

Yakup Özlü - Adalet adalet adalet adalet adalet adalet istiyoruz

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 18:02
152

Mustafa Kalkan - Biz çalışırken belge almanizladim dediler 5 gün iade çalıştık 1 gün okula girdik nasıl oluyorsa öğrenci oluyoruz anlamadım çıraklık eğitiminde 3 sene okudum kalfalık belgemi aldım her hafta sonu haftalimi aldım öğretmen her ay konturola geliyordu neden devletin memuru olarak söylemedi calistigimiz yere bucocuklarin sigortasını yapacaksinizdiye

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 18:02
151

Ozan Toldari - Kesinlikle alınmalı adalet yerini bulsun

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 17:57
150

Fatih Öztürk - Staj giriş sigorta başlangıç tarihi sayılması gerekli

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 17:51
149

Ibrahim Balkan - Alınmalı tabiki 15 yaşından beri çalışıyorum avukata doktora oluyo da meslek lisesine neden olmuyo

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 17:45
148

Hasan - Staj borçlanarak başlangıç sayılsın Staj hakkımızı öldür mesinler

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 17:42
147

Cumali - Evet bende 1997 4 15 girişim var ve bodrolu yatmış ama 5 gün önce çalışma hatıma baktığımda 25 yıl 7 ay 25 günüm var iken şimdi 23 yıl 11 ay 25 gün yapmışlar bu adalet değil akp adaleti bu olamaz garibanın ve çalışanın hakkını yemez inşallah doğru kararı verir adalet 1 yıl yazık günah kul hakkına girilmez 1 yıl için

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 17:41
146

Selda - Sigorta girişimi 99 diye gözüküyor diye gözüküyor ama eyt'ye kayıt olmuyor onun için çok mağdur durumdayız bu durumu düzeltmelerini umuyorum ettilerse çok memnun oluruz

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 17:35
145

Trakyalı - Sonuçta ciraklikta olsa sigorta girişi yapılmış o zaman ile şimdiki zaman arasinda çok fark var doğru olan da bu çıraklık tan sigorta girişi olanlar sayılmalı

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 17:33
144

Hannan - Sayın Devlet büyüklerim çıraklar stajerler yani 1999 ylını SSK uzmanlarımız dile getiriyor umut verici konuşuluyor bende ßöyle diyorm ÇIRAK OLMASA KALFA OLURMU OLMAZ ARKADAŞLAR USTA OLURMU O DAHİÇ OLMAZ GELİN EL ELE VERELİM ÇIRAKLARIMIZ KALFALARIMIZ USTALARIMIZ BİZ BU VATANIN EVLADIYSAK BU DEVLET BİZLERE SAHİP ÇIKACAKTIR BİZLERİ DEVRE DIŞI BIRAKANLAR GÜN GELECEK O ÇIRAKLARIN ELİNDE N E KMEK YİYECEKLER SEVGİLER

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 17:26
143

Recep - 99 oncesi sigorta pirimi borclandirin staj ve ciraklik girisi olanlar emekli edilir sonucta sacimizi supurge ettik elimiz nasir bagladi hakkimizi istiyorum bende eyt liyim 98 girisli ciraklik okuluna gittim

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 17:23
140

Muharrem Kalkan. - Çiraklik döneminde ustaları zengin ettik .Şimdi patronları ,çocuk işçiliğin döneminde yapılan sigorta girişinin sayılmaması büyük haksızlık ve emek sömürüsü dür.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 17:04
139

. - 99 öncesi birgün bile sigorta yaptiranlar bugun emekli .

Ama staj cıraklık 60 65 yaşını bekliyecek.

Adı üstünde staj cıraklık yani fiili bedensel zihinsel calışmadan bahsediyoruz.

STAJIN KABUL EDİLMEMESİ COK COK COK

S A C M A

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:54
138

Nafiz - Bize sigorta giriş numarası verilirken sigorta nın başlandığını bundan böyle iş hayatınızda bu sigorta numarası ile devam edeceğimiz söylendi

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:54
136

Esi̇n - Stajımız EYT kapsamına alınsın hocam bizim hakkımızı kimseye yedirmeyin. Biz 98 ve öncesi stajerler olarak yer yerinden oynatırız .Bizi görmezlikten gelemez hiç kimse biz sosyal Plattformda anında toplanırız gerekene gerekli cevabı veriririz.bizim kimseden korkumuz yok biz hakkımızı istiyoruz stajerler ve çıraklar sesinizi çıkaŕın .

