Staj ve Çıraklık Mağdurları Resti Çekti: Staj Yoksa, Oy Da Yok! Neler Oluyor?
EYT’de son dakika haberleri peş peşe gelirken, yaş koşulu gündemde ama asıl sorun başka! Türkiye’de bir kesim var ki, asıl mağdur onlar. İşte onlar staj ve çıraklık mağdurları. İş yaşamına çok erken yaşta başlayan, staj ve çıraklık mağdurların mesajı çok net! Hak mücadelesine devam eden staj ve çıraklık mağdurları, “Staj yoksa, oy da yok” diyerek noktayı koydular. EYT yönetmeliği merakla beklenirken, staj ve çıraklık mağdurları da kanundan yararlanma hakkını bekliyor. “EYTye dahil olmak istiyoruz” diyen staj ve çıraklık mağdurlarının mesajı çok net. Onlar da bir an önce emekli olup, emekli maaşı almak istiyor ve bu, onların en doğal hakkı.

STAJ VE ÇIRAKLIK MAĞDURLARININ SESİNİ DUYUN
Son sözü direnenler söyler. Staj ve çıraklık mağdurları haklı mücadelelerinden bir adım bile geri adım atmayarak, haklarını savunmaya devam ediyor. Konu artık Türkiye gündeminde! Seçimlerden kısa bir süre önce, EYt sorunu hükümetin gündemine alındı ve EYT ile ilgili kararın kabul edilmesiyle birlikte staj ve çıraklık mağdurları da sesini yükseltmeye başladı. Ancak onlara kötü haber verildi. Bu süreçte staj ve çıraklık mağdurları EYTm düzenlemelerinden faydalanmak istediklerini açıkça belirtmişlerdir.

STAJ VE ÇIRAKLIK MAĞDURLARI EYT’YE DAHİL OLMALI
Pazar günü Ankara'da basına açıklama yapan staj ve çıraklık mağdurlarına medyanın desteğine rağmen hükümetten herhangi bir yanıt alınmadı. Staj ve çıraklık mağdurları müjdeli haber beklerken ne iktidardan ne de muhalefetten bir ses çıkmaması büyük hayal kırıklığı oldu. “Staj yoksa, oy yok” diyen mağdurlar, taleplerini bir kez daha yineliyor. Peki, siz bu haklı talep hakkında ne düşünüyorsunuz? Staj ve çıraklık mağdurları EYT’ye dahil edilmeli mi? Görüş ve önerilerinizi lütfen yorum bölümünden bize yazın.
Yorum yazarak Kocaeli Denge Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Denge hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Denge editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Denge değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Kocaeli Denge Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Denge hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Denge editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Denge değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(331)Hak Hukuk Adalet - Gaspedilmiş haklarımızı istiyoruz dilenmiyoruz #adalet kalkınma
Mert - Staj sayılmaz mis ozaman neden bize sigorta numarası verdiler benim okula gitmeyen arkadaşlarım daha avantajlı yemiş meyer ben şahsen meslek liselerine çocuğumu göndermem zaten bir işe alımda askerlik söz konusu e lise bitince askerlik yok lamasi ardinada arskere gittik ne ara biz normal çalışacaktık sayın bilgin efendi .
Çocuk Isci - Ben çocuk işçiyim herkez okul okurken sokakta oyunlar oynarken gezerken ben o küçük bildiğin çocuk çalışıyordum benim günahım ne
Mert - Stajda ellerim patladı keski çekiçle beton kirakira .elektirikci olmama rağmen beni su tesisat işinin yanına verildim bok borusu yeri kırdım bozariz diye Hilti bile vermediler keski çekiçle kirdirdilar .hakimi helal etmiyorum
Staj Magduru - Hakkımız yeniyor hem çalışma yapıyoruz diyorlar sonrada bizle dalga geçer gibi staj bir eğitim diyorlar Egitim ise bu SSK numaralarını neden verdiniz öyleyse Staj ve çıraklık eğitim felan değil resmen çalıştık sabahtan akşama kadar avukata doktora,gelince onlara var işçiye emekliye yok Sandıkta cevabı vericez
Kaleci - Staj yoksa OY YOK. sandık koymayın boşuna.
Su - Staj yoksa oyda yok kim yanımızdayda ona
Kaleli - Stajyer lik yoksa oyda yok bizi görmezden gelenlerin yanında olacak değiliz
Mağdur Stajyer - Heryerde anlata anlata dilimde tüy bitti tekrar burda anlatmaya uğraşmayacağım.Bu konuda sonuna kadar haklıyız.Staj yoksa oy da yok söyleyeceklerim bu kadar.
Staj Mağduru - 98 ve 99 da staj yaptım.Devlet kurumuydu.Genel olarak işi biraz öğretip sonra yaptırıyorlardı.Öğretmenlerimiz okul müdürümüz ve etrafımızdaki herkes sigortanız başladı çok şanslısınız emeklilik için çok işinize yarayacak dediler.Gördüğünüz gibi öyle değilmiş...25 yıldır iş hayatındayım.6000 prim günüm var.Yaşım 41.Benden daha az prim yatan arkadaşlar prim yatmış diye EYT ile emekli olacak.
Şimdi bizim durumumuzu değerlendirelim;Şuanki şartlara göre 60 yaşında emekli olcam.Yani ömrüm yeterse 19 sene daha çalışmam lazım.60 yaşıma gelince toplam 44 yıl çalışmış olacağım ve 14-15bin arası prim günüm olacak.Şimdi bize haksızsınız diyenlere soruyorum ADALET bunun neresinde?
Biz şimdi hemen emekli olalım demiyoruz.Bizde bu ülkenin vatandaşıyız hakkımız yenmesin bize de borçlanma fırsatı verilsin ödeyelim,ülkede bir kesimi memnun ederken diğer başka bir kesim mağdur edilmesin diyoruz.Hatta hiçbir kesimin mağdur olmaması için ve arkamızdan gelen kuşağın da mağdur olmaması için emeklilik sisteminin silbaştan değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
Dursun - Evet bende katılıyorum hakkımızı yiyorlar adalet istiyoruz
Muro - Staj yoksa oy yok
Mehmet Can - Kabul edilmeyecekse SSK numarası neden verildi EYT dillenene kadar e devlet üzerinde işe giriş staj başlangıcı gözükürken ansızın değiştirildi .Biz sadaka değil hakkımız olanı istiyoruz gerekirse borçlanma hakkı tanınmalı bizi küçümseyenlerle sandıkta hesaplaşacağız.Siyasiler unutmasınlar SANDIK GELIR HESAP SORULUR. Bize kimse sahip çıkmazlarsa oy pusulalarını staj yazar atarız...
Berlin - Bunlara oy yok
ADAM OLAN HERKES ADAM - Kendilerine geldimi hemen yasa çıkartırlar ama vatandas oldumu sıkıntı çıkartırlar bir MHP olarak kınıyorum ilahi adalet
Bülent - Bizim olan hakkımızı bize vermek istemiyorlar esas bizler mağduruz adalet istiyoruz
Koray - O zaman deselerdi bu giriş kaza sigortası ustasına patronunuz söyleyin pirim yatırsın
N.p. - Merhaba, kadınlara 2 yıl doğum borçlanma hakkı var çok iyi peki ya biz çocuğu olmayanlar ne yapacak? Emekliliğe 2 yılım var. Bütün kadınlar bu haktan faydalanmalı, 2 yıl banka stajım var oda sayılmıyor ben napim şimdi yaş olmuş 50.. kimse iş vermiyor... haksızlık bu ?
Ramazan 70 - Çıraklık sayılmıyorsa çocuk yaşta çalıştırmayın o zaman hakkımızı verin.
