Staj ve Çıraklık Mağdurları Ayakta! Mesaj Çok Net: Yapın Bir Güzellik, Sandıkta Yapalım Bir Güzellik

Staj ve çıraklık mağdurlarının EYT’ye dahil edilmesiyle ilgili son düzlüğe girdik. Son dakika haberi az önce geldi. Binlerce mağdur ayakta ve iktidar partisine sesleniyor. “EYT’ye biz de dahil olmalıyız” diyen staj ve çıraklık mağdurlarının emekli olma hakkı, analarının ak sütü gibi helal. Peki, bu hak verilecek mi? Neler oluyor? İşte detaylar ve merak edilenler.

Pelin Akmeşe
Pelin Akmeşe Tüm Haberleri

Staj ve Çıraklık Mağdurları Ayakta! Mesaj Çok Net: Yapın Bir Güzellik, Sandıkta Yapalım Bir Güzellik

Son Dakika HaberiEmeklilikte Yaşa Takılanlar yasası çıkıyor. EYT’lilere büyük müjde için geri sayım sürerken, bir kesimin mağduriyeti ise maalesef giderilmedi. Staj ve çıraklık mağdurlarına güzel haber verilmeli. Türkiye ayakta ve bekliyor. Emekliliği en çok onlar hak ediyor. Daha çocuk yaşta, yaşıtları oyun oynarken onlar ekmek parası uğruna yollara düşen bu ülkenin cefakar ve vefakar yurttaşları. Onlar bizim gerçek emekçilerimiz. Staj ve çıraklık mağdurlarına güzel haberi verin artık.

STAJ VE ÇIRAKLIK MAĞDURLARI EYT SON DAKİKA

Onların olmadığı bir EYT yasası yarım kalan bir aşk hikayesinden farksız olacaktır. Staj ve çıraklık mağdurları harika haber duymak istiyor. Bir kısmı meslek liselerinde stajyerlik yapmış, bir kısmı ise 14-15 yaşlarında çıraklık okulunda meslek hayatına başlamıştır. Ancak sigortası kısa süreliğine yatırılan bu kişilerin emekli maaşları, emekliliklerini 10 ila 15 yıl geciktirme riski taşıyor. Emekliliği ertelenen staj ve çıraklık mağdurları, EYT yerleşimi öncesi Ankara'da birlik ve beraberliklerini gösterdi.

STAJ VE ÇIRAKLIK MAĞDURLARI EYT’YE ALINMALI

Türkiye'nin 81 ilinden binlerce stajyerlik ve çıraklık sigortası mağduru Ankara'da eylemdeydi. "Staj ve çıraklık dönemi sigortası kapsamında olacak EYT yönetmeliğinden yararlanalım" diyen mağdurlar Ankara'da seslerini duyurdu. Ankara'daki staj mağdurlarından yapılan basın açıklamasının ardından ne iktidar kanadından ne de muhalefetten ses gelmemesi düşündürücü. Peki, siz ne düşünüyorsunuz? İktidar ve muhalefet neden sessiz? Staj ve çıraklık mağdurları EYT kapsamına alınmalı mı? Görüş ve önerilerinizi lütfen yorum bölümünden bize yazar mısınız?

11 Ara 2022 - 23:33 - Yaşam

Muhabir  Pelin Akmeşe


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Denge Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Denge hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Denge editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Denge değil haberi geçen ajanstır.

226

[email protected] - [email protected] dernek kurmak istiyorum bana ulaşım.

Avrupada staj yapana ar Yargı mensuplarına ilk görevi stajyer avukatlık var doktorlara var daha gerisine yok bunlari okuma yazma bilmeyen cocuklara anlatsinlar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 31 Aralık 21:54
225

İsmail - Ben herşeyi kabul ederim ölümlü dünya kimseye birşey kalmaz ama sen sigortan var diyeceksin baştan sonra emeklilik zamanı senin sigortan yok sayilmiyo sağlık sigortası fiyece. E.e.e buna kimse birşey demiyecekmi nerde savcılar nerdehakimler nerde avukatlar nerde adalet bakanı sayın tayip erdogon nerde devlet okulunda okuyanların. Sigortası varfiyen sanayi odasında okuyan ustaların sigortası yok diyen tayip erdogon cumhur başkanı nerde yokmu haki verecek Allah var sadece ona guveniyoz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Aralık 11:34
224

Adem - Kesinlikle Bu staj sigortası meselesi çözülmeli biz borçlanırız yereli çoksın

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Aralık 11:14
223

Ertan - Staj başlangıç sayılsın yoksa oy yok eşitlik adalet istiyoruz doktorun avukatın gurbetcinin başlangıç sayılıyor bizim neden sayılmıyor çok üzücü bir durum

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Aralık 10:25
222

Hakan - kesinlikle alınmalı çünkü meslek lisesinde staj yaptığımda bize ne görev verildiyse hepsini on numara yaptık o zaman verilen sigorta numarasına halen sigorta yatıyor en zor işler yaptık mağduriyet giderilmeli

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Aralık 07:48
221

Hicran - 1996 yılında ticaret meslek lisesinde çıraklık yaptım sonrasında 2007 yılında sigortam yapıldı bana çıraklık takı aldığın numara emeklilikte işine yarayacak denildi neden bizim hakkımız verilmiyor bizde hakkımızı istiyoruz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 16 Aralık 09:32
220

Ilkan - Bende 1980 doğumluyum 1992 çıraklık sigorta girisim var çocuk yaştan beri çalışıyorum yaşım 43 geldi bunu hak ettiğimizi düşünüyorum şuan iki evladım var en azından o günleri borçlanma imkanı olmalı

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 15 Aralık 19:33
219

Çocuk Emekcı - O zamanki hükümet ve çalışma bakanı o ne kadar vicdansız zihniyeti bozuk namussuz insanlarmış Allah şu anda yaşayan yaşar okuyana sürüne sürüne bağıra bağıra ölmeyi nasip etsin 08.09 1999 ne demek okullar eylülün ortasında açılıyor ve peşine meslek liselerinde okuyanlar eylülün sonuna kadar anca staj yeri buluyor ve başlıyor adam olsa akıl olsa bunu düşünür mesela ekim 1 yapardı vryahut 1999 31 aralık a.a vicdansız olduğu için böyle yapmış

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 15 Aralık 18:45
217

Cüneyt Demir - Alınmalı çünkü gerçek emekçi onlar

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 23:28
216

Mehmet böke - En önce bence onların hakkı onların hakkı verilmese bunun vebali büyük haksızlık olur avukata ver doğuma diğerine verme neoldu yazık vallahi yazık bu kulhakkı

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 18:14
215

Afyonlu Tornaci - Evet alınmalı bende onlardan biriyim adaletli olmalı herşey biz küçük yaşta başlamışız çalışmaya ama göz ardı ediliyor ama borçlanma yolu açılsın ozaman

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 10:17
214

Adam Olan Herkes Adam - Her iki tarafta dümenci bir ÜLKÜCÜ olarak çok üzgünüz bir mafya bir cete örgüitüne yasa çıkartıp ceza evinden çikariyor bizede geldimi sigorta başlangıç saymıyorlar bu nasıl adalet HÜKMÜN SAHİBİ ALLAH'TIR BUNLARDA BİZİM VEBALIMIZI ALIYORLAR

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 08:53
213

Yasin Karaman - Suriyeliler kadar değerimiz yok. Staj madurları.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 08:11
212

Aydın Bozkurt Antalya - Çıraklık mağduru arkadaşlar bizi mağdur ediyorlar bizde sandıkta iktidarı mağdur edelim ozaman hepimiz birimiz birimiz hepimiz için olalım.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 08:01
211

Arda - Kazanılmış hakkımızı elimizden alamazsınız bu en büyük haksızlık mezarda emeklilik olmaz

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 23:27
210

Recep Altinkaya - Çocukluğum gençliğim engüzel günlerim sanayide geçti 11,yaşında sanayi sitesinde çalışmaya başladım tatil nedir bilmedik bayramlar gelsin diye dörtgözle beklerdik senede 7,gün tatil yapardık 8 saat çalışma nedir bilmedik 24,saatin 12,saati çalışmakla geçti ömrümüz asıl eyeteli BİZLERİZ .