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:45
135

Yalnız Kurt - Cıraklık sayılmalı esnafın bagkuru vergi levhasından başlatılmalı ve geriye dönük borçlanma hakkı verilmeli

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:38
134

Eftal Keçe - Madem ki staj sigortası girişi sayılmıyor, ozaman neden e devlete girdiğimde benden 5700 istiyor. 55 yaşında emekli olacağım söyleniyor 1995 te sitaj girişim var.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:34
171

Çoban - @Eftal Keçe 134 nolu yoruma cevabı: 1987 yılında çıraklık eğitimden sigorta numarası verdiler 4 yıl koporta tamirciliği bölümünden okula gittik kalfalık ustalık usta eğitici belgesi aldım işyeri işlettim pirim dolu yaş 51 hala bekliyoruz hadi biz Yandık bizden sonrakiler yanmasın

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 19:06
133

Hüseyin - Biz iş verenin işini gördük calıştıgımız yerlere sigorta yaptırmadılar devletin kurumu bize sigorta numarası verdi her girdiğim iş yerindede o geçerli ozaman bizim hakkımızı kim vericek cırak hamallıgını iş verene yap pirimi de iş verenden alsaydı SGK burda kaybeden yılları calınmış cıraklar

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:34
132

Yilmaz - 1996 sigorta girişim 2000 e kadar stajyer görünüyorum üstelik ilk okul mezunuyum günahım ne ?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:34
130

Konya Ömral - Avukatlara var biz sanayi çalışanlarına yok.çıraklık da verilen sigortalar başlangıç sayılmalı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:33
129

Çıplaklık Maduru - Slm tesçil başlangıç 15.09.1995 hizmet baslangıç 01. 10.1999. 1981 dogumluyum 3 yıl çıraklık okulu okudum haftanın 5 günü işyerinde geçenleri 10 11 kadar çalıştım çıragızya ses edemiyoruz bir tokmak işyerni vurdu şimdide bir tokmakta hükmet vurursa bizim halimiz ney olaçak bize çıraklık sigortası geçmiyor deselerdi zamanında işyerinde baskı yapar 1 gün bile olsa sigorta yaptırırdım işyerinde müfettişleriniz geldi çıraklık tan sigortalıyız dedik tamam o zaman dediler gittiler sayılmaz deselerdi bizi niye mahdur ediyorlar şimdi

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:31
128

Yunus Başaran - Staj sigortası çözüme kavuşmalı bizler çocuk yaşlardan itibaren çalışıyor ülke ekonomisine katkı veriyoruz her türlü zorluğu beraber aşıyoruz 2018 seçimlerinde MHP genel başkanı devlet Bahçeli bin sözünü tutmasını bekliyoruz SAYGILAR.....

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:28
127

Ticaret Lisesi - Hakkımızı istiyoruz sonuçta bizler stajyer olarak emek verip çalışmış kişileriz zamanında sigorta girişiniz bu kartır denilerek elimize tutusturuldu bizim hiçbir hatamız yoktur çalışmaktan başka mağduriyeti mız giderilsin lütfen

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:28
126

Izmirli - 1996 stajerlik yaptıktan sonra normal bir işe girdim benden evrakları aldılar ssk nı yapacağız dediler ve o zaman teknoloji bu kadar ileri değildi 2000 yılına kadar çalıştım ve askere gittim 2002 askerden geldikten sonra başka işe girdim ssk m daha yeni başlamış hakkımı aramaya çalıştım ama hiç bir delil bulamadım ve bunu yapan da Atatürk havalimanında çalışan t.a.v dı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:24
125

Ibrahim Bayrak - tabikide alinmali çünkü o zaman niye dediler ssk nosu alın yeterli birde o stj olanin ssk kanunundan sonraki ler için o kanun geçmeli

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:22
124

Esesli - Biz niye çıraklık okuluna gitdik devlet bize çalışın dedi hem çalıştık hemde haftada bir gün okula gitdik bize sigorta kartı verdi şimdi diyorki bu geçersiz böyle şaçma sapan şeymi olur devletin verdiği evrak resmidir

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:22
122

Mehmet - Alınmalı tüm stajerve çırakları hakkı buu

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:12
121

Metin - Staj maduru olarak çözüm bulacağınız inancımız tam

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:10
120

Metin - Halk sizi yolda koymuyor side halkı ve staj mağdurlarını yolda koymayın

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:09
119

Metin - Sayın cumhurbaşkanım bizi yolda bırakmayacağını ve staj müdürü olarak görmezden gelmeyeceğini biliyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:09
118