Ali Altınel - Staj hakkımız
Yörmeli - Bize kart verdiler ve üzerinde SSK imzalı mühürlü işe giriş tarihi yazıyor.Biz kartlarımızı bakkaldan almadık SSK sın sigortalısın dediler öğretmen devletimiz el birliği ile duygularımızla oydaydılar bizi kandırdılar bu sorun en kısa zamanda çözülmeli yurtdışında çalışana bile borçlanma var bize yok biz çoçuk yaşda devletimiz için çalıştık ne bilsin o yaştaki çoçuk yok tamamlayıcı yok kapsamıyor bizi unutları bizde unuturuz ordada bir HAK var istiyoruz
Staj Mağduru - Bizi yok sayarlarsa hakkımız olanı vermemekte direnirlerse, bu haksızlığa ve hukuksuzluğa göz yumarlarsa bizde sandıkta staj magduru yazar zarfların içine koyarız .bizim de yapacağımız birşey yok biz hakkımız olanı istiyoruz..Ben 7000 günle emei olamayacağım 08/09/1999 dan önce bir gün prim yatıran emekli olacak ben bir yıl bir fiil işyerinde çalışarak staj yapacağım benim stajim yok sayılacak ozaman bizlerde sandığa staj mağduru yazarız..zaten bizler içine alinmazsak Eyt nin hiç anlamı yok çünkü asıl mağdur bizleriz.
Ibrahim - İse giriş tarihi 94 yazar biz gün istemiyoruz haklı baslangicimizi say kart verdiniz hadi erken emekli olacaksınız baslangiciniz sayıldı dedi hocalar vs görevliler deseydiniz başlangıç olmuyor bir yerde çalışır 1 gün başlangıç saydirirdik buna insanları kandırma diyorum kimler sorumlu ise bu dünyada ve ahirette iki elim yakanızda oy da yok ben eşim anne baba kardeş çocuklar vs bizlerde oy çok sandıkta kim hakkımızi verirse oylar onun adalet nerde avukat doktor var biz sanki Suriyeli ben hakkımı helal etmiyorum kendinizi bizim yerinize koyun bakalım nasıl hissiyat tadın yaş 46 94 staj kalp krizi gecirdik 4 damar degisti tansiyon kolesterol fıtık vs her türlü hastalık oldu stresten mezarda emekli oluruz herhalde gün dolmus 25 yıl dolmus uzun vade 2001 ...staj 94 ...
Oğuzhan Yıldırım. - En doğal hakkımız çocuk yaşta çalışma hayatına girdik bu bizim hakkımız eğer yasaýı çıkarmazlarsa iki elimde ahrette yakalarını bırakmam halkımı helal etmiyorum
Stajyerr - Stajı başlangıç saymadıklarında bende oy verirsem namerdim.sen benim hakkımı vermezsen bende sana oy vermem
Recai - Tabikii staj yoksa oy da yok. Artık o oyalama dönemleri geçti. Bizde istemiyoruz dere geçerken at değiştirmeyi. Ama bu hükümet ve bu bakan bizi buna mecbur bırakıyor
1 Di̇n 2 Vatan 3 Bayrak - Devletin de hakkı size haram olsun ila nasıl insanlarsınız anlamadim yasiniz kacta devleti sıkıştırmaya calisiyorsunuz oy yok diye vermeyin sizin oylarınıza ihtiyacı olmayacak inşaALLAH Türkiye son 20 yılda amatör kumeden şampiyonlar ligine geldi gözünüze ikidizine dursun ama siz cebinize bakıyorsunuz inşaALLAH suriye gibi Libya gibi misir gibi amerikan askeri sokaklarda ananıza bacınıza laf atınca anlarsınız IRAK TA EBU GARIP HAPSANESI KADINLAR BÖLÜMÜNÜ YOUTUBE ACIN izleyin o zaman anlarsınız devletimi önemli namusmu önemli yoksa cebinize giren paramı hepinize EN BÜYÜK YAZIKLAR OLSUN başka da bir şey demiyorum
Ertan - Staj başlangıç sayılsın yoksa oy yok eşitlik adalet istiyoruz doktorun avukatın gurbetcinin başlangıç sayılıyor bizim neden sayılmıyor
Yunus Emre - Yedi yıl sonra dokuz bin günüm doluyor ve doksan dokuz öncesi çıraklık girişim var günüm dolduktan sonra kaçakmı çalışmam gerekiyor? Ben çalışma hayatımı izinsiz köle gibi çalışarak geçirdim, sosyal hayat sıfır yeter canımızı aldınız. Sosyal güvenlik çalışmıyor denetimi yok. İşçi madur ediliyor. Haklar gasp ediliyor buna göz yumuyorlar.
Ali Malatya44 - Stajcilara da mujdeli haberi verirler ins emegi cekenin karsiligini almasi lazim
Bekliyoruz guzel haberi
Ali Malatya44 - Devletinde bunda kazanci cok olcak herkes parasini yatiracak 99 öncesinin bugunku sartlarda insallah unutulmaz
Serkan - KESİNLİKLE STAJ YOKSA OY HİÇ YOK.!
59 Tekirdağ - Kesinlikle kabul edilmeli
Helin - Lütfen staj mağdurları içinde birşeyler yapın.duyun sesimizi artık.
İso - Kesinlikle kabul edilmeli
Zilfo - Cıraklık staj yoksa oyda yok
Guler Duzgun - Kesinlikle dahil edilmeli net
Filiz - Ben işe girerken sıtejer olarak girdimi bile bilmiyordum tek suçumuz erken yaşta işe başlamakmı bana çalıştığım yer bu senin sigorta girişin dedi taki yıllar sonra ben gününün 5000olunca biteceğini sanarken ssk bir gittim senin girişin sıtejer sayılıyor 7000gun58yas dedi ben şok artık bizleride duymanızı ve maduriyetlimiz kalkmasını istiyoruz
İsmail - Bizi çocuk yaşta sigortalısın diyerek kandırdılar bumu yani adalet iş hayatıma 89 yılında başladığım halde sen sistemde yoksun diyorlar staj yoksa oyda yok ,bu kesin.
Altan - Çıraklık ve staj emeklilik için sigorta başlangıcı sayılmalı
Ekrem Tozan - Sigorta girişi olarak bildik ardından askerlik görevini yaptım sonrada geldiğim durum 2002 iş sigorta girişi ve düştüğümüz duruma bak yazıklar olsun staj girişi yoksa oyda yok tabi
Fero - Çocuk yaşta çalıştırıldık yağın yüzün pisliğin içinde büyük adamların yaptığı işleri bize yaptırdılar en azından çıraklık SSK başlangıcı sayilsin
Halit - Staj mutlaka sayılmalı biz boş oturmadik çalıştık ve o sigorta numarasını hak ettik.sigorta girişiniz başladı dediler hep bize
Cenk Varol - Devletimizin Resmi sitesi olan E.devlette görünen ve hatta yine Devletimizin vermiş olduğu Resmi sigorta kartında yazan ilk işe giriş tarihin geçerliliğini istiyoruz..! ?? STAJ SSK BAŞLANGICI OLMALI ??
#MeslekLisesiStajMağdurları
#StajSskBaşlangıcıOlsun
#Staj1996
Ertan - Bizleri görmeyeni bizde gormicez haberiniz olsun Yoksa oy felan yok 5 oy az değil bı aileden
Murtaza - Eytede bizde varız
Şahin - Yazık, çok yazık ...
Bizden olmayan herkese destek var, kendi vatanının evladının hakkı olan staj girişine izin yok,
Elbet sıra bize gelecek, ne kaldı ki seçimlere...
Murtaza - Aklınızı başınıza toplan esas magdur olan biziz en kiritik noktalarda gine biz vardık gine biz olacagız 15 temmustada sokaga dökülen gine bizdik gine biz olacagız biz yoksak ozaman eyt çıkmayacak eyt çıkacaksa biz staj ve çıraklar da olacak bize sigorta kartı niye çıkarttınız işverenler de dediki sigorta başlangıcınız başladı diye devlet le bir oldu biz fakir leri kandırdılar her yerde ezilen biz oluyoruz kardesim ben 13 yaşından beri sanayilerde ac susuz çalıştım .
İmdat - Staj yoksa oy yok atarsam nağmerdim
Staj Sigortası Mağduru - Arkadaşlarımın haklı mücadelesine sonuna kadar destek vereceğim....