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 20:17
209

Muhsin Savaş - Çıraklık ve sıtaj magduruyuz EYT bizimde hakkımız eyer eyeteye dahil edilmezsek tabiyki bizde sandıkta sesimizi duyuracaaz iyi düşünüp öyle cevap vermeliler

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 18:56
208

Canan - Eyt kesinlikle stajyer lerinde hakkıdır erken yaşta iş hayatına atılıp çıraklık ve meslek okullarında sigorta girişlerini yapıp hafta da bir gün okul beş gün işe gidip üretimde devlete katkı sağlamış ve sigorta girişiniz okuldan yapıldı siz sigortalısıniz denilip sigortası yatirilmamis geçmiş zaman da hakları yenmiş olan vatandaşların haklarını devletimiz göz ardı etmemeli bunca insanın kul hakkına girilmemesi gerekmektedir

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 17:34
207

Erdal Dönmez - Staj ve çıraklık bizlerin en doğal haklarımız olan alın terimizdir. Bizler oyun oynamaya veya eğlenmeye gitmedik. Var olan işlerde alın teri döktük ve o dönem çalıştığımız kurumların müdür ve yrd. Bizlere aferin diğer çocuklar gibi çalışmamazlık yapmadınız bunun mükâfâtını 25 yıl çalıştığınızda emekli olacaksınız. Diye söylendi, şimdi bu hakkımızı vermelerini istiyoruz,

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 17:25
206

Recep - Arkadaşlar hep aynı şeyleri yazıyoruz gerçekte sıtaj çıraklık başlangıç sayılmassa kul hakkına girerler örnek olarak ben 1998 de 17 yaşımda çıraklığa başladım 19 yaşımda bitirdim hemen ardına askerlik geldi 2001 de askere gittim geldim 2004 oldu sigorta başlangıcı 18 ve 19 yaşımda çıraklığa giderken okuldaki bütün hocalarımız siz sigortalısınız işyeri yatırmaz devlet yatırır emekliliniz okul tarihinden başlar dediler patronda senzaten sigortalisin ne sigortası istiyon devlet yatırıyir sizinkini derdi bizlerin suçu ne bu sorunlar düzeltilmeli gerekirse askerlik yatırır gibi yatıralım çıraklik sayılsın vallahi büyük bir sorunvar devletimiz görsün mesajlarımizi çocukluk hakkımız var bizi kandırdılar resmen çocuklar ne bilsin sigortayı o gün için sıtaj çıraklık madurları el ele birlik baraberlik işçi mahkemeleri devreye girsin

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 15:08
205

Ayla - Staj mutlaka sayılmalı çocuk yaşta çalıştık ama sayılmıyor. Doğum borçlanması sigortadan sonra olduğu için geriye çekmiyor. Staj yapıp çalışmaya başlayanların ki neden olmuyor. Evde oturup evlenen çocuğu olan sonra ise başlayan stajı geriye çekiyor. Bu büyük haksızlık. Hakkımızı istiyoruz .

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 15:01
204

Altin Semeli - Teşekkürler pelin hanim .Bu kafayla bu ulke sistemli insanların hakkını güvence altına alamaz.Bi suriyeli olsa staj mağduru hemen çözülür.1996staj mağdur uyum.2004 çalışma hayatı na başladım.96 Sigorta kartı numasin dan başladım. Bize prim yatirmayin denildi. Bu kart yeterli erken emekli olacaksiniz denildi.Biz meslek lisesine bundan gittik .Belediye de staj gordum.haftada3.5gun cumartesi dahil.Elektrik bölümü mumezunuyum .2 yilda meslek yüksekokulunda okudum.yazin 1 ayda staj gördüm.resmi yerde yine ssk prim mi devlet yatirmadi.kayit dışını devlet desletliyor.Hakkimizi almak istiyoruz.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 14:12
203

Eren - Arkadaşlar benim anlamadıgım staje ve çıraıklı sigortası sayılmaz sebebi uzun vadeli degil sadece saglık için deniliyo r ama aynı stajer avkatınki bayanlar doktorlar gibilerinki niye sayılıyor işte sana emsal hadi onlarin kini iptal etsene niye yeryerinden oynar ama gariban olunca hiç birşey yok gemisini kurtaran misaligibi oavkatlarında destek çıkmasılasım hani siz hukukcuydunuz işinize gilince hukukcusunuz tabi size dokunan yok sizleri allaha havale ediyorum ama bu işin sorumlusu sadece ihtidardegil digerleride çünkü bu yapanlar öncekilerdir şimdikilerinde bu hoşuna gidiyor sen öcekileri hatasını düzetki seçmende seni desteklesin

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 14:10
202

Mehmet - 97 yılında çırak olarak işe başladım sonrada 4

yıl zor şartlar altında çıraklık okuluna gittim okula kaydım yapıldı bize sikorta sicil numarası verildi bu sikorta sicil numarasını kaybememizi söylediler ilerde sikorta başlangıç numaranız olacak dediler okul bittikten sonra başlangıç tarihi olmuyor olduğunu öğrendim hüsrana uğradım devlet büyüklerimden hakkımızın savunulması ve bize hakkımızın geri verilmesini arz ve talep ederim. saygılar.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 13:54
201

Fatih - Pelin hanım desteğiniz için teşekkürler. Yetkililire şunu sormak gerekli, avukatlar stajyerken olmayan sigortaları dahi sayılıyor da, bizim bir fiil bütün sene boyunca sabahtan akşama kadar sanayide yaptığımız stajyerlikler neden sayılmıyor? Üstelik SGK kaydımız da yapılmış olmasına rağmen? Acaba avukat olmadık diye yanlış mı yaptık?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 13 Aralık 13:18
200

Erdal - Çıraklık ve staj sgk girişi kabul edilsin devlet büyüklerimizden umutla bekliyoruz lütfen artık bizi sevindirin

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 13:13
199

Murat Balaklı - 1992 1993 eğitim öğretim yılında staj yaptım 1992 girişli sigorta başlangıcımı 1998 cektiler emekli primim tamam ama 8 ay var 25 yılı olmasını yani hakkım yiyiliyor ve emekliliği 8 ay daha bekleyeceğim bu hakmı yani bizim emeğimizin karşılığını versinler bize mağduruz

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:55
198

Sinan - Pelin Hanım desteğiniz için size çok teşekkür ederiz. Bu haklı davamız için kaleme almış olduğunuz bu çok net ve açıklayıcı yazı için teşekkürler. Hükümetimizin de bu konuda çalışmaları olduğunu ve bizleri mağdur etmeyeceğini umuyoruz. 7.000 gün / 1995 giriş / 45 yaş daha ne yapabiliriz ki emekli olmak için, bundan sonra 15 sene daha mı bekleyeceğiz.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:42
197

İsa - Çocuk yaşta çalıştık ve avukat ve doktor gibi borclama olursun

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:41
196

Şafak - Yaşıtlarımız gezip tozarken,onlar üniversite sınavına hazırlanırken bizler çalışma hayatının içindeydik,şimdi sadece bizden alınan yıllarımızı ve haklarımızı talep ediyoruz sigortasız çalıstıgımızı bilseydik en azından o dönemde pirimlerimizi yatırırdık malesef yaslarımız küçüktü ve bizler bunları anlayamadık bize söylenen tek şey sigortalısınız.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:40
195

Aygül Horasan - Kesinlikle alınmalıdır.Bir gün sigorta yaptıran bile eyt ye giriyorsa bu insanlar bizzat aylarca hatta yıllarca çalıştılar neden yok sayılıyor.Avukat doktor bu ülkenin vatandaşı bu kesim değilmi.Büyük haksızlık.oylar stajda??????