Metin - Sigorta numarasını aldığımızda sigortalısınız dendi, bu durumla harsilascagimızi bilsek pirim yatırırım hakkımız yenmesin

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:07
117

Orhan Coşkun - Staj yoksa oy yok 1996 girişim sayılsın 42 yaşındayım 60 yaşına kadar çalışmam

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:06
116

Metin - Staj da bir çalışmayı, bu öğrenci ise çalıştığı yerde yattım emek harcadı hakkımızın verilmesi

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:05
115

Metin - E devletten staj sigortası başlangıç olarak bildik ve biliyoruz ve bizde eyt liyiz, bu mudur olarak bırakmayın

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 16:03
114

Ferhat - Haftanın 3 günü köy hizmetleri atölyesinde çalıştık. Sigorta kartı verdiler sigortanız var diye. Birde devlet bize maaş veriyordu. Şimdi devlet diyor Ki girişi saymıyorum. Koskocaman devlet kendi vatandaşını kandırır mı?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:57
113

Ramazan Unnu - Bolu geredeliyim bizim oralar büyük şehirlere göre kucuk yerler ilçe sonuçta ise basladigim tarih 1993 çıraklık okulundan bana verilmiş bir ssk kartı var ama biz bunu başlangıç salgılıyor diye o tarihte sorup soruşturmadık 4 5 sene sonra 1999 da askere gittim geldim memlekette is bulamadığım icin Istanbula geldim 2001 tarihinde ssk bir ise başladığımda bu kartım ve bu ssk numarasının üstüne devam ettim şimdi yaklaşık 7000 günüm ve 22 yıllık ssk çalışmışlıgim var neden boşa gitsin 6 7 senem. 1993 başlangıç saysın ve 54 yaşın da emekli etsin 2001 girişi sahip-ata niye benim emeklilik yaşımı 60 a atiliyor

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:53
111

Mitat Kufacı - Alınmalıdır.sigorta ödemeleri bu numara üzerinden ödenmektedir. O yıllar bize söylenenler sizin başlangıç tarihiniz bu bu numara üzerinden sigorta primleri iz ödenecek bu tarih ve numara gecerlidir, denilmişti.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:44
110

Hacı - Staj ve çıraklık sigorta başlangıcı olmalı

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:42
109

Efsana - Benim.95 yılından çıraklık eğitimden girişim var ama şuanda sayılmıyor mağdurum bununla ilgili yasa veya kanun çıkartılmasını istiyorum yetkililere burdan sesleniyorum sesimizi duyun lütfen sayılmasını istiyorum yoksa 60.yasında emekli oluyorum 95. yılındaki girişimi kabul edilmesini istiyorum geri çekilmesini borçlanarak ödeyebilirim

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:33
108

Yeniceri Binay - Haktan hukuktan bahsederler hak sahiplerini staj müdürü yaparlar,hukuk sahibini emekli yaparlar,biz böyle bir ülkede yaşıyoruz,

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:14
107

sait Koca - Pirim gün istemiyoruz sadece sgk giriş tarihlerimiz onaylansın yeter..

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 15:09
105

Aydın Yılmaz - 1999 öncesi hiç bir mağdur bırakılmadan Eyt yasası çıkarılmalıdır. STAJ MAĞDURLARI VE ÇIRAKLAR dahil.Ancak bu şekilde Çalışma hayatında bir reform yapılmış olur.Bütün mağduriyetler giderilmelidir.Çünkü herkesin alın teri var.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:07
104

M.a. - Stajın başlangıc sayılması adaletin gereğidir. Bu konuyu gündeme taşıdığınız için de ayrıca tesekkür ediyorum. Ancak;Bu konuda bir uzmanın görüşünü, önerisini "Müjde staj baslangıc sayılacak" şeklinde vermenizi etik bulmadığımı belirtmek istiyorum.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:07
103

sait Koca - Pirim gün istemiyoruz, sadece sgk giriş tarihlerimiz onaylansın yeter..

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 15:07
102

Recep - İnşallah bekliyoruz inşallah sizlerin gündeme getirmemişim faydası olacaktır

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:06
101

Stajyer - Stajyerlik de bir nevi çalışma hayatına erken başlamak demek bence..Yaşıtların okurken, yaz tatili yaparken sen emekçiliğe adım atıyorsun.Bu hususta aradaki fark ödenerek , hazineye de katko sağlanabilir aslında ..Dilerim mağdur edilmeyiz inşalllllahhh..