Staj Yoksa Oy Da Yok
Amasya - Staj yoksa o da yok
Amasya - Harbi harbi staj yoksa o da yok
Uzmanike - Staj yoksa oy da yok bende staj magduru
Murat - Hakkımızı istiyoruz milletvekilleri 2 yılda emekli oluyor.biz 25 yıl halen emekli olamıyoruz stac hakkımızı verin
Stajer - Aynen öyle sıran yoksa oyda yok
Bn - Bir hak veriliyorsa herkese verilmeli. Birine verilip diğerine verilmemezlik yapılmamalı. O da insan o da insan aynı haklara sahibiz kadın erkek eşit meslek kolları arasında farklılık gösterilmemeli sonuçta bir hizmet akdi yerine getiriliyor. Staj veya stajyerlik veya çıraklık sonuçta bir hizmet akdi yerine getiriyor ve size corta başlangıcı yapılıyor giriş kabul edilmeli hak yerine verilmeli
Staj - Çıraklık staj eyt ye dahiledilmeli
Bn - Doğal hakkı başka staj kollarını kabul edip diğerlerini yok saymak olmamalı
Fahri - Biz çocuk yaşta çalışma hayatı na başladık ama avukatlarin stajı sayılırken bizim neden hakkımız yeniyor Ben buna anlam veremiyorum Biz Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı degilmiyiz
Sülüman - Staj yoksa oy da yok
Keskin - Bu şekilde milyonlar var. Bizlere de sigorta girişi yapsalardı suç bizim mi birleşirsek güçlü oluruz.
Misafir - Staj sigortası başlangıç sayılmazsa sayanlara oy verelim
Mustafa - Biz çıraklık eğitim yapan bir çocuk değildik çocuk işçi idik o yüzden çıraklık ve staj eyt dahilinde olmalı benim 95 girişim var çırak olarak aynı numarayı niye verdiler bize SSK olarak bizimde hakkımız
Yusuf - Kucuk yaşta hayatın kamçısı sırtında olan bu insanlar kesinlikle haklidir. O yaşlarda ülkenin ekonomisine katkı sağlamistir. o yıllardan sonra şuan piyasa da olan o dönemin gerçek ustalaridir, günümüzde usta yetişmektedir ve bu ustalarin yaşanan ekonomik krizin altın da daha da ezilmemelidir.
Adanalı - Şartlar oluşursa oy var oluşmazsa oy yok bunu kafalarında oluşturmalılar bir çok kişi mağdur bu hak 1993 yılı çırak demek çalışan demek .
Davut Öztürk - 20 yıldır akp oy veren birisi olarak söylüyorum staj yoksa bizdede bundan sonra oy yok nokta sesimizi duyun lütven sayın devlet büyüklerimiz
Kurt - 1995 yılında haftada 3 gün bazen iş bitmesi için gece yarılarına kadar (staj)çalıştım. Bunca insanın sesine kuşak verilmez ise yazık olur. Devletimizin gücü kuvveti yerinde. Akla, vijdana, hukuka uygun olan kararın verileceğini umutla sabırla bekliyoruz. Aklın yolu birdir diyor, başka bir açıklamayı kesinlikle kabul etmiyoruz.
Günel - Staj ve çıraklık giriş sigortası olarak sayılmalı insanların hakkı verilmeli inşallah devlet büyükleri üstüne düşeni yapacaklardır
Deli Kadir - Bu haksızlıktanda öte insafsızliktir . 1 gün dahi çalışanin girişini kabul edeceksin. 10 ay haftanın 3 günü çalışanların emeği o 1 gün kadar değerli olmayacak.. yazıklar olsun size ! Adalet dagitalim derken kantarin topuzunu hepten kaciracaksiniz..
Ayhan Vural - Kesinlikle staj ve çıraklık hakkımızı istiyoruz zamanında elimize ssk işe giris tarihiyle birlikte ssk kimlik kartı verdiler böyle bir durumda devlet kendi vatandaşını kandırmış olmuyormu bir an önce bu haksızlığın giderilmesini istemek biz mağdurların en doğal hakkı
Kenan - Çalıştığımız işin belgesini alalım dedim yanlış yapmışız. Devlet bizi görmezden geliyor bizde gerekeni yaparız oy zamanı
Nihal - 3 yıla yakın çırak olarak çalıştım normal insanlar gibi emek verdim sigorta başlangıcı sayılmasını istiyorum
Bahtsız Çalışan - Eyt lilerle aramızdaki tek fark bizim sigorta primimiz yatmamasi .benim ustam yatirmamiş şimdi yanımızda arkadaşımın hastalık nedeniyle 15 günlük prim yatmış o Eyt li ben değilim.bana 15 -20 sene takacak bu sistem hakkımı helal etmiyorum.
Sertan Samsun - 15 yasinda sanayide calismak aileme destek olmak icin ise basladim ve o donemlerde ciraklik egitim merkezi actilar tek tek sanayide ustalari gezip ciraklarinizi okula yollayin ciraklik egitim merkezinde kalfalik ustalik diplomasi alsinlar bizlerde sigortasini yapalim sizi bu yukten kurtaralim dediler ustalarimizin isine geldi bu durum simdi bizim sucumuz ne 4 yil ciraklik egitim merkezine gittim hakkimi yiyenlerin allah belasini versin sandikta veririz cevabini.
Yılmaz Faruk - Staj başlangıç sayılmalı bu bir haktır
Hüriye kilic - Stajerfe hak verilsin
Eforum79 - kanun sigortasız işçi çalıştırılamaz diyor. devlet bizim sigortasız çalışmamıza göz mü yumdu şimdi staj yapanlar çalıştı yatmadı fiili olarak çalıştı buda sigortaya hak kazanıldı demektir. staj döneminde gencecik insanlar kandırıldı yıllarca o zaman staj eyt kapsamına alınmalı bu haktır görmezden gelinemez..
Hakkımızı Istiyoruz - Marangoz atölyesi ne gelen memurlar patronu ikna edip küçük yaşta 13 yaşında aldılar biz haftanın 3 günü gittik 3 yıl boyunca biz çıraklık yaşı büyük olanlara kalfalık belgesi verdiler 3 yılın sonunda birde SSK kartı verdiler o zamanın bildiğiniz kırmızı üzerinde SSK numarası bulunan kimlikleri verdiler artık siz SSK lısınız dediler bunu söyleyen devlet memurları hocalarımızdı şimdi nasıl olurda devlet kendisini inkar eder küçük yaşta sanayide çalıştırılan emekçileri görmezden gelebilir
Ömer bozdoğan - Eyt lilerin olduğu gibi emeklilik bizimde hakkımız hakkımızı yiyenlerin diyer dünyada yakalari elimizde olacak
Mehmet - Sigortanız başladı hayırlı olsun diye elimize bir kagıt tutuşturdular bilsek yatırırdık 3 5 gün bu magduriyet degilde nedir
Ikocak - En dogal hakkimiz eli kalem tutani yararlandiriyor anahtar tutani magdur ediyor biz gavur cocugumuyuz olmassa oyda yok
Mağdurum. Çok Magdurum - Staj yoksa oy da yok , 10 ay staj yaptım afedersiniz deli gibi çalıştım. SGK kartım var. Ama sadece uzun dönem 10 gün çalışan birini sayiyorsunuz ama 10 ay staj yapanı saymiyorsunuz yazıklar olsun
Matbaacı - Çıraklık 1991. 18 yaşasima 1996 da girdim Eyt mağduru olarak 1999 Eylül girişli tüm stajer ve çıraklık sigorta başlangıcı yapmış kardeşlerimi destekliyorum ?
Kafkas - Avukatlara var olan hak bize niye verilmiyor
Staj Magduru - Staja baslayinca sen artik sigortalisin de isin bitince sigortali degildin de
Mersinli - HAK,HUKUK, ADALET İSTİYORUZ..!!!!