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:32
193

Hakan Sivri - Sanki hibe istiyoruz hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:11
192

Sefa İkiz Turaç - Her şey Reisin fermanına bağlı İnşaallah olacak

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:03
190

Ersin - Staj yaptik çalıştık. Emek ettik 1 lira para almadan çalıştık akranlarımız sağda solda gezerken Biz Sanayi köşelerinde mücadele verdik Şimdi o sigorta girişi sayılmıyor Param olmadığı için sanayiye ne kadar yürüyerek gittiğimi Ben unutur muyum bugün bizi unutanları Biz de sandıkta unutacağız

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 11:52
189

Ciğdem - Ben 5 sene oluyordur prim ve günümü dolduralı!Çalışmıyorum da!!Yaşım 43 şimdi genç yaşta başladığım iş hayatımı tamamlamışım Emekli olmak hakkım değilmi??Nice tanıdıklarım 40 a gelmeden emekli olmuşlar seneler önce ne güzel!!Zaten 54 yaşında gösteriyor normal şartlarda!KADIN 48 yaş ERKEK 50 Yaş olarak öneri verilmis!Bir kadının çalışma hayatı okadar uzun olamamalı!! KADIN 40 ERKEK 50 DİYE DÜŞÜNSEYDİNİZ KEŞKE! Eyt nin anlamı bu değilmi zaten? Herşeyim dolmuş EYT çıktı diye sevinirken Şimdide yaş sorununu çıkarttınız olucak işmi??HAKMI BU ŞİMDİ???AYRICA STAJ BAŞLANGICIDA SAYILMALI!!!Askerlik ödemesi yapılabiliyorsa oda Ödenilmeli gibi mesela???Sonuçta giriş önemli değilmi!!UMARIM YÜZÜMÜZ GÜLER BU ZOR HAYAT ŞARTLARINDA??

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 11:49
188

Sonay Yığcı - Hak verilmez,,,,,alınır….haziranda görüşürüz

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 11:39
187

Hakan - Staj sigortası sayılmalı. Bende 1991 yılından girişim var. Yaşım 48. 2000 yılında memuriyete girdim. Askerliğimi 1996 yılında yaptım. Askerliğimi borclandim. Ama emekli sandigi geriye cekiyormu o bile belli değil.her konuda sınırda ve belirsizlik var. Yeter artık yani. Hazine bakanın, çalışma bakanın kayıtsız kalmasında bıktık. Milletle dalga geçmeyin kardeşim. Borclanisz odicez diyoruz. Yaşımız 50 ye geldi. Her yerimde sağlık sorunlarım var

Buradan sesleniyorum. Stajsigortasi olan arkadaşlarım eşleri anne ve babaları, kardeşleri sandikda hesaplacicaz. Herkes aklinabasina alsın. Sözünü tutsun

Memuriyett hizmeti geriye çeksin. Staj sayilsin. Yeter artık.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 11:27
186

Hüseyin - Bizim sucumuz ne kardemedik kış demedik soğuk demedik sanayide calıştıkneymiş sağlık sikortsıymış zenginlere korurken bizi yem ediyorlar hakımız neyse istiyoruz

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 11:25
184

Emine - Tabiki haklari sayılsın stajları sigorta baslangici

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 11:12
183

1995 Ç.e.m. Mağduru... - Sigorta sicil numarası verildiği tarihten itibaren başlangıç sayılmalı...

Aksi halde bizim evden 7 oyu yok sayın...

Bu sadece bizim evde 7 oy kaybı ise TÜRKİYE genelinde kaç oy demek bunu da hakkımızı emeğimizi hiçe sayan, "bu mağdur millettin vekili Vedat BİLGİN" ve (şuan iktidarda olan AKP DÜŞÜNSÜN...)

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:58
181

Nevhan Solmaz. - Nevhan SOLMAZ. Bizler staj mağduru diye adlandırılıyoruz. Kabul etmiyoruz. Sonuçta çocuk yaşta staj adı altında gerçek işçilerden daha fazla çalıştırıldık. Devlet erkanı bizlerin bu sorununu da eyt kapsamında çözmeli. Bizler oyla seçim sandığında davamızdan asla geri dönmeyiz. Bu bizim hakkımız. Reisin bu işi de olumlu sonuçlandıracağına inanıyorum.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:39
180

Adnan VATANSEVER - Sigorta sicil numarası verildiği tarihten itibaren başlangıç sayılmalı...

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:33
194

Ali Volkan - @Adnan VATANSEVER 180 nolu yoruma cevabı: 1991 mezunuyum o dönemde meslek lisesinde 2. Sınıf başından itibaren 2,5 gün okul 2,5. Gün fabrika staj yaptık ….ilaveten yaz tatilimizde full staj yaptık haftaiçi full eksiksiz cumartesi öğlene kadar herkes tatil yaptı biz çalıştık işçilerden fazla diyebilirim o dönem bize bu stajın sigorta başlangıcı olacağı bildirilmişti burada ciddi bir emek var bizi görmezden gelemezsiniz 99 öncesi 1 gün bile sigortalı olana hak veriliyorsa bizim de bu haktan faydalanmamız gerekiyor

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 12:26
179

Adnan VATANSEVER - Sigorta sicil numarası verildiği tarihten itibaren başlangıç sayılmalı.

Neden mi; Çocuk yaşta çalışmaya başlayan, sabahın ayazında kendi imkanlarımız ile sanayinin yolunu tutup akşamın karanlığında yine kendi imkanlarımız ile evimize döndük biz.

Ustam senin mahallene giden son minübüsler saat kaçta hareket ediyor diye sorup ona göre geç saatlere kadar çalıştırıyordu dükkanda...

15 yaşımdan beri çalışıyorum ve ne yazıkki bu ülkenin çocuk işçilerine zamanında Ç.E.M hocalarımız çok şanslısınız sigorta başlangıcınız yapıldı ilerde faydasını göreceksiniz dediler bizlere... Bizler bu ülkenin çocuk işçileri olarak kandırılan küçük yaşlarda ezilen sanayi ortamında pisikolojisi, hayalleri yıkılan o zamanların çocuk, şimdilerin kalifiye zanaatkar ları olarak bugün bizlerin de EYT kapsamına alınmamız gerekmektedir.

Saygılarımla selamlıyorum...

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:31
177

Ertan - Hangi siyasi parti çırak veya stajyer girişlerini kabul ederse seçimlerde oylarını kapar

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:24
176

Gencebay - Şunu açık ve net söylemek istiyorum ak parti üyeligimi sona erdirdim e devletden hayatım boyunca akp ve MHP dışına oy vermedim staj magdurlarını görmezden geliyorlar vallahda billahda ilk defa CHP ye oy verecek gibi

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:20
175

Hakan Sezer - İktidar partisinin iyi düşünmesi lzm.Bu seçim kader seçimidir.En azından staj mağdurlarına 48 ve 50 yaş sınırını uyguluyarak staj mağduru olanlarının sorununu çözmüş olabilirsiniz.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:19
174

Enginn - Biz o dönemde çalışıyorduk sgk olmadığı için okuldan sgk yapılıyordu ve hem okul okuduk hem de çalıştık eyt bizimde hakkımız

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:08
173

Ali Karaca - 1999 yasa oncesi ise ister staj ciraklik olsun, ister normal sigortali olsun, ise baslayan herkesin hakki teslim edilmeli. Staj ve ciraklik da sigortasi baslangic sayilmali, aski durumda her nasil cikar ise haklar tam anlami ise teslim edilmis olmaz

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 13 Aralık 10:03
172

Yılmaz Faruk - Stajyerlik hakkı tanınmassa Eyt fiyasko olur .benden nerdeyse 10 yaş küçük olan emekli olacak ben olamiycam üstelik ondan 12 yıl evvel stajyerlik yapmışım bu nasıl bi duzelneme olucak doğrusu hayret ediyorum.stajyerlik bir haktır.insanlarin hakkını yemeyin...