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:04
100

Mithat Şahin - Adalet terazi sinde bizimde yerimiz olmalı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:57
99

Rıza Dinler - Çırak staj Türkiye Büyük millet meclisi başkanlığına seçilen milletvekilleri çözüm önerileri olması gerek bu kadar büyük kalabalıklar büyük mağdurlara yol açar

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:51
97

Ali Malatya44 - Devletede cok buyuk getirisi olur millet ne paralar yatiracak herkesin mutlu olcagi bir model dusunmeleri en iyisi olur

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:42
96

Murat - Aynen sayılmasını istiyoruz herkese borçlanma hakkı var bize neden yok 1993ten beri çalışıyoruz yaş 44

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:34
95

Omur - çıraklık başlangıcı sayılmalı ve gerekirse borçlanma ile çözülmeli

SECIM YAKIN

OYLAR bina göre şekillenir.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:10
94

Hüseyin Berber - 1998 den girişim var çıraklık döneminde verdiler sigortanın tamam diye söylendi şimdi ise sayılmıyor diyorlar bu mağduriyetin giderilmesi gerekli bence sayılmalıdır

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:05
93

Yurday - 1999 önce girişi olanlanlar kapsama dahil edilmelidir,Bu bir haksa adaletli olunmalı benimde SSK girişim 1994:o yıllarda orman işletmesinde işçi olarak çalıştım giriş yapmışlar ama gün yatirmamislar bu günü yatirmamislar sa suç benimmi adalet istiyoruz 18 yıldır oy veren biri olarak geldiğimiz süreçte adaletin terazisi bozulmuş gibi bence v er iliyorsa stajdı yok şuydu ayrım yapmadan gereği yapılmalı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:03
92

Osman - ben 1973 doğumluyum 1 / 10 1990 yılında 17 yaşında denizlicam sanayi fabrikasında işe başladım 1993 yılına kadar çalıştım yani okullu değilim ama çırak çalıştırdılar ben bu durumda ne yapmalıyım

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:58
90

By_duayen_16 - Bu dönemde deneme süreci diye bir nane cikattilar kimse bu süre geçmeden sigorta yapmıyordu tam 3 ay sigortasız çalıştırıldım 08.07.1999 dan 08.10.1999 a kadar öncesinde 1997 de staj var benim suçum ne burda

Yanıtla . 20Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:53
89

Selçuk - Aynen katılıyorum kesinlikle tescil tarihide sigorta primi olarak borclandırılsın

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:47
88

Emine - Staj sigorta baslangici sayilmali bu kul hakkidir hakkimizi verin

Yanıtla . 22Beğen . 2Beğenme 07 Aralık 13:46
106

Kurt - @Emine 88 nolu yoruma cevabı: Sigorta sicil numarası olan yeşil bir adet kart verdiler bu sizin sigorta giriş numaranız dediler ozaman bu kartı bize neden verdiler

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 15:08
87

Nezir - Staj madrulari olarak hocam arkanizdayniz hakkımız olanı

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:44
86

Hasan Tabur - Çıraklık eğitim 1990 yılında girişimim var eytye girecek mi

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:42
83

Avni - Kesinlikle alınmalı 1992 çıraklık okuluna giderken 5 gün iş bir gün çıraklık okuluna giderdik staj çıraklık hakkımız bizlerde mağduruz devletin tüm resmi kurumlarında 1992 resmi olarak çalıştığım gözüküyor fakat prim yatmamış diye 2002 girişim bax alınıyor bu adaletsizliğe bi dur dedin devletimiz.