MİLYONLARCA İNSAN EMEKLİLİK HAYALİYLE ÇALIŞTI SABRETTİ BU ZAMANA KADAR. KARŞILAŞTIĞIMIZ DURUM NEDİR?? TABİKİDE İÇLER ACISI..!! BİR İKİ BEYAZ YAKALI MESLEKLER İLE YAPILAN AYRIMIDA GÖRMÜYORUZ ZANNETMESİNLER.. AZKALDI MAĞDUR KARDEŞLERİM MİLLET İTTİFAKIMIZLA BÜTÜN HAKSIZLIKLARI ORTADAN KALDIRACAĞIZ.
Antalya 07 - Çıraklık ve stajada hak verin devletimizden güzel haberler bekliyoruz yoksa oyda yok
Tahir Erk - Haklar yerine getirmek büyük basaridemek ilerisi için çok önemli
Berber - Bende stajer mağduruyum 43 yaşındayım ve 11 yaşında mesleğe başladım 96 ssg numaram var erkek berberiyim şimdiden bile gençler bana traş olmuyor e devletten baktım emeklilik 60 gösteriyor allah aşkına buyaşa kadar nasıl çalışağım bende emeklilik hakkımı istiyorum
Dadaş 25 - STAJ YOKSA OYDA YOK
Yasin Karabulut - Devletimin bekası için oy yok tehdidi kullanmak doğru deyil doğuştan ülkücü yum anca ölürsem vazgeçerim davamdam hiçbir şey vazgeirtemez beni devletimiz ne ye karar verirse ona şükür derim bende staj maduruyum
Mesut - Küçük yaşta haftanın 5 günü sanayide 1 günü okulda olmak şartıyla yıllarca emek verdik bu haksızlığın enkısa sürede düzelmesi gerekir sanayiye başladık sigortanız başladı dediler ozaman için çıraklık okuluna giderken devletten hiç maş almadiķ şimdi gidenler 1500 tl civarı aylık alıyor
Kvk - Muhasebe bürosunda stajyer olarak çalışmaya başladım 97 yılında
O kadar önemli resmi evraklar getir götür işleri yaptım
Şuan herşey masa başında hallediliyor
O zaman bütün işler sırtımızdaydı
Vergi dairesi mükellef ler koştur dur
Stajyer olarak SSK hakkımızı istiyoruz
Konya Ömral - Çıraklık ve staj için bizede bir hak verin en kısa zamanda devletimizden destek bekliyoruz
İsmail Gürses - Staj ve çıraklık saymazsa oy atmam attırmam
Konya Ömral - Avukatlara var biz sanayi çalışanlarına yok öylemi.bize bu hak verilmeli hemen.
Yakup - Biz kimseden bedava veya torpil istemiyoruz biz sadece hakkımızı istiyoruz nasır tutmuş ellerimizin hakkını istiyoruz genç yaşta verdiğimiz emeğin karşılığını istiyoruz 1.500.000 milyon aileleriyle birlikte en az 6,000,000 oyumuz var hakkımızı kim verirse oyumuz onundur seçim yakın oy değerli biz olmadan eyt çözülmüş olmaz hak yerini bulmaz oyumuz çok değerli
Murat - Edilmeli bizim günahımız ne yoksa oyda yok
Yakup - Devlet okulunda okuduk devletimiz bizi mecburi staj yaptırdı yani çalıştık ağır sanayide özel sektörde devlet kurumlarında staj adı altında çalistırıldık sigorta kartı verildi bizim e devlet te sigorta bu zamanlar görünüyor şimdi geldiğimiz noktada bize geçerli değil deniyor. Bize sigorta kartı verildi biz nereden bilelim böyle şeyler olacağını gider kendimiz sigorta li bir işe girerdik.onun için 1.500.000 milyon staj mağduru aileleriyle birlikte en az 6,000,000 oyumuz var hakkımızı kim verirse oyumuz onundur seçim yakın oy değerli hakkımızı istiyoruz.
Ömer - Biz 12 yaşında beri çalışıyoruz ama hükümet ne hikmetse bunu görmemezlikten geliyor
Yakup - Ağır sanayide özel sektörde devlet tarafından denetlenerek çalıştık bize sigorta kartı verildi sigortaniz başladı dendi inandık çalıştık emek verdik şimdide hakkımızı istiyoruz 1.500.000 milyon aileleriyle birlikte en az 6,000,000 oyumuz var hakkımızı kim verirse oyumuz onundur biz her evde her hanede her isyerinde varız oyumuzun hesabını iyi yapın staj eyt de yoksa oyda yok
Ali - 1998 sigortam var sonra sen cocuksun diyorlar pirimim 7200 ama çırak sin diyorlar adaletmi bu yok hizmet ýılınıdoldur 18yaşdiyorlar oy vermıycez bunlara
Ayseeee - Staj kabul edilsin mağduriyetmiz giderilsin
Dilek - Ben bankada staj yaptım. Stajerlik adı altında banka memurunun yaptığı işi yaptım 2 yıl boyunca.. staj sgk başlangıcını anamın sütü gibi hak ettim
Ersin - Devlet sorun çözer sorun göz ardı etmez.Devlet vatandaşın hakkını verir . Vermiyorsa sorun vardır idarede . Vatandaş mağdursa seçimde cevabını verir sandıkta
Hüseyin Ulug - 1989dan çıraklık başladım 2003 2022 arasında 6000 günüm var bizde bütün haklardan yararlanmak istiyoruz yoksa Oy vermem
Emre Hasar - Çıraklık yoksa oyda yok
Murat - staj yoksa oy yok. staj sorununu hallederiz diyen diğer partiler var
Sakir - Benim yaşım 46,12 yaşından beri çalışıyorum hakkımızı istiyorum eyt bizimde hakkımız
1993 - 1995 yılında staj yaptım daha doğrusu devletin zorunlu kanunu ile okulumuzun bize mecburen yaptırdığı staj ya arkadaş ben şunu anlamıyorum sgk kayıtlarında sigorta numarası staj da vermiş olduğunuz sicil numarası,işe başlama tarihi staj başlangıç tarihin ama iş resmiyete gelince staj başlangıç sayılmıyor en başta yapıyorsunuz haksızlığı çok net konuşuyorum staj sorunu çözülmez ise oy vermiyorum kimse kusura bakmasın
Cemal Okur - Oyumuz staja gerisi teferruat Mhp zaten oylarını Iyi partiye kaptırdı eridi Akp ve Mhp oyları secimde yetmiyor Hdp ak partiye kalmayacağına gore biz haklıyız staj yapmayan avukat prim ödemeyen sanatçı borçlanabiliyorsa çalışan insana niye borçlanamıyor bugün hangi çalışan ne pirimi yatıyor halen bileni gosterin
Kral - Staj sgk başlangıcı sayılmalı,bende 6 (altı) oyum var staj sgk başlangıcı sayılmasa bizden oy yok?
Engin - Staj başlangıc sayilmasa oy yok durmak yok yola devamin sonu
Engin - Staj girişi SSK başlangıcı sayılması ak Parti'ye her seferinde oy veren ben oy vermeyecek nokta
Yd - Hükümetin aklı olsa para vereceği eyeteyi çözeceğine para alacağı stajı çözer oy oranı aynı
Hasan - Adalet istiyoruz sağlık,huhuk sayılsın ee gerisi
Hayrullah - Bir an önce staj emekliliğe sayılsın bu ne adeletsizlik 1990 yılında staj yaptım karayollarında e devlette 4 a sicil nosu 1990 yazıyo işede bu numara üzerinden başladım o zaman e devleette göstermeselerdi silselerdi oy moy yok işinize bakin
Ahmet - Doğru dur bizler staj a başlarken numaralar verildi prim gözüküyordu 15 gün ama şuan öyle birşey yok deniniyor bizlerin yasal hakları gasp a uradi
Staj Mağduru. - Lise çaglarında staj yaparak almış olduğumuz SSK kartlarımız mevcut.iş hayatına atılmış ve bu kart numaraları üzerinden pirrimlerimiz yatıyor.halen devam ediyor.emeklilikte ise sayılmıyor ALLAH BU ADALETSİZLİĞİ AF EDERMİ.?
filiz aygül - Ben 97 staj girisim var 22 yıl 7500 gunum var 15 yil beklemek istemiyorum..Giris sgorta baslangici sayilsin..