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 10:02
170

Zafer Ufuk - Tabiki hakkı sonuçta giriş önemli giriş sayılmazmasi çok saçma

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 09:49
168

Staj Mağduru - Eğitim göreceğimiz zaman fabrikada sabah tan akşama kadar staj gördük. Lütfen hakkımızı verin.

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 13 Aralık 09:22
167

İsmail - Biz Anadolu cocoyoz dedelerimizi Atatürk Çanakkale'ye götürdü gelmediker siz buhaki kimden alıp kime vereceksiniz hakimizi paylasmay hazırız gerekirse devletin gücü yetmiyorsa sigortayı çalıştığımız kadir usta yatirsin yada biz yaptıralım bu haki yok deyip kimseye anlayamazsınız anlamayız büyük devlet küçük işlerle uğraşmasın biz varsak devlet büyüktür sarayla uçakla araçla büyük olmaz şimdi ihtişam gostermezamani büyük Türkiye zamanı hep bir olmazamani doktor avukat kadın ayrım yapılırsa hak alınıp başkasına verilirse ozanan felaket ozanan yililiriz somadaki gibi

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 09:03
166

Kamil - Bu mağduriyet giderilmeli sonuçta çalıştık stajerdahi olsak bi çalışma var

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 08:49
165

Furkan Furkann - İktidar zaten çıkarmayacak,iktidar zaten yaş i bile oteleyecek,muhalefet zamanında kendi yaptıkları gündeme gelmesindiyede sesini çıkarmıyor eyt içinde sesini çıkarmıyor, sözün özü bu çıraklık ve staj kanunu çıkarmaz.hukumet,muhalefetin gecmisden gelen hatasını bildiği için,muhalefette suçunu bildiği için yok kardeşim yok

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 08:48
163

Kumbasan - Onlar2donemdeemekliolsunbizedebekleyindahasiranizvardesinlerAllahbununhesabinisorar

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 13 Aralık 08:43
162

Hak Hakikat - stajyerler üvey evlat muamelesi yapılmamalı stajyerler normal işçi olarak çalışıyor sosyal devlet vatandaşının sosyal haklarını düşünmeli işçinin alın terini suistimal edilmemeli gerekirse bütün asgari ücret stajyerler ve eyt liler grev yapılmalı.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 08:24
161

Magdur Vatandaş - 14 yaşında mecburen çalışma hayatına başladım #eyt benim sonuna kadar hakkım.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 08:21
159

Magdur - Tabiiki bizlerinde en doğal hakkı bizlere ssk numarası verildi.ve bizlerde normal çalışan işçiler gibi çalıştırılan dik ve şimdi çıkıp bunun sadece sağlık sigortası olduğunu söylemek nekadar doğruysa 2023 seçimlerinde bizlerinde iktidarı gormememiz ve bilmememiz o kadar doğal olur.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 07:44
158

Arslan - Hükümetin bir an önce mağduriyeti gidermesi ve hatta 2000 önce sini komple haklarını vermesi gerekiyor mağduriyet her geçen gün daha da artmakta

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 07:42
157

Akrep35 - Sadaka degil hakkimizi istiyoruz. Bize hak verilmezse vallahi de oy vermeyiz!!

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 07:40
156

Erkan - Çocuk yaşlarda emeklerimiz sömürüldü çocukluğumuz gençliğimiz hayellerimiz gitti zengin yine kırallar gibi yaşarken biz çocuk yaşlarda sorumluluk aldık memlekete katkı sağladık esnafa destek sağladık sanatlara destek sağladık devlet orda bile kalktı iş verene destek verdi işçiyi düşünmedi çalışanı düşünmedi iş verene dediki sayın iş veren sen bu çocugu haftada bir gönder eğitim okuluna sigortadan kurtulursun sağlık giderlerinden kurtulursun e sonuç noldu sigorta sadece sağlık için geçerli oldu olan yine o masum çocuklara oldu kücük yaşta emekleri sömürüldü eğer devlet öyle birşey yapmamış olsaydı iş veren mecbur bir şekilde yaptıracaktı öyle yada böyle olacaktı şimdi kalkmış develet yok efendim o tarih sadece sağlıktan yararlanması için yapılan bir girişti oh ne güzel memleket avukatta var bilmeme doktorlukta sayılıyor ama emeği sömürülen ve bilhassa çocukyaşta çırak olarak çalışan işçiler için yok bu nasıl adelet anlamak mümkün değil bu bir hak gasbıdır biran önce haklının hakkı verilmeli

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 07:34
155

Kazım Tosun - E S T (emeklilikte staja takilanlar ) yoksa oy da yok

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 07:25
154

Sabahattin Pozan - Kesinlikle staj msğdurlarınıda kapsamalı 38 yaşında haksız yere emekli olanlar olucak ama 30 seneyi aşkındır çalışan stajer ve çıraklık mağdurları olmayacak haksızlık.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 07:21
153

Yusufu71 - Meslek lisesinde staja başlarken bize verilen SSK kartını saklayın kaybetmeyin hayatınız boyunca çalışacağınız iş yerlerine başlarken bu kartta bulunan numara üzerinden giriş yapılacak. Emekli olurken bu numara üzerinden olacaksınız denildi. Şimdi Bakan Bey bu giriş sayılmaz siz öğrencisiniz çalışan değildiniz diyor. Bu ne çelişki hizmetten sayılmasa bile en azından giriş kabul edilsin. Mağduriyetimizin giderilmesini bekliyoruz.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 06:48
152

Öner - Biz çoçuk yaşta çalıştık emek verdik vermeye devam ediyoruz devlet baba sigorta kartını verdi doktora saydı avukata saydı hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 06:48
151

Staj Ömrümü Yedi - 98 yılında 18 yaşında staj yaptım. 3 gün devamlı ve 9ay süreyle. Artık sigortan başladı dediler. Nasıl olsa girişim var günleri tamamlarım diye kriz var diye işsizlik nedeniyle yıllarca sigortasız çalıştım. Çok önemsemedim. Evet aptallık etmişim ama hırsızın hiç mi suçu yok. Akıl var mantık var. Bir insanı bunca sene sigortasız çalıştıracak kadar haysiyetsiz işverenler ve krizi işsizliği bahane edenler varken e bir de dayimiz olmadığı için uzun yıllar hayatımdan çalmışlar. Bunu sigorta girişimi yaptırınca anladım. İnsanlara okulda bu bilgi verilmeliydi ki herkes bilinçli davranabilsin. İş kanunlarından anlayabilmek için cidden avukat olmak lazım. Bir SGK memurunun dediği başka bir memurun dediğini tutmuyor.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 06:46
150

Mehmet Ali Taş - Aynen katılyorum yapın bir güzellik bız de yapalım bizi dışlamayın

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 06:23
149

Stajyer 1995 - 2013 unutma MHP staj sorununu çözecek diye oy verdim sana şimdi o oyu sana vereceğime 6 lı masaya veririm..