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:40
82

Murat - Staj ve çıraklık eyt kspsamına alınmasını istiyoruz

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:39
81

Soner - 14 yaşında işe başladım ve bir sarı kart verildi üzerinde başlangıç tarigi 15 10 1997 yazıyor ve askere gidene kadar sigorta bordrosu imza atıp durduk calistim ama şimdi e devlet baktığımda zaman uzun vadeli SSK diye 2001 yılından başlangıç var devletin verdiği hakkı devlet yok edemez çocuktuk daha çocuk çocukluğumuzu emeğimizi çalmayın

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:38
80

Ali - Cıraklık 1989 verilmeli 18 yaş Baz alınmalı bu memlekette 16 yaşında sigorta başlangıcı olupta emekli olan bircok vatandaşvar eşitlik bunun neresinde

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:31
79

Hakan Sahinoglu Aslan - calistirirken sen ogrencisin calisamassin demediler cimento fabrikasinda toz toprak icinde calistir sigortasini yapma kul hakkidir

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:30
78

Elmas - 1990 da staj yaptim . Sigortali sandim kendimi daha sonra calismaya basladim o sigorta gecerli degil denildi hakkimizi versinler yoksa bizde onlara oy zamani cevap veririz

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:22
77

Halkim Ben - 1992'de çıraklık eğitime başladığımızda elimize kart verdiler dediler bu numarayla emekli olacaksınız biz 12-13 yaşlarında nereden bilecektik bunu bizim hakkımızı kim arayacak şayet bu sigorta sayılmayacaksa bizi bilgilendirselerdi biz de ona göre girişimizi yaptırsaydık yıllarca sıcak soğuk demeden sanayide ezildim çalıştım didindim hakkımı helal etmiyorum

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:19
76

Gökhan S - Çıraklık okulu okuyan çalışıyor demektir sigorta başlangıcı yapıyorlarsa bunu ıspatlanmış bir haktır 3yıl hem çalış haftanın bir günü oku tabiki buda hak sayılması gerek

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:17
75

Selda - Bizde staj magduruyuz staj borclanmasida çıksın sesimizi duyun

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:14
74

Aybars - Sıtaj eyt ikiside insanların hakkı bu hakkıda devlet vermesi gerekir devletimize güveniyoruz devlet babalığını yapar

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:12
73

Muammer Özdemir - Tabikide alınmalı staj madurları eyt kapsamına alınsın hakkımız olan verilmeli

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:10
72

Erhan Ekin - 2 yıl 6 ay 8 gün fiili hizmet zammım var , bizimle ilgili de bı çalışma yapılsın, bizde bu EYT kervana katılalım,

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:08
71

Süleyman Gider - numara hangi tarihte verilyse başlangıç ta oradan sayılır ben ne bilirim senin uzun vadeli kısa vadeli borçlanmanı

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:07
70

Songül Yolcu - her mağdur gibi bende.staj dönemin başlangiç saysınlar bizi mağdur etmesinler bize söylemediler prim ödenmediğini bizide eyt te tabi etsinler bizde o na göre eksik borçlanmamızı yapalım sesimizi duysunlar

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:06
69

Mustafa - Alinmalidir doru bir karar ozaman edevletdende silsinler

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 13:04
68

Kardelen - Lise müdürümüz bu sizin için fırsat demişti bu yaşta girisiniz olacak denilmişti geleceğimizden çaldınız bu girişe güvenip sigorta başlangıcimizi öncelik vermedik yoksa daha erken yaşta girişim içinde olsa işe başlardım.haftanin 3 günü 8 saat calistik her zaman hak hukuku kendinize göre ayarlayın geleceğimizi çaldınız helal etmiyorum

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:57
67

Kocaeli - avukatlar ve doktorların staj süreleri sayılıyorsa diğer stajerlrin niye sayılmıyor. bu durum eyt kapsamında düzeltilmelidir.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:57
66

Hakan - Ben 3 sene staj yaptım bölümüm mobilya dekarasyondu inan komyanla gelen keresteleri indirip yaptığım kapı pencereleri insata tasiyordum tabiri caizse hayvan gibi çalışıyordum bu da yetmezmiş gibi hafta sonlarida gel ek para vercem yine işe cagriliyordum bizim statüsündeki öğrencilerin stajda işletme sahibi ile ters düşme şansı yoktu çünkü stajdan kalırsan komple o sene okulda kalmış satılıyordu işletme sahiplerine bunu bildiğinden eşek gibi öğrencileri çalışıyordu bu yüzden staj hakki verilmeli

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:53
65

Mehmet - 1992 yılında ssk numarammvar halen ondan devam ediyor tabiki sayılmalı ozaman sayılıyorduda şimdi neden sayılmıyo 7000 gün pirimim var bu tamaamen haksızlık

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:52
64

1993 - Mutlaka başlangıç olarak sayılmaldır.sgk işe giriş tarihini staj başlangıç olarak sayıyor verilen sicil numarasını giriş olarak kabul ediyor ama başlangıç olarak kabul etmiyor ne kafat saçma kardeşim biz onlara günler sigortalı olarak sayılsın demiyoruz sigorta başlangıç tarihi olarak kabul edilsin diyoruz buda en tabi hakkımız söke söke alacağız