Mbb Magduru - Staj ve çıraklık mağdurlarının girişlerinin ise girişten sayılmasını istiyoruz devlet büyükleri bu işe bi açıklık getirmelerini bekliyoruz.
İsmail - verin hersey dahil
Olsun çıraklık staj millet de kazansın sizde kazanın
Bu kadar insanı mağdur bırakmayı hakkınız yok
Bu kadar beklemeye de gerek yok millettin sabrı kalmadı bir an önce aciklansın
Staj Mağduru - Staj hakkımız çözün bu meseleyi cumhurbaşkanımıza güveniyorum. Lütfen hakkımız olanı verin
Staj Mağduru - Neden sigorta numarası vererek bizi yanılttınız. Hiç yapmasaydınız zaten biz ailemizin sağlık sigortasından faydalanıyorduk. Ona güvenerek sigorta yapmadık. Bilseydik bir ay olsun giriş yapardık. Bizi yanılttığınız için sorumlu olan sizsiniz bu yüzden stajı giriş sayıp borçlanalım. Bu durumu düzeltebilirsiniz onca kişi madur olacak emeklilik hakkımızı kaybedeceğim. Ama tek kaybeden biz olmayacağız unutmayın.
Tayfun Yılmaz - 1983 doğum luyum 1996 sigorta girişim var okuyamadık çalıştık stajyer çırak değildik 3 vardiya çalıştım mesailer e gittim ozaman devlet bize neden sahip çıkmadı 13 yaşındaki çocuklara.
Efeoğlu Tahsın - Bende o mağdurlardanım onlara katılıyorum
Musty - Staj başlangıcını yok sayarsanız bizde sizi yok sayarız.
Levent Tatar 34 - Staj yoksa 4 oy kaybedersin acik ve net
Emine - Edilmeli o kadar calismislar bir gub bile xalisan sigorta girisli hak ediyorsa edilmeli arti stsj yaptiran jurum ssk primini oseyenlerde var stajda oblarinki kabul ediliyorsa biz de borclanalim diyoruz ayni hak e vicdan
Murat - STAJ madurlari eyt kapsamına alınmalı.bu hepsinin hakkı.
Yüksel Kobak - O yıllarda uzun vade gün diye birşey yoktu 4A tescil vardı bize okulda SGK da görev yapan ögretmeniz siz artık sigortalısız demişti bu kartları kaybetmeyin dendi ve bize çiraklik eğitim şart koşuldu patron mecburen göndermek zorundaydı ozaman bize normal SGK girişi yapılabilirdi 2008 anasından doğana SGK girişi yaptılar sonra hepsini geçersiz saydılar bu çocuk işçileri görmeyen biz 2002 beri görüyorduk bu dakikadan sonra biz hiç görmeyiz oy oy oy...
Dörtyol Lu - Peki çırak yada stajyer olmayaan lise mezunlarının durumu ne olacak
Menati Bas - SGK kurimu baba bu sicil numarasini vermismi?vermis SGK mundaki butun uslemlerim bu numara uzetindem yapiliyor ama nedense emekli olmak icin kullanilmiyor .ADELET
Adana - Staj mağdurlarının çözümlenmesi lazım
Aslan - Staj kabul edilmeli bize okul doneminde bu sigortanin emeklilik
Konusunda cok faydasi olacak dediler
Ama insallah kabul olur .yoksa staj sigortasinin bir anlami yok
Aydın Kara - Staj yoksa oyda yok
Ömer Adelet Tecelli Ed - Geç yaşta hem sanayide hem de okullarda stajyer ve çıraklık yapmıştım bize verdiği sigorta kartı ve sicil numarası hem sigorta girişi hemde emekli olacaksınız demişlerdi ama şimdi SSK gittimzde emekli olamazsınız dediler şimdi bu hakkı adeletmi hakmizi istiyoruz
İsmail sadirli - Evet eyt ye dahil edilmeli çünkü 1999 öncesi giriş leri var kazanılmış hak otelenemez bu haktır vebali de büyük olur
Hakan - Sigorta girisimiz var. 2000 yılında memuriyete başladık. 1991 yılında sigorta girişi var. Kritik noktadayız. Çıkarın bu yasayı isteyen olsun istemeyen olmasın. Bizim kritik olduğumuz gibi onlarda kritik noktalar. Canı yanan can yakar
Hakkımızı istiyoruz. Herşey karşılıklı. Sygilar
Orhan - Valla billa staj yoksa oy da yok
Mettdragon - Hem adını siz koyun hemde mağdur diye adlandırın, stajlarını iş hayatına bir başlangıç olarak deneyim kazanmak için mücadele vermiş olan bizleri yok saymanız vermiş olduğunuz sigorta sicil numaralarını da yok saydığınızı gösterir, ancak unuttuğunuz birşey var kimimiz ağır sanayide,silah sanayide, sağlık bakanlıgında marketlerde, tekstil atolyelirinde, tersanelerde kısacası biz yaş gurupları Her yerde vatanımız ve milletimiz için her birimiz mücadele içindeyiz o nedenle kendimizi sizlere yok saydrtmayız....
Staj Mağduru - E devletten sgk. İlk girişimiz staj giriş tarihimiz yazıyor bunu devlet vermedi mi neden şimdi yok sayıyor eyt. Hakkımız bizi yok sayanı bizde yok sayarız
Kumbasan - Mutahitleretrilyonlaripeskescekenlerhakimizolanstajyasasinicikaramiyorlar
Hasan - Askerlik borclama neden kimse bahsetmiyor yillardır geri cekiyordu şimdi ne oldu
Necati Savaş - SGK başlangıç in askerlik den sonra ise geri çekiyor kanun yasa böyle diyor sıkıntı yok o konuda rahat ol
Ali Yilmazkolukisa - 1998 yılında bende staj yaptım ve sigorta giriş kartı verdiler bize. Bizde sevindik sigortamız başladı diye. Şimdi bu başlangıç değil diyorsunuz o zaman borçlanma hakkı tanıyın insanlara bizleri mağdur etmeyin. Bugüne kadar hep ak partiye oy verdik hakkımızı vermez iseniz bizim aile ve çevreden kimseden oy yok. Yapılan yanlış biran önce düzeltilmelidir.
Emekci - Sitaj belki okul sayılır ama çıraklık asla çıraklar haftanın 5 günü işe gitti birgün okula tatil günlerinde bile çalıştı ve bunu çalışırken devletin memurları denetledi imza attılar iş yerinde stajla çıraklık ayrılsın
Ahmet - Herkes heybesini doldurma derdine mı düştü yada ortada fol yok yumurta yok bir birimize mı düştük ne demek staj okul devletin kurumunda çalıştık oto sanayide yağcılık yapmadık
Yarbay81 - Bu senin yaptığın terbiyesizlik neden ayrılıyor biz emek vermedik mi. Biz denetlenmedikmi. Hadsizliğin gereği yok kardeşim. Hakkımız olanı istiyoruz biz. Hem sizin hem bizim adımıza...
Bedia Dursun - Eyt de başlangıç olarak sayilmazsa oy vermeyeceğiz bizde hakkımızı istiyoruz
Magdur - Peki o zaman bu eğitimin bir parcasi ise o yüzden staj girişi sayilmiyosa biz okullar kapanınca da 1 ay devam ettik o zaman yaz,in devam ettiğimiz gün sayilsin
Y. Kayna - Staj yoksa oyda yok
Cumali Doğan - Çıraklık ve stajyer de bizim hakkımız 1997 de bizlere sicil numarası verildi bizlerinde emeği var
Barış Erdoğan - Staj kanunu yoksa oy moy yok
Hsyvgii - Devletin ödediği sağlık sigortası normal emeklilik sigortası değil o yüzden devlet sonuna kadar haklı kimse ağlamasın ben olsam bende staj başlangıcı kabul etmem
İbrahim - armut kafa fikrini kendine sakla ayrıca sen olsan ? sende olmayacağına göre boş boş konuşma bak ekmeğine lan seni lulu
Staj Mağduru - Ağzı olan konuşuyor, saçma yorumlarını kendine sakla. 1 yıl boyunca haftada 3 gün devlete ait fabrikaya işyerine git, maaş ödensin, servisle işe git, aynı mesai saatlerinde orada bulun ve en önemlisi sigortan başladı desinler, sonra o sayılmaz densin. Devlete ait işyerinde çalıştık, sigortayı da yine devlet kurumu olan okul bildirdi. Senin gibi mevzuyu bilmeyenlerin kulaktan duyma saçma yorumları da ayrıca can sıkıyor, inşallah sen veya ailen mağdur edilir o zaman anlarsın belki empati yapmayı.