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 06:00
148

Ramazan unnu - Sayılmalıdır. Bizim ne suçumuz günahımız var eyt yapmıyorsa bile emeklilikten sayılsa bile yaşımızı geri çekiyor..1993 ciraklik ssk var saymayacaksan zamaninda açıklama yapsaydinizda bizde ona gore önlemini alırdık.. 2001 girişimi baz aldığı icin 60 yaşımda emekli oluyorsun diyor bana. Ne oyu vereyim ben bu hukumete

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 05:45
147

Aslan - Çıkmazsa oy vermeyeceğim kendileri bilir en çok kendileri düşünsün oya da ihtiyaçi olan da onlar

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 05:43
145

Stajer - Sigorta numarasıyla yıllarca devam et e şimdi öyle şöyle hikayeler boş konuşmayın gerekeni yapın bizde gerekeni yaparız size

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 05:22
144

Mesut - Staj ciraklik ssk tescil verilmiş çalışmışız bu hak verilmeli bu sorun çözülmeli slogan yaparsa ak parti yapar ismine yakışanı yapar bu sorun çözülmeli sayın cumhurbaşkanım mağduriyet giderilmeli

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 04:59
141

Kemal Öter - 1996 ve 1997 EĞİTİM-ÖGRETİM YILINDA TEKEL DE TİCARET LİSESİ ÖĞRENCİSİ OLARAK STAJIMI YAPTIM. NORMAL ÇALIŞAN PERSONEL GİBİ İŞLETMEDE ÇALIŞTIK. BU DÖNEMDE ÇALIŞANLARA UYGULANAN HAKSIZLIK SADECE ŞİMDİ DEĞİL O DÖNEMDE DE UYGULANDI. MAALESEF MESLEK LİSESİ OLMAMIZDAN DOLAYI OKUL BİTİMİNDE KAT SAYI UYGULAMASIYLA KARŞI KARŞIYA KALDIK. BU MESLEK LİSELERİNE SINAV VE DİPLOMA NOTUYLA ÖĞRENCİ SECERKEN; OKUL BİTİMİNDE EN DÜŞÜK DÜZ LİSE DİYE TABİR ETTİĞİMİZ EN DÜŞÜK NOTLA YERLEŞEN, MESLEK LİSELERİNDEN ATILIP BURAYA GEÇEN ÖĞRENCİLER ÜNİVERSİTEYE GİRİŞTE KAT VE KAT ÜZERİMİZE GEÇMİŞ OLDU. VE BİZLER İSTEDİĞİMİZ BÖLÜMLERE YERLEŞEMEZ OLDUK. ORTA OKULDA BENDEN KOPYA ÇEKEN HATTA KENDİ ADI YERİNE BENİM ADIMI YAZAN KİŞİ ÖĞRETMENLİĞE GİTTİ BEN 2 YILLIK ÜNİVERSİTEYE ZOR GİTTİM.

HAKSIZLIĞA UĞRAMAMIZIN SEBEBİ REFAH PARTİSİNE UYGULANAN 28 ŞUBAT SURECİ OLDU. AK PARTİDE BİR NEVİ BU PARTİNİN DEVAMI NİTELİĞİNE SAYILIR. UMARIM UĞRADIĞIMIZ BU HAKSIZLIĞI BİZLERİ DE EYT'YE EKLEYEREK BİR NEVİ GİDERMİŞ OLURLAR.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 03:10
140

Ramazan Köfün - Staj mağdurları unutulmamalı. Bizleri unutanları bizde sandıkta unutacağız...

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 03:04
139

Mesut Erdoğan - Onlar bizi görmezden gelirse bizde onları görmeyiz oy istemesinler...

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 02:40
138

Sessizlik - devletimiz onca çocuk işçinin staj sgk girişini yok saymayacaktır...

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 01:53
137

Esma Başol - Tabii ki hem staj hem ABO hemde Eyt Mağduruyum. Bir Bayan olarak 18 yaşından bu güne kadar eksiksiz çalıştık.Allah a şükür.Fakat biraz insaf biraz hakkaniyet vardır.Yaşıtlarımız parkta gezerken bizler elin her işinde çalıştık.Zaten Öğrenci olarak eziliyorsun.Çok ezildik.Gecikmiş Adaleti hükümetimizden ve yetkililerden ivedilikle rica ediyorum. Sesimizi duyun artık.Bu yapılan yanlışlıktan dönün lütfen. Yok evraklar kayboldu demeyin bizlere. Bizler tek tek günlerimizi masanıza koymaya hazırız.SGK nın sistemine haksız söylemlerde bulunmayın.Kimin kaç günü varsa belli.Tüm mağdurlar hazır.Milyonlar bekliyor hayırlı haberi.

#eyt haktır, #abo haktır, #staj haktır.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 01:34
135

R turhan - Hakkımız olanı verin oy istemeye gelince istersiniz bizde hakkımızı isteriz

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 00:22
134

R Turhan - Tabiki hakkımız kartımda sigorta giriş tarihi yazıyor sok da çıkıyor bu ne demek sayılmıyor farkını yatıralım. Biz ne bilelim eksiklik var bu konuda hatalarını düzeltsin ler, bu bizim hakkımız

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 00:20
133

Murat - Milletvekillerine kıyak emeklilik.. işçilere gelince hikaye anlatıyor lar hep kandırıyorlar bizi bu ülkede adalet ne zaman gelecek bilmiyorum

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 00:07
132

Özgür - Daha önce SGK girişim staj tarihim olarak gözüküyordu.Şimdi staj tarihi olarak değilde uzun vade sigorta girişi olarak gözüküyor.Diğer bir taraftanda ,ilk işe başlama tarihi staj başlangıcı.Madem öyle bize bu kartları verirken söyleseydiniz ya, bunun bir hükmü yok diye.En azından 1 ay gider bir yerde çalışır sigortamızı yaptırırdık.

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 23:40
129

Ankara06 - Çıraklık ve staj eyt ile beraber çıkmaz ise oy falan vermem

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 23:11
128

Erkan - Staj için mesleki okullarda okuduğumuz süre zarfında tarafımıza verilen SGK numaraları çalıştığımız son işyerlerinde bu numaralar üzerinden işlem görmekteyiz kaza ve hastalık sigortaları yatırılmış bazı meslek gruplarında stajda geçen süreler avukat stajerleti gazeteciler bunların staj süreleri dahil edilmiş kaldiki biz staj mağdurları yaşlılık sigortası yatirilmayan günleri borçlanarak devletimizin kasasına para aktaracağız bu kasada para olmasını sağlayacak kısaca kaynak staj borçlanmasında yurtdışı borçlanma var askerlik borçlanmasıyla var doğum borçlanması var staj borçlanmasında olsun devletimizin kasasına ihtiyarlık sigortanızı yaptıralım hem oldukça yüklü bir meblağ olur sesimizi duyun devlet büyüklerimiz

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 23:02
126

İrfan Yıldırım - Çıraklık ve staj.sayilmalıdır aksi halde oy moy yok

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 22:59
125

Murat - AK Parti kurulduğundan beri destekliyorum oy veriyorum her konuda destekledim ama çıraklığı saymazlarsa bizi de dahil etmezlerse oy vermeyi düşünmüyorum

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 22:46
124

Harun Tahir. - 1996 da sanayide çocuk yaşımda kendimden büyük dolaplari tasittilar küçük yaşımda bel fıtığı oldum, 7 yil usta bizi resmen somurdu, bir gün bile prim yatırmadi, devlet neden çıraklık eğitim i saymiyor, o tarihlerde ciraklikta kaydınız var o zaman bizi sigortasız çalıştıranlara neden hesap sorulmuyor.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 22:16
123

A_d - Neden yurtdisin da çalışana çıraklık borçlanması var Türkiye'deki bayanlara çıraklık borçlanması var niye bize yok bizimde hakkımız yok sa oy moy yok

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 22:15
121

Mağdur - Staj ve çıraklık sigortası başlangıç sayılmalı.

Hakkımızı yemeyin.

Sandıkta görüşmek üzere

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 22:07
120

Manisa 45 - Staj yoksa oyda yok bunlara ayıp kul hakkı yemeyin lütfen

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 22:01
118

Che - Böyle adalet böyle eşitlik olmaz avukat doktor yurt dışında çalışan vatandaş da biz neyiz nerde kaldı kanunlar önünde bütün vatandaşlar eşittir ilkesi şimdi bu şartlar altında haksızlığa uğrayan bir vatandaş sizin kanununuzunsa adaletinizinse demez mi kaldı ki birde evet burada bir mağduriyet var diyorlar seçim öncesi çözeceğiz deyip söz veriyorlar o bekarcı büsgevitci seçim malzemesi yapıyor şimdide çakal uykusuna yatıyor resmen milletin aklıyla alay ediyorlar

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:58
117

Tayfun - Ben oy vermem kesin başlangıç yapılmazsa bize o dönem artık sigortalısnız dedi bizler 17 yaşında sigortalı olduk diye sevindik

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 21:55
116

Bozkurt Bekler - 8v5 calistik kamuda ve ozelde isci ile ayni stadude is cikadik ssk karti verdiler ilerde emekli olursunuz dediler devlet bunlari biliyor ama isine gelmiyor hakkimi helal etmiyorum sandikta gorusuruz...