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:50
63

Qstg - Eh inşallah staj mağdurları olarak bu stres biter.vede emekli hakkı kazanırız.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:47
62

M. K - Menfaat için oy vermem ama şu bi gerçek bi mağduriyet var staj ve çıraklık sorunun çözülmesi gerekir

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:46
61

Staj Maduru - Gurbet gurbet şantiyelerde ailemizden uzak emekciyiz böyle bir şansı devletimiz bize çok görmez diyorum

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:45
60

Staj Mağduru - Eyt kapsamına alınmalı çünkü doktorlar ve avukatların stajı sayılıyor

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:45
59

Ali Yıldırım - Çiraklikta yenilen hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:44
58

Staj Maduru - Lise döneminde hocalar bu sizi emeklilikte başlangıç olacak erken emekli olacaksınızdedi bu numaraları kap etmeyin dedi tabiki mağduriyet giderilecek se buda maduriyettir

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:43
57

Halil - Çıraklık ve staj olmada EYT EYT olamaz kimseyi kandırmaya calismasinlar staj çıraklık yoksa oy da yok

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:42
56

Sinan - Stajı saymayanlar, bizi görmezden gelenlere oyum yok. Umudumuzu çalmayın

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:41
53

Serhst - Kesinlikle yoksa büyük bir ayrıcalık olur staj sigortalılara üvey evlst muamelesi görmüş olur devlet büyük lerimizdenn sesimizi duymalarını isdiyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:37
52

Ramazan - Staj çıraklık hakkımız giriş sayılmalı tabikide

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:36
49

Ahmet - Bakan.bilgi cıraklık vesıtajmagdurların gözardıedilmemedir bende sanayilerde cokcalıstım hakkımız yasaya koyun

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:31
48

Şafak Gücük - 1988 çıraklık sigortam var hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:29
44

Mehmet - Cıraklık başlangic sayılmıyacattı biz neden bagladılar cıraklıkta 18 yasında sikartam başlardı ciraklıga gittigım icin sikorta tukmuyor haksızlık

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:22
43

Sibel tepe - Kesinlikle alınmalı 09:00 / 18:00 bir fiil çalışmış kişilerdir stajyerler

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:20
40

Adanalı - Kardeşim sıtaj digorta başlangıcı sayılmıyorsa neden bu insanlar fabrikalarda sanayilerde normal işci gibi calıştırıldı çalışmıssa hak vardır hani adaletliydiniz hani iyi yönetiliyorduk adeletli iseniz iyi yönetiyorsanız türküye her gün daha gücleniyorsa bu sıtaj magduru olan insanlaron hakı verilmeli ayroca mu mağdur insanlar bir suriyeliler kadar kendi memleketimizde degerimiz yokmu baska devletlere yardım yapıyorsunuz zengin se benim devletim benim hakımı yememeli bizim hakımızı yôneten siyasi partiler yiyor 10 milyon mülteciye bakmak. Size gurur veriyorda türkte degil vatan haini hepsi neden türk miletinin türkiyede hakkı verilmiyor suriyeli avkanistanlı ıraklımı türkiyede ev sahibi biz türk miletimi ev sahibi kendi memleketimizde mülteci durumuna getirdiniz böyle bir düzende yönetiliyoruz keser döner sab döner gün gelir hesap döner

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:18
39

Memet Han - Staj ve cıraklık bi alınteri emek kulhakkıdır ssk işe başlangıç sayılmalı borçlanma hakkı verilmeli maduriyet giderilmeli.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:17
37

Seyfettin - Bizde bu kapsama girmek istiyoruz çocuk yasta çalışmaya başladık resimlerimiz sokakta oynarken biz çalıştık ve bize sigorta yapıldı bu sigorta ileride sinin işinize yarayacak dediler ama şimdi biz müdür olduk bizde hakkımız olanı istiyoruz

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:13
36

Ertuğrul Gündoğdu - 1998 yılında Türkiye'nin önde gelen demir çelik kuruluşunda 9 ay staj yaptım, bir işçiden daha çok işçi olarak çalıştım, sigorta kartı verdiler sigortanız başladı denildi, ayrıca inşaatlarda çok çalıştım, sigortam nasıl olsa başladı diye bildiğim için inşaatta sigorta yapmayan mütahitlerede sesimi çıkarmadım yıllar sonra bana deniliyorki senin sigorta başlangıcın sayılmıyor, böyle bir adaletsizlik olmaz.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:11
34