Zafer Bizim - Zaten herşey tak etti artık staj falan vız gelir seçim yakın ne yapsan boş
Reis - Normal iş imkanı oldu da o yıllarda biz mi çalışmadık? Bir staj yapabildik sonrasında 7 yıl iş aradık. En verimli yıllarımızı boşa geçirdiğimize mi yoksa devletin kendi ayıbından dolayı sigorta mağduru edildiğimize mi yanalım. Bunu kim duyacak artık. Yetmez mi.
İlker - 1990 yılında staj yaptım 2 yıl boyunca haftada 3 gün işe 2 gün okula gittim ssk kimliği verdiler sigortan başladı dediler o zaman emeklilik için geçerli değil deselerdi devlet vatandaşı kandırmış şimdide sesimizi duymuyorlar kendileri bilir sandıkta görüsürüz biz staj madurları dilenci değiliz hakkımızı istiyoruz kimsede babasının cebinden vermiyecek bizde vergisini veren vatandaşız
Tayfur - Staj ve çıraklik en azından başlangıç sayılmalı.prim ödeme de verilirse en azından ekonomik kaynak olusturur
Kamil - Stajyer olarak işyerinde çalıştım hak yenmemeli
Ergün - Staj haktır emeğe saygı.
Sinan demirel - Staj ve çıraklık en dogal hakımız bizi magdur etmeye kimsenin hakı yok
Kesin Karar. Nokta - Staj borçlanma yoksa oy da yok. 58 oyum var .
Gürşat Erdem - Sayın Bakan Bilgin
Stajyerler öğrencidir. Yaşlılık ve emeklilik sigorta pirimi yatırmadılar. Dijital ortamda kayıtlı değiller. Sigorta girişleri işe başlama tarihi olarak kabul edilemez. EYT kurallarından yararlanamazlar diyorsunuz.
Stajyerler diğer işçilerden daha mı az çalışıyorlar? Çalışma saatinde çalışıyorlar. Dinlenme saatlerinde diğer işçilerin sigara, çay çörek, getir götür işlerinde kullanılıyorlar. Stajyerlere dinlenme bile çok görülüyor.
Stajyerler mal ve hizmet üretiyorlar. Ürettikleri mal ve hizmetler insanlar tarafından tüketiliyor. Stajyerler emeklerini satıyorlar. Bal gibi işçidirler. Öğrenci olmaları işçi olmalarını engellemiyor. Öğrencilik suç değildir.
Eksik yatan yaşlılık ve emeklilik sigorta pirimlerini borçlanarak ödemek istiyorlar. Bir çoğu dijital ortamda kayıtlı.
Benim oğlum 1997 yılında Mis Süt fabrikasında canavar gibi çalıştı. Ürettikleri insanlar tarafından kapış kapış tüketildi. En zor işlerde çalıştırıldı. Dijital ortamda kayıtlı.
EYT’den yararlanması işçi hakkıdır, insanlık hakkıdır.
Mağdur edilmeleri yüreğimizi acıtır.
Sayın bakan bilgi ve tecrübe birikiminize, insanlık sevginize güvenerek arz ediyorum.
Gürşat Erdem
Emekli Öğretmen
Kesin Karar. Nokta - Staj borçlanma hakkımız yoksa oy yok. 58 oyun var.
Ahmet - 1994 de çıraklık okuluna başladım senin sigortan vardiya ustam sigorta yapmadı şimdi bizim suçumuz ne çıraklık sayılması lazim
Halil Kozan - 3600 gunle emekli olamıyorsak mezardamı olucuk yas 54 dort kimse iste vermiyor yaslısın diye bizler ne olucuk
Güneş - Bende staj magduruyum EYT dahil edilmez ise staj giriş tarihi samimiyetle söylüyorum AKP ye oy yok.
Mahmut Erol - Evet çırak ve şıtajerler hakkıdır eyt
Mahmut Erol - Evet eyt kapsamına girmeli 1998 giriş varsa onlarıda hakkıdır eksik günleri varsa geriye dönük yaptırmalı eyt yoksa büyük haksızlık
Yuni Dadaş - Staj bizim hakkımız lütfen hakkımızı olanı verin
Ceyrancı - Babamın iş kazası sonucu okuyamadım ve 13 yaşımda çalışmaya başladım en son girdiğim elektrikçi dukkanında 1994 yılında 16 yaşındayken Çıraklık Eğitim Merkezine kayıt oldum haftanın 5 günü normal bir işçi olarak çalıştım 1 gün günde 10 ders okula gittim 4 yıl süresince inşaatlarda kar kış demeden tozun pisliğin harcın içinde patrona para kazandırdık.onunda okula göndermek işine geliyordu sigortasız çalıştırıyordu. Bizede okuldan sizin sigortanız yapıldı diyorlardı.Kandırıldık hakkımız yenildi. Çalıştığımız halde Devlet neden patronumuza uzun dönem sigorta yaptırmadı.18 yaşına kadar herkezin babasının üzerinden sigortası var zaten. Çıraklık Eğitime Gitmenin bize zararı oldu. Hakkımızı vermezlerse oysa yok .
Osman Akarmut - Aynen öyle staj yoksa oy moy yokk
Hakan Aksekili - 20 yıl sonra ilk defa bu hukumetten kendim ve benim gibi diğer mağdurlar adına bir beklentim var. Yoksa bende yokum en azından borçlanma hakki taninmali....
Fahrettin Yıldırım - Endoğal Hakımız Akp sevdalsıydım Bizi görmezden gelmeyin 1996 staj girişim var Hiç bir işe yaramıyormuş Yazık Eyt hakımız Eyt yoksa seçimde görüşürüz
Özgür - Staj haktır candır can
Selçuk - Kesinlikle hakkımızı istiyoruz bu bizim çocukluktan beri çalışmamızın mükafatı olmalı çok büyük bir haksızlık donuna kadar sesimizi duyuralım arkadaşlar
Mehmet Karaçam - Ben çırak oldum kalfa olduk usta olduk ama sigortası yok adetle mi bu magdur
Ramazan - Hakkimizi istiyoruz staj yoksa oyda yok
Mehmet - Ben 1993 çıraklık maduruyum bizleride eyt katmazlarsa akp ye oy yok ALLAH şahidim olsunki akp oy vermem eyt bizide saymazsa
Erol Öztürk - Bu mağduriyeti GİDERİLMESSE HÜKMET SECİMLERİ KAYBEDER.......
BANA SİGORTA NO VERİYOR MÜCADELE VERİYORUM AMA, ,,,,,,,,,,,
BU SENİN SİGORTA NO DEYİL DİYOR ÖYLEYSE HİC VERME ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ .....
DİPLAMA ALDIM ......
GERİ İYADE EDİYORUM.........
İŞE BAŞLANGICIMI KABUL EDSİNLER
1999 DAN ÖNCE FİRMAM VAR BAGKURLUYUM FİRMAYI KAPATTIM
HAKKIMI DONDURDUM ......
ZAMANI GELİNCE KULLANIRIM ...
BİDE BAKTIM HABERİM YOK HAKKIM ELİMDEN ALINMIŞ
SORDUM DAVA ACILMIŞ KONUYLA İLGİLİ YİNE YARGI BİZİM LEHİMİZE KARAR VERMİŞ
YİNE HAKKIMIZ VERİLMİYOR .......