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:52
115

Erhan - 11 yaşımda işe başladım çocukluğum sanayide geçti çıraklık sayılmazssa oy yok

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:47
114

Orhan Coşkun - Çıraklık girişi ssk girişi olmalı ölüncemi emekli olacağız devlet görevini yapsın

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:39
113

Sonbahar - En büyük adaletsizlik var bizlerde magduruz sesimizin duyulmasını istiuoruz

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:33
112

Gökmen Bilgiç - Kesinlikle stajı ve çıraklığı eyt'ye dahil etmeleri lazım dahil etmedikleri takdirde bizi saymayanları az kaldı seçimlere Biz de onları saymayız sandıkta tepkimizi gösteririz

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:33
111

İsimsiz - Staj eyt kapsamına dahil edilmelidir hani

reform yapılıyordu geniş kapsamlıolacak deniyordu nedir bu belirsizlik anlayamıyorum

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:30
108

Antep - Sonuna kadar destekliyorum EYT alınmaları gerekiyor yoksa Avukatların stajlarını da saymasınlar onlar bu ülkenin vatandaşı ise bu EYT ye alınmayan meslek lisesi stajyerler bu ülkenin vatandaşı değil mi onları mı istedi eksik yatmasını sigortalarının bu bir reform değildir. Stajyerler bu kapsama alınmadan EYT değildir.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:24
106

Çıraklık 92 - Adam bir gün bile pirim ödemedi ölümünün 5.yılında çocukları bir faturayla annelerini ölen eşinden emekli etti biz hakkımızı istiyoruz!!!

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:01
105

Özkan Acun - Arkadaş bir iş yapıyorsanız Tm yapın yazık bu bir hak sizden çok büyük birşey istemiyok sayın bilgin soy ismin bilginde bence birşey bilmiyon bilsen çıraklık staj bu eyt ye girer ama sen geldiğinden beri 3 şeyi çözemedin size oy moy yok lan vedat

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 21:00
103

Halil - Bu bir maduriyet tır ve giderilmesi şart ve az deyiliz ailelerimizle milyonlarca kişiyiz oy zamanı görüşürüz

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 20:34
101

Ali32 - Staj ve çıraklık mağdurları eyt nin içinde olmalı bence de bu bizim hakkımız ..

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 19:54
100

Bulent - Staj başlangıç sayılsın adaletsizlik olmasın avukata var doktora var böyle bir adaletsizlik olmamalı hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 19:54
99

Kemal - 93 EML girisliyim ALLAH İNSAF VİJDAN VERSİN HERKES OYNARKEN bizler çalışıyorduk şimdi bizimle alay ediliyor

STAJ BAŞLANGIÇ SAYILSIN GASP EDİLEN HAKLAR VERİLSİN ADALET YERİNİ BULSUN

BUNA VESİLE OLANLAR İKİ CİHANDA AZİZ OLSUN......

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 19:45
97

Qstg - Yapın güzellik yapalım güzellik emeklilik bizimde hakkımız avukatlara var bizlere niye yok.bizde vatan evlâdayız.esitlik istiyoruz.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 19:13
95

Kanarya - Staj bir haktır hakkımızın verilmesini istiyoruz staj hakkı verilmeden çıkacak eyt yarım bir haktır bir taraftan çözerken diğer taraftan mağdur birakmayın hakkımızın verilmesini istiyoruz

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 18:47
94

Ramco - Avukat ve doktor lar bu ulkenin vatandasida diger staj sigortasi ile calisan usci halkhangi ulkenin vatandaşi staj yoksa benimde bu ulkede isim yok en kisa zamanda terk etmek farz oldu

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 18:32
93

Özcan mercan - Avukat ve doktorların Hakkı olan staj ve çıraklık bizim niye hakkımız değil bu nasıl bir adalet bizde hakkımızı istiyoruz devlet büyüklerimiz bizleride duysun

Yanıtla . 17Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 17:48
92

Ali - Staj ve çıraklık sigortası başlangıç sayılsın hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 17Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 17:43
91

Müdür - Staj haktır

Mutlaka sigorta giriş olmalıdır

Yanıtla . 16Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 17:33
90

Murat Ti̇ryaki̇ - Kesinlikle eyt kapsamına alınmalı sgk başlangıcı sayılmalı ve avukatlarda olduğu gibi örnekler de var adaletli iş yapılmalı artık parti gözetme işi bitti kim ne yaparsa karşılığını oy olarak alacaktır

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 17:28
127

Mağsum Çocuk - @Murat Ti̇ryaki̇ 90 nolu yoruma cevabı: Hak ve hukuktan bahsediyorsunuz avukat doktora gelince hak çırak ve stajyerlere gelince hak değil ikinci sınıf muamele ben çıraklıkta 3 parmağımı kaybettim bunun hakkını kim verecek

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 23:00
89

Hüseyin Ulug - 1989 yılında çıraklık girişim var sayarlarsa oy var yoksa oy moy yok

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 17:14
88

Sema - Kesinlikle alınmalı birde SGK öncesi doğum yapan annelerin çocuklarının borçlanmabilmesi

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 17:13
87

Mehmet Akkuyunlu - Sayın devlet büyüklerine sesleniyorum allh rizasi icin bizleri mağdur etmeyin umutlarımızı yikmayin

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 17:10
86

Evren akdağ - İşlerine gelmiyor yoksa kim çalışıp zengin etcek işverenleri yasa bu fabrikatör lerin yüzünden ağır işliyor 1999 öncesi mağduriyet giderilsin devlet işçinin çalışanın yanda olsun para baronların yanda değil

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 16:37
85

İpek - Kesinlikle alınmalıdır bizler sadaka değil hakkımızı istiyoruz..

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 16:28
84

Fayik - Kesinlikle alınmalıdır çünkü bizimde hakkımız bu

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 16:23
82

Recep - Sitaj 1998yili giriş var magduruz hakimizi versinler yazik bu insanlara sayimiz 2 milyondan fazla

Yanıtla . 18Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 16:01
79

Denizci. - Staj mağdurlar masum insanlardır o tarihte bizi uyarsaydılar biz kendimiz bile bir ay yatırırdık diğer kollara ait sigortamızı yada işverenler yatırırdı bihaber olan staj mağdunun kabahati ne günahı ne .Haktır kul hakkı işte tamda bu.

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 15:14
78

Kamil Sönmez - Valla bence bir güzellik yapmasınlar ki secilemesinler. Gelecek iktidar zaten bunu verecek. Dilerim staj için bişey yapmazlar. ?????

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 14:49
77

Kemo - Eğer bunun pirim günü sayılmadığı ı bilseydik 1 günde olsa pirimimizi yatırırdık. Siz siyasiler asıl oy için hiç günü olmayıpta ofise hububat verip kendisinin bile haberi olmadan emekli ettiğiniz ve pirimlerini devletin bankalarında borçlandırıp

sskyı zarara uğrattınız şimdi biz stajerleremi sizin vaat ettiğiniz dahada sonra gôrmezden geldiğiniz bir SGK hizmet başlangıcını çok görüyorsunuz.bizler verilmiş hakların eksiksiz teslimiyetin istiyoruz devlet vatandaşları arasında ayrım yapmaz avukata doktora var ama emekçiye yok bunu ne Allahcc kabul eder nede kul

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 14:39
76

Yusuf tan - Benimde 1998 den giriş var fabrikada çalışırken 3 yıl staj a gittim çünkü patronun işine geliyordu sigorta yapmamak için bunda benim suçun ney

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 14:39
75

staj mağduru - 96 da 15 16 çocuk yaşlarda çalıştık hakkımız neyse onu istiyoruz başka bir beklentimiz yok zaten önce ümit verip sonrada geri çekmekle olmuyor bizde ümit verip geri çekeriz zamanı geldiğinde...