Erdal Çiftci - Maşallah seçim öncesi Kadro maaş eyt herşey bol çocuk gibi kandırmaya devam. Artık yorulduk televizyon da dahil yüzlerini görmekden insanda onur şeref haysiyet olmalı. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK AYYAŞ DİYENLER CUMHURİYETİ KÖTÜLÜYEN ZİHNİYET DEN HİÇBİR ŞEY İSTEMİYORUZ

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:08
33

Afer - Staj ve çıraklık kabul olmaz ise oy moy yok size

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:07
32

Özcan Balcı - 1992 senesinden 2000 lina kadar sana ide çalıştık 1996 da ssk nosu verildi neden bizleri kandırdılar bizde hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:01
29

Coşkun - 31,12,1999 hepsi sayılması lazım deprem magduruyu bir çok kişi var osene kimse sigorta yapmıyordu herkes Can derdinde idi ve kaos vardı

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 12:00
28

Sultan - Staj sigorta sayılmayacaktıysa bizde yaz aylarında sigorta yapan bir sürü işte üç ay boyunca çalışır emekliliğe sayılırdı. Benim oğlum 4 yıl lise okudu haftanın üç günü hayvan gibi kamerayı sırtına yükleyip çekim yaptırıyorlar. Ki kendisinde skolyoz olduğu halde. Ögrenci sigortalı degilmiş çalıştırın gelişme çağında çocuklarımızı sonrada staj başlangıç degil. Kalkamazsın vebalden. Oy moy yok.

Yanıtla . 15Beğen . 2Beğenme 07 Aralık 11:59
26

Paki̇ze - Staj ve ciraklik madurlari eyt kapsamina alinmali istiyoruz hakkimizi

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:54
25

Ömer Er - Tabiki alınmalı çocuk yaşta haftada üç gün çalışıldı baya bildiğiniz işçi gibi calistirildik ama başlangıç yok kesinlikle olmalı hakkımız yeniliyor

Yanıtla . 20Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:46
23

Stajyer - Mecliste bir dönem bile olsa vekillik yapanlar emekli hakkı kazanıyor ama biz stajyerler yük oluyoruz. 1998 yılında sgk kimlik kartına 35 tl para vermiştim bari onu geri iade etsinler çünkü hiç bir işe yaramayan karta okul harçlığımdan kısıp ödeme yapmıştım

Yanıtla . 19Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 11:38
22

Staj Mağduru - Boş ve yalan yorumları duymakdan bende usandım. 16 ve 17 yaşlarında çalışdık her alanda o zaman küçükdük bilemedik bizim sadece sağlık sigortası yattığını 1988 de bize sigırtalısınız denip kart verildi ve bunlar SSK dan imzalı ve sigorta numaralı bu durumda kandırldık. Ama şimdi 49, 50 yaşına geldik aklımız başımıza geldi ve 1.5 veya 2 milyona yakın insan oy kullanabilecek ama şimdi farkındayız bunu unutmasınlar.

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:38
21

Huseyin Yucel - Staj mağduriyeti sorunu çözüm bulsun artık yeter ..

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:32
18

Bulent - Staj başlangıç sayılsın adaletsizlik olmasın hakkımızı istiyoruz yaparsa reis yapar insallah ilginize tesekurler

Yanıtla . 16Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 11:23
31

Sultan - @Bulent 18 nolu yoruma cevabı: 20 yıldır yapmadı şimdi yapar

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 12:01
17

Fuat akagündüz - Tabiki alınmalıdır insanlar bir fiil çalışma hayatı içine girmişlerdir

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:21
16

Erkan - Ya boş boş haberler yapıp insanları umutlandırıyorsunuz. Böyle habercilikmi olur

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:14
15

Misafir - Ya hak olmayan Bi şeyi ısıtıp ısıtıp gündeme getiriyoruz bu nasıl gazetecilik sizin başka ciddi somut haklı haberiniz yokmuş insanlara neden huzursuzluk verip fesatlık yapıyoruz pirim ödenmeyen kesinti yapılmayan bir şeyi nasıl hak sayıyorsunuz bende 90 stajı sanat okulu bitirdim sadece iş guv sigortası yapiliyo

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 07 Aralık 11:13
14

Adem - Kabul edilsin borçlanma ödeyelim mağdur olmayalım yasimiz 47 oldu

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 11:12
13

Kayabey - Staj ve çıraklık ssk başlangıcı olmalı bu haktır.sevgili devlet büyüklerimiz biran önce bu haksızlığa çözüm bulun.saygilar....