BU NASI Bİ DÜZEN ANLAYAN VARMI
MİLYONLAR OY VERMEZZZZZZZ
Jet 19 - Staj ve çıraklık görmezden gelinirse sandıktada onlar görmezden gelir. Bende çıraklık maduruyum 3 senemi verdim ben belgeyi almak için.
Özcan Balcı - Hiç bir şey demiyorum ALLAH cc lü ye havale ettim hepsini bu dünyada değil ama mahşer yerinde elim yakalarında olcak Rabbim hepsini kahrı perişan etsin inşalla
Ümit - Devlet zamanında yapılan hataları şimdiki hükümet yaparsa onlardan farkı ne staj başlangıç sayılması lazım
Staj Mağduru - Eğitim göreceğimiz zaman sabahtan akşama kadar fabrikada calisip staj gördük. Hakkımızı istiyoruz.
Selver - staj ve çıraklık sigorta girişi sayılmalı yıllarca sanayide çalıştık bu bizim hakkımız
Çiraklik Mağduru - Staj ve çıraklık sayılmalı dır Avukatlar Doktorlar ve doğum yapan bayanlara boclanma imkanı veriliyor aynı hak diğer vatandaşlarada verilmelidir Ak Parti ilk seçime girdiği günden bugüne kadar bütün seçimlerde oy verdim staj ve çıraklık mağduriyeti giderilmezse kesinlikle bu sefer oy vermicem
Sezgin Kuddar - Sigorta başlangıcı sayılmıyorsa bizi neden sigortasız calıştırdılar ozaman kimse çıraklık eğitimi almasın ne gereği var okulların kapatın gitsin ben MHP başkasına oy atmadım devlet bey seçim vahadinde bulunmuştu 2018 de
Staj Sigortası Mağduru - Valla biz 133 kişi istifa ettik akp den.bizi düşünmeyeni insan yerine konulmayıp kulak ardı edenleri bu saatten sonra bizde kulak ardı edecez.Staj sigortası başlangıç sayılsın diyoruz kanun dışı bişey istemiyoruzki hakkımız olanı istiyoruz.bize denilen sigorta numarasını verdikten sonra kaybetmeyin emekli olurken size lazım olacak demişlerdi 10 ay staj yaptım belediyede.koskoca devlet yalanmı konuştu şimdi . devlet alevere yapmaz devlet nettir.
Aydın Yılmaz - 1999 öncesine hükümet bir reform yapacaksa geride hiçbir mağdur bırakmadan yasa çıkarmalıdır. Herkesin alın teri var. Kimse sadaka istemiyor.Staj mağdurları ve çıraklar da bir fiil çalışmıştır. Kimse inkar edemez.
Hasan - 98 yılında staja başladım, patronun özel işlerine koştum ayakçısı oldum. İş yerinde camları bile sildirdiler. Resmen çocuk yaşımda insan bile olmayan birinin yanına sözde staj yapacaksın denilerek 1 yıl köle olarak verildim ve para bile vermediler. Okula şikayet ettim yapmadıklarını bırakmadılar. Staj ve çıraklık öylemi? Yerin dibine batsın böyle staj ve çıraklık konunu.Bizleri çocuk yaşta köle olarak verdiler ve bu çalışma hayatı sayılmıyor öyle mi. Allah sizi bildiği gibi yapsın oy moy yok. Burdan çocuğu staja giden ailelere sesleniyorum, lütfen çocuklarınızı sözde staj yaptıkları yerde takip edin kullandırmayın çocuklarınızı.
Şenol Gök - Çıraklık zamanında 18 yaş şartı yoktu her isteyene sigorta yapılıyordu ancak çıraklık sigorta başlangıcı sayılmasına rağmen yasayı hemen değiştirip bizi mağdur ettiler neymiş sağlıktan yararlanıyormuş milleti aptal yerine koymaya kimsenin hakkı yok.hakkımız olanı bize verin.en azından çalışma hayat başlangıcını borçlanma hakkımızı verin bu adaletsizliği sürdürmeye devam ederseniz ailemden kimsenin oyunu alamassınız.
Taylantan - Bize hangi parti derse ki hakkınızı vereceğiz diye bizde o partiye oy veririz muhalefet partilerde de iş yok bitanesi çıkıp ta demiyor ki biz sizin yanınızdayız size hakkınızı vereceğiz demiyor.oy istiyorsunuz alın size stajer ve çıraklık tan 5 milyon oy daha ne istiyorsunuz.
Önder - 1996 staj girişim var prim 5475 ben emekli olayım demiyorum ama sigorta başlangıç sayılsın bunu istiyorum
Ali32 - Çıraklık 1990 ben ak parti üyesiyim ve şimdiye kadar ak parti destekçisiydim staj emekliliğe sayılsın bu bizim hakkımız Cumhurbaşkanımız bizide eyt ye dahil etmeli
Hakan Sivri - Kimseden bir şey istemiyoruz sadece hakkımızı istiyoruz yoksa oy moy yok
Mağdur - Memurlar oturdu onların tüm işini biz yaptık 2 yıl boyunca kadrolu devlet memurlarının yerine çalıştık. Üç kuruşa stajyer maaşı aldık emeklilikte staj sigortası başlangıç tarihi sigorta girişi olarak sayılsın tabiii bunu hakkettik alnımızın teri diye düşünüyorum
Hakan Aksekili - Aynen katılıyorum. 2 sene kamuda çalıştım bütün işçi ve memurlar yatıyordu . Boşuna mıydı tüm emeklerimiz....
Ramco - Kendi sahsima benim ailem 7 kisi staj sigortasi numarasi verdiler sayilmazsa sahsen oy yok benim gibide dusunen cok her hanede en az 6.7 nufus oy kaybi
Hakan Aksekili - 20 yıldır ilk defa bende yemin ettim staj magdurlarinin sesini duymazlar ise oy yok . 20 yıldır karşılıksız oy verdik, sadece emeğinizin karşılığını bekliyoruz.
Adıyamanlı - e devlete sigorta girişi çıraklık dönemini gösteriyor geçmişte nasıl bir dizen kurulmuş ise o yol tekip ediliyor.duyun sesimizi
Tuğba ŞAHİN - Stajyerlik sigorta başlangıcı sayılmalı
Başkan - Kimse burda sadaka istemiyor. Herkes vaar olan hakkını istiyo hakkını. Siz haklarını vermezseniz tabiki millette size oy vermez . STAJ ALIN TERİDİR ✅
Hakan Aksekili - Herkezin çevresinde hak etmediği halde af ile şunla bunla primlerini tamamlayıp 40 42 yaşında hatta daha erken emekli olan insanlar vardir bizin gıbı çocuk yaşta çalışmamıştırlar bile bizim suçumuz ne. Oy moy yok 20 yıldır oy verdim bu hukumete.
Velit - Meslek liseleri staj sigorta girişi kabul edilmezse Oy da yok.yazıklar olsun derim böyle yönetime...
Mahmuttt - Avukatın SSK başlangıcını staj yaptığı yıl sayılıyor. Diğer meslekler sayılmıyor. Hani anayasanın eşitlik ilkesi ben avukat olmayınca benim mesleğim olmuyormu ! Burada çıraklık da stajda tıpkı avukatlıkta olduğu gibi borçlanarak SSK başlangıcı sayılmalı. Lütfen bu ikililikten baz geçin !
Davut - 9.9.1999 sonrası resti çekti oy moy yok 60 yaş öylemi
Davut - 9.9.1999 sonrası resti çekti oy moy yok 60 yaş öylemi
Gazi - Aynen öyle stajı sayan oyumu alır
Erdal - en doğal hakkı
Ersin Güneş - 95 çıraklık girişim ,yaşım 17 idi 4 yıl çırak 3 yıl da ustalık gittim.Bu dönemde hocalarımız haftalık işyerine gelip kontrol ederlerdi.Sigorta kartımız bize verildiğinde bize ''artık bu sizin sigorta numaranız çok şanslısınız '' söylenmişti .Fakat böyle olmadı kandırıldık.Kendi işyerimi 2004 te açtım normal primlerimi ancak bu dönemde ödemeye başladım.