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 14:36
73

Bursa . Çirak Hakki - BENİM DE ÇIRAKLIK YAPTIĞIM SENELERDE 87YİLİ GİRİŞİM VAR E DEVLET TE PİRİM YATİRİLAN YIL 2006 FAKAT BİZİM DE SAYILMIYOR SECİM YAKLAŞIYOR BİZE HAK TANINMAZ İSE SEÇİMDE ZOR GEÇER .

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 14:22
72

Fuat akagündüz - Alınmalıdır tabiki insanlar emek harcayıp alın teri akıtmıştır. Stajyerlik ve çıraklık mağduriyet tir

devlet büyük lerimiz konunun farkındadır

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 14:13
70

Filiz - Doktorluk ve avukatlik staji başlangıç sayiliyorsa meslek liseletinin stajıda kabul edilmeli. Eşitlik sağlanmalı.

Yanıtla . 21Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 13:56
69

Engin Erdoğan - 1995 girisim var fakat yaşım küçük sigartan başladı denildi sigorta kartı da verildi şimdi sayılmıyor ne alaka anlamadım hala aynı meslekteyim ne çocukluk ne gençlik yaşadık bu hak degilde ne aklım almıyor elimizde nasıllar büyüdük hala geçmiş değil emekçi daha nasıl olmalı....

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:45
68

Zahire Tosun - Yazik valla calistirilmadigimiz yer lalmadi o gunlerde hic unutmuyorum hocamiz bize bu jart sizin sigorta baslangic numarsniz bu numarsyla sigortsliniyosinuz ilerde sizin isinize cok yariycak demisti hani nerde ne zaman yariycak daha demekki yalanmis kandirmislar hepimizi

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:44
67

Çırak - 95 yılında çıraklık okudum ve caliştim sigorta numarası verildi neden eyteye dahil ediliyor hakkımız yeniliyor lütfen bu duruma bir el atin

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:40
65

Yasar - Aynen alınmalı cunku bize söylenen soz şöyleydi ben 14 01 1999 sigorta girişli bir magdurum ben o zamanda bolu merkez adresinde bolu anadolu izzet baysal teknik lise anadolu teknik lise ve endüstri meslek lisesi okulunun endüstri meslek lisesi metal isleri mezunuyum bize bu kartı o zaman müdür yardımcılarından rafet yurdagül hocamız bize verdi ve bize dedi ki sigorta girişiniz yapıldı emekliliğe kadar bu sigorta kartı ile devam edilecek ve girişiniz sayılacak denilmişti ama 1981 yılında çıkan kanundan bizim o zamanlar haberimiz yoktu eger olmus olsa idi gercek ölüm yaşlılık ayligi adi altinda eski ssk şimdi yeni adi ile sgk sigortamızı yapilmasini talep ederdik yada biz kendimiz yatırırdık ama bize bu kanun hakkında bilgi verilmedi biz hakkımızı istiyoruz staj sigorta girişimiz ve sigortalarımız sayılsın yada bize borçlanmak icin bu yeni çıkan eyt kanunu da bizede borçlanmak icin bir madde konulsun cunku 5510 sayili kanun 41 maddesinde askerlik borçlanması avukatlara dis tahminlerine ve yurt dışında mastır yapan doktorlara seçim zamaninda gecen zamani bile borçlanabiliyor aynı zamanda bu maddede cezasi gelen mahkumlara bile borçlanma hakkı var bizler insan degilmiyiz neden lise ve çıraklık okulların sıcaklıkları sayılmıyor eger sayilmaz isede bizde sandikta sesimizi dile getirecez ve bu sorun çözülmezse stajyerler olarak yaklaşan secimde oy felan yok

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:28
64

Fahrettin Yıldırım - Doğal hakımız mağduruz Hakımızı istiyoruz

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:23
62

Selçuk - Kesinlikle çırak ve stajerlerinde kapsama alınması lazım

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:13
61

Serdar - 4 yıl kandırarak sigortaniz yatiyor diyip fabrikada gece gündüz iyi koşturdular yalanla dolanla ne diye sağlık karnesi verdiniz isveren devlet elele bir nesili kuzu gibi kandırdılar

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:13
60

Hannan - ÇIRAK STAJER 1999 YILI İLK İŞE GİRİŞ TARİHLERİ HAYELLERİ UMUTLARI YIKMAYIN YAPICI OLUN Kİ GELECEĞİN ÇIRAKLARI STAJERLERİ HAYATA SIKI SIKI SARILSIN

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:10
58

İzmi̇r Den Ömer - Ne başkanlık kalır ne AKP bunu yapmazlarsa ben böyle inanıyorum

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:08
57

İzmi̇r Den Ömer - Bu hak verilmezse oylar iyi parti ye gider benimde oyum iyi partiye oy atacak olan da atmıcak kazanacağı seçimi kendi eliyle vercek

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:07
56

Kartalli - Bu bizim hakkimiz 1gün okula gittik diye hakkımızı elimizden alamazsınız çıraklık döneminin sigorta başlangıcı sayılmasını istiyoruz

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:06
55

Adem - Zaten hep gariban insanlar8n şansı zengin çocuğu gitmemiş bu okullara versinler hakkımızı

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:06
54

Gaffar - Ben 13.09.1999 okul stajım var ve bana okul öğretmenleri sizinde sigortanız var dedi bizde sevindik ama acımız çok bu iktidar hükümeti ile muhalefet avukatların stajını sayıyor ve diğer stajlarıda sayıyor bizim meslek lisesi stajımızı saymıyor bu haksız emegimizle gittik sanayide pas,kir,yağ, demeden çalıştık biz bu hakkımızı sonuna kadar savunup kazanacagız biz hakkımızı istiyoruz bizim haklarımızı vermeyen hükümet kanadı na hakkımı helal etmiyorum bu dünyanında öbür dünyası var mahşer yerinde hesaplaşırız

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:02
130

Orhan Kılıç - @Gaffar 54 nolu yoruma cevabı: Gaffar kardeş eyt staj ve çıraklık kabul etse bile sizin girişiniz tutmuyor 8 Eylül 1999 öncesi geçerli

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 23:22
53

Ali Malatya44 - En iyisi herkesin mutlu olacagi bir sistem getirmeleri staj magdurlarinada guzellik yapmalari en iyisi oy istiyolarsa boyle olmasi lazim

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:57
52

Staj Yapıp Sigorta Yok - 99 öncesi yaz stajlarimizi yaptık ancak o dönemde zorunlu olmadığı için firmalar sigortamizi yapmadılar. Bu durumda biz tamamen mağdur oluyoruz. Sigortası yatırılan yatirilmayan staj yapmış kişiler borclandirilmali ve staj başlangıcı EYT baslangici olmalıdır.

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:54
51

Ali Malatya44 - Tabiki bu zamanda syajcilara yapilmasi gerekende bu emek sarfettiler haklarini almalari lazim yoksa adaletsizlik olur

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:50
50

1987 - Çıraklık ssk girişimizin kabul edilmesini istiyoruz bu bizim hakkimız

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:49
48

Şefika Öztürk - Evet alınmalı çünkü bende bu madurlardan biriyim 2.sene gece demeden gündüz demeden çalıştık neymiş çırakmış 20.yaşında çırakmı olunuyor

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:48
47

Özer - Staj hakkimiz. Bize hep sigorta başlangıcı denildi okulda iken. Nerden bilelim sayılmadığıni. Staj kırmızı cizgim seçim zamanı.....