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:08
12

E R H A N - Öğrenci "staj"larını bilmem ama, 16-17 yaşlarında okulu bırakıp iş hayatına atılmış "çırakların" hakkı yenilmemeli ve başlangııç sayılmalı bence...staj yapmış kişilerede, başlangıç sayılmasada en azından borçlanma imkânı sunulmalı...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:06
11

Yıldıray - Sonuçta stajyer veya çıraklık zamanında denseydi emeklilikten sayılmaz diye ona göre önlem alırdı kişi.ayrıca avukatlar adliyede görev yapıyor diye onları sayıyorlar bende çıraklık okuluna 1 gün gidip 5 gün işte çalışıyordum amaç 25 çalışmaksa fazlasını çalıştık

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:04
08

Sabır Çakal - Selamünaleyküm cümleten herkese hayırlı günler stajerlik ve çıraklık kesinlikle sayılması gerekiyor çünkü ortada bir sigorta numarası ve girişi var yani ortada bir çocuk var bunun da babasını aramak en doğal hakkımız ortada bir numara yahut da bir çocuk olmamış olsaydı baba aranmazdı kesinlikle bu hakkımızı istiyoruz reisin bu sesimizi duyacağını ve son dakika bunu sürpriz olarak açıklayacağına inanıyorum

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:00
07

Mehmet Kartal - bizler ciraklik olarak çok mağdur kaldik sorun çözülsün ve istenilen gün arası borclandirilsin ve bu arada devlet in kasasına para girmiş olur bizde hakkımızı almış oluruz yasadan faydalanmış oluruz

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 10:57
06

Hikmet Durmuş - Tabiki olmalı odönem bunun kimse giriş olarak sayılmadını söylemedi bunun bilgisini ozaman verseydiler bizde patronlarımızda baskı yapar sigorta girişlerimizi yaptırırdık bu cezayı bize kesmeyin.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 10:41
05

Alik - Staj ve ciraklik sigortasi baslangic sayilmali, bu bir haktir, baska magduriyet yasanmasin

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 07 Aralık 10:33
04

Mas - Boş muhabbetler bunlar bakan birşey demiyor bunlar hergün mujde diye başlık atıyor atiyorki bu vaziyetimizden bile menfaat elde edip haberleri yollanıyor onlar kazanıyor biz sadece koskocaman bir hiç

Yanıtla . 16Beğen . 1Beğenme 06 Aralık 08:33
03

Aynur - Tabiki olmalı artık bu maduriyet bitmeli Staj SSK başlangıcı sayılmalı

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 06 Aralık 00:40
02

Necdet Yeniocak - Staj ve çıraklık EYT kapsamında olmalıdır

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 05 Aralık 23:56
01

Sibel - Biz staj magdurlsri geçtiğimiz seçimlerde CUMHUR ittifakı MHP tarafından.secim.malzemesi.olarak kullanildik.Bu sefer buna izin vermeyecek vaad edip söz verdiği halde mağduriyetinizi çözmeyen partilere oy vermeyeceğiz.Niz staj mağdurları,ailelerimiz ve ilk.kez oy kullanacak.olan Z kuşağı çocuklarımızla bu seçimlerin belirleyecisi olacak ve yeniniktidsri belirleyeceğiz.Rahmetli Özal 1987 yılında stajyerlere böyle bir hak.verdiyese isteyince oluyormuş.Yeter mi çözülmek istensin.Biz de çözüm.isteyenlerle yola devam.diyecegiz.

Yanıtla . 21Beğen . 1Beğenme 05 Aralık 23:56
98

Uğur - @Sibel 01 nolu yoruma cevabı: 18 yaş baz alın mamalı ben çalış mışım pirm yatmış şu an benim hakkımı gasp ediyorlar 18 yaş çıkarsa

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 14:44
19

Çabri - @Sibel 01 nolu yoruma cevabı: Son yorum açık ve net bir şekilde dile getirmiş ağzına sağlık. 95 yılında aldığımız o sigorta kartı hala elimde duruyor. Hakkımız ne olursa olsun verilmeli.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 07 Aralık 11:24