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:47
46

Kader Kayalar - Neyle Neyle gel ama kul hakkinla gelme karşıma demiş cenabı Allah bu ülkede avukata var doktora var hatta yurt dışında yaşayan insana bile var ama çocuk yaşta yetişkinler gibi çalışan vede hergün fırça yeyip bizlere gelince yok öylemi siz bu yaptığınız ayrımcılığın vebalini odeyemessiniz temennimde inşallah böyle olur sizler gidicisiniz ama bizler buradayız haklı mücadelemizden asla vazgecmiycez her geçen gün çığ gibi dahada büyüyoruz 1,5 milyon staj mağduru dostlara buradan selam olsun staj 98......

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:45
42

Veysel - Ak parti yaparsa yapar gerisi yalan bekliyoruz müjdeli haberi

Yanıtla . 11Beğen . 4Beğenme 12 Aralık 12:41
41

Ayşe kaya - Kesinlikle staj tarihi başlangıç sayılmalı bu bizim hakkımız hibe istemiyoruz yoksa eyt yarım kalır edevlette kapı gibi başta kayıtlı gözüken tarihin kabulünü istiyoruz

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:38
40

Hüseyin - Sigorta girişimiz olduğu halde sigortasız sayılan bizler resmen kandirildik.

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:37
39

Fatma Altun - Staj yapmış ssk si başlamış staj okul bittikten sonra hiç çalışmamış bunları ayırın çalışma hayatı devam edenlerin hakini verin

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:37
38

Yaşar - Vur deyince öldürüyor bizim insanımız 2 gün çalışıp sadeve sağlık yatırılıyor neyin hakkı bu acaba bende aynı durumdayım 58 e vırdu ama saçma bence bu kadarıda artık sandıkta güzellikmiş sanki oy verecekler gibi??

Yanıtla . 7Beğen . 6Beğenme 12 Aralık 12:36
36

Kardelen - Sabah yollara düşüp haftanın 3 günü isci otobüsleriyle ise gidiyorduk çocuk yaşta çalışma hayatına girdik hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:35
35

B.c - Şu anda nitelikli ara eleman ihtiyacı var siz böyle insanları mağdur ederseniz nasıl meslek liselerine adam bulacaksınız.bu haksızlık dan vazgeçin

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:35
33

Hzr - kesinlikle alınmalı çünkü mağduriyet var hak ihlalıvar

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:34
32

Selçuk - Bu bizim hakkımız çocuk yaşta iş hayatına başladık elvicdan el Merhamet haklı olan hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:33
30

Y. Kayna - Staj yoksa oymoy yok.meslek lisesi memleket meselesidir.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:30
28

Ali Özdemir - Sıtaj girişim 1988 1973 dogumluyum 6000 gün pirim var neden başlangıç sayılmıyor 17 yıl sanayide çalıştım neden verdiniz sgk numarası bu haktır hakkımızı istiyoruz

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:29
27

Aslan1 - Yapmıyorlar guzelı staj eyt gıremıyecek boşuna Umıt baglamayın

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 12:29
26

Selami - Tweeter da gündem olunnnnnn Tweeter atın staj sgk girişi sayılsın

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 12:28
25

Ugur - Gümbür gümbür gittik! Hakkımızı sonuna kadar savunduk! Kendimizi gösterdik! Bir basamak daha çıktık! Her attığımız adım bizi bir basamak yukarı taşıyacak ve sonunda hedefimize ulaşacak,hakkımızı alacağız! #StajSskBaşlangıcıOlsun

#MedyaStajDemeyeGel

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:28
24

Gül - Kesinlikle alınmalı. Ortada net bir çalışma var.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:26
23

Zarife Cengiz - Çıraklık stajerlik sigorta başlangıcı olarak kabul edilsin.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:24
22

Ercan se - Staj sigortası olanlarında sisteme girmelidir hakkımızı istiyoruz meslek liselerinden devlet bizlere numara verdiyse o tarih emeklilikten sayılmalı

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:24
20

Göher Öksüz - Stajerlik ve çıraklık sigorta başlangıcı olarak kabul edilsin.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:22
19

Aslan1 - Arkadaslarda kesinlikle hıc umıtlenmeyın stajı eyt e katmıcaklar goreceksınız kesin diyorum bekleyin gorun

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 12:22
63

Mursel Gözel - @Aslan1 19 nolu yoruma cevabı: En doğal hakkımızdır kesinlikle staj başlangıç sayılmalıdır

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 13:17
18

Cemal Öksüz - Çıraklık ve stajerlik sigorta başlangıcı olarak kabul edilsin.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:21
16

Aslan1 - Vermezler staj eyt ye goreceksınız bunlar vermez hıc unıtlenmetın

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:20
14

Özgür - Çalıtıştığı ispatlı olan bir çalışan çalıştığı nasıl yok sayılabilir

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 12:06
12

Ömer bozdoğan - Tabiki alınmalı hakkımızı yedirtmeyiz

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 11:58
11

Yasin - Biz adalet istiyoruz cıraklık okuluna giderken

Hocalar hadi siz gene iyisiniz sigortanız da başladı demişlerdi sevinmiştim bu bizim hakkımız başlangıc sayılmalı

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 11:58
08

Bayiks - Biz erken emeklilik değil hakkımızın iadesini istiyoruz. #StajSskBaşlangıcıOlsun

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 11:41
07

Bayiks - staj ve çıraklık mağduriyetini mağduriyet olarak görmeyenler de elbet bir gün adalete muhtaç kalacak

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 11:39
06

Abdullah Akyel - Çıraklık okuduk onca yıl boşa gitmemesi lazım diye düşünüyorum bizleri de eyt kapsamına alınmasını istiyorum herşey düzeliyor bizleride eyeteye alın

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 01:10
04

Staj Mağduru - Sene 96 staj mağduru 7.000 pirim gün bekliyoruz.suçumuz çalışmak 10 yıl çalıştım.devletimizin okullarına gittim.okuldan sonrada gittik. Hiç bir tatilimiz olmadı.parasız çaĺıştık. Biz hakkımız olanı istiyoruz başka bir şey istemiyoruz.

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 00:23
02

Oğuzhan - Kesinlikle çok büyük bir haktır daha çocuk yaşta zor şartlarda üstelik çoğumuz hakaret ve şidtdete uğrayarak zorunlu bir şekilde çalıştırıldık Devlet eliyle işverene bedava ya yakın çok küçük ücretlerle peşkeş çekildik yoksa diploma alamıyorduk işi ve okulunu bırakanlar oldu hergün biryerimizi yaralayarak ta olsa zor da olsa dayandık mezun olduk bugünde halkımızın iyadesini istemek helal ve en doğal hakkımız olduğunu düşünüyoruz bu meslek liselerinin topyekûn sorunudur mevcut sisteminde bulunan öğrencilerimizinde bu sorunla karşılaşmamasını istiyoruz çok ivedi bir şekilde düzeltilmesini Devlet büyüklerimizden talep ediyoruz..

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 00:11
96

Ali Kaya - @Oğuzhan 02 nolu yoruma cevabı: Avukatın doktorun hakkı olan staj sigortası bizlerde verilmesi gerekir ben bu konuda sayın cumhurbaşkanımıza sonsuz güveniyorum bizlerinde sesini duyacaktır inanıyorum saygılarımla CUMHURBASKANIMA

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 19:09
05

İlhan Kara - @Oğuzhan 02 nolu yoruma cevabı: Denizli cam sanayi de çalışmaya başladım1998 de adamlar bizi sekiz saat köpek gibi çalıştırdı yılda 30gün fabrikanın Bir odasında bize çıraklık eğitim vermişler ne sigorta günü var tamam dört yıl kullanmıştır adalet bumudur mağdurum arkadaşlar

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 00:47
01

Efsana - Benim 95. Yılından çıraklık eğitimden girişim var ama şuanda sayılmıyor mağdurum bununla ilgili yasa veya kanun çıkartılmasını istiyorum yetkililere burdan sesleniyorum sesimizi duyun lütfen yoksa 60 yaşında emekli oluyorum sayılmasını istiyorum hakkımız var doktorların stajları sayılıyordu avukatların stajları sayılıyordu bizimkisi niye sayılmıyor mağdurum

Yanıtla . 23Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 23:57