Cemil - İktidar staj mağdurları na kulaklarını tıkadı staj haktır emektir yok sayılamaz bu kadar emekçi hakkı olanı alamazsa sandıkta ses getirir
Ömer Hayyam - 21'nci yuzyil kölelik sistemi denir buna,
Staj li diye bir mağduriyet Devleti ortak ederek insanlar a SSK kartı tutmuştur eline Hiç bir yerde tanima veya resmiyet değeri olmasin siz çıkın işin içinden Açıklayın yenen kul hakları kayıp umutlar çalınan emekleri
Sefa İkiz Turaç - Her şey Reisin fermanına bağlı İnşaallah olacak
Poyraz - Bence edilmelidir 18 yaşında ise başlayan da 60 yaşında emekli olacak 30 yaşında olanda 60 yaşında olacak nerde bizim 12 senemiz niye calsitik genç yaşta gençliğimiz çalışmakla geçti.o zman bize giden gençliğimizi geri versin devlet.adetli olun....
Erdal - Staj ve çıraklık sgk başlangıç sayılsın,
Osm. - Askerlik ve dogum borçlanmasında işe gitmediği halde borçlanma hakkı veriliyor, bize işe gittiğimiz halde borclanma hakkı verilmiyor buna aklı eren varmı. Onca yıl sigortalı gibi kandırılmışız.
Manisa 45 - Staj yoksa oyda yooooooooooooooooook
Memo - Evet edilmelidir 1997tarihinde devlet Hastanesi'nde staj gördüm laham kuyusuna indirdiler ordan kova kova pislik taşıdık bu staj görme değil isciliktir hakkımız yendi
Hakan Aksekili - Bende ptt garajlarında çalıştım kamu kurumu ama kamu kazigina uğruyoruz.
Stajyer Enayi̇ - Alınterimiz var staj derken en pis işleri yaptık en ağır koşullarda çalıştık üstelik kandırıldık öyle mi ? SGK kartımda işe giriş tarihi yazıyor kısa vade uzun vade prim anlamam yattı mı yattı Bu kadar emek 1 günlük prim etmez mi İnsan Allahtan Korkar
Kazez - STAJ STAJ STAJ
Ayşe Akgün - Son sözü reis verecek ben ona güveniyorum eğer ki bizi görmezse yapacak birşey yok bende dava arkadaşlarımın yanındayım hakkımız olanı istiyoruz staj yoksa oyda yok
Isimsiz - Edilmeli bende staj maduruyum staj yoksa oy da yok
ercan kaya - staj yoksa oy yok
Halil - Çıraklık ve staj maduruyeti giderilmesine EYT EYT olamaz milyonlarca madur kalır arkada buda sandığa yansır
İlhan - #staj kırmızı çizgimiz
Staj çıraklık için haftada 1 gün 4 yıl okula gittik yağmur kar ve şimdi de saymıyoruz diyorlar walla bizi saymayını bizde saymıyoruz oylarımız staj'a
Efe Tayfun Edi̇z - Haftanın 5 günü iş 1gün Okul yetmedi pazar günüde çalışdık hakmı bu Adaletmi bu 94 giriş var benim Staj Staj Staj Staj Staj Staj Staj yoksa oy da yok
Yunus Başaran -
Biz son sözümüzü söyledik staj sigortası yoksa oyda yok
Staj Mağduru - Ama her haberde bizi istemiyolar. Sayın Bakanım.
Staj Mağduru - Sesimizi Duyurduğunuz için Teşekkürler.siz olmasaydınız kim duyacaktı bizleri.
Okeymi Len - ilk okul dan marangoz da işe başladım 12 yaşımda ve sigorta yapmaya korkan ustalar 16 yaşımda çıraklık okuluna gönderdiler ve asker e gidene kadar çalıştım askerden geldim ve fabrikaya başladım 2001 yılın da şimdi hakmı nerede geçen o yıllar sayıl maz ise oy yok kesin karımız ve bütün ćıraklık madur arkadaş ları davet ediyorum
Staj Mağduru - Evet Bakanım staj yoksa oyda yok kusura bakmayın bizi hiçe sayıyorsunuz.Bizde sizi sandıkta unuturuz.
Ender - EYT yasasinda staj .Mağdurlari görmezden gelinemez.
Yusuf - Bizde hakkımızı istiyoruz başka bir şey degil mağduruz staj ve çıraklık yoksa oyda yok bizden 20 oy
Yasar - Stajer olarak hakkımızı istiyoruz cok net biz devlet büyüklerinden cok bir sey istemiyoruz cunku 60 yaşına kadar hic bir özel sektör çalıştırmak istemez türkiye çapında yüzde 30 kesim çalıştırıyor diğerleri çalıştırmıyor bizler ise hakkımızı istiyoz eger hakkımız yoksa oy da yok kırmızı çizgimiz kesinlikle vermem
A.calisir - Staj hakkımızı istiyoruz madem sayilmiyacakti sigorta kart niye verdiler sadaka değil hakkımızı versinler
Antepli 27 - 3yil boyunca çıraklık eğitim haftada 1gun gittik
5 gün çalıştık başlangıç sayılıp borçlanma verilmeli
Sıtaj Maduru - 1991 12yaşında sanayide işe başladım halen
Devam ediyorum 4yıl cırakllık okudum
Bize sigorta girişi yapmışlar Tamamı yalanmış
Hakkımızı istiyoruz
Staj Mağduru - Hakkımızı yemesinler sigorta kartımızı yok saymasınlar staj başlangıçtır
Yılmaz - Bizi hamal gibi çalıştırıp sonrada emekliliğe sayılmıyor nedemek staj yoksa oyda veremem
Ismail - akp bu staj ve çırak madürlarını görmezse milyonları kaybeder seçimi kazanamaz akp nin sonu olur
Mustafa Akıncı - Çıraklık yoksa oyda yok yok
Hasan Açıkgöz - çıraklık ve staj sigorta girişi sayılmalı çocuk yaşta çalıştık emek harcadık bizde hakkımızı istiyoruz reis milletin sensine kulak ver
Ayla - Staj yoksa oyda yoook. Stajyer lerin hakları verilmeli.
Yüksel - Çıraklık başlangıcı sayılsın çünkü bizde insanız
Ayse - Evet biz çocuk yaşta hiç para bile vermeden çalıştırdıkları ve şimdiki gibi değil çok ezildik 1987 yılları artık duyun bizi hakkımızı istiyoruz
Öztürkyasar - Ben hakkımı helal etmiyorum normal lise öğrencileri hafta 5 gün okula giderken meslek lise haftanın 3 günü iş iki günü okul du bizi niye işletmeye gönderdiniz öğrenci demediler bizi her türlü işçi gibi çalıştırdılar bu kanunu cikartanlari bizleri eyt kapsamına almayanlarin hakkımız haram olsun
Ahmet Bostan - Çıraklık resmen çalışmadır çırakları çalıştığı işyerinde çırak eğitim e kaydeden devlet i temsil eden devlet memuru çırakların çalıştığını biliyorlar dı Sgk sız calıştıklarını biliyorlar dı görevini yapmayan memurlar suçlu.
Erkan - Madem ki çıraklık ve staj sayilmayacaktı neden ilk işe giriş tarihi yazıyor SSK kartlarinda . Hakkımızı yiyenlere haram zıkkım olsun. Hak yiyene oy falan yok
Mehmet - Arkadaşlar ben 2000 bende ssk girişim var askerlik borçlaması yaptım 5470 günüm var bende eyt oluyurmum ben yaşım 47
Stajyer Mağdur - Staj emeklilikten sayılmazsa oy da yok. Çünkü bu hakkımız. Akparti bir kere daha haklının yanında durmalı. Doktora avukata varsa bize de olmalı. Staj borçlanması istiyoruz.
Meslek Lisesi - Doktor avukat insansa bizde insanız kabul edin nasıl bir adalet batsın böyle adalet hakkımız zehir olsun hepinize
Hannan - ŞUNU UNUTMAYALIM Kİ HER EV DE ÇIRAK VE YA STAJERLE KARŞILAŞACAKSINIZ HER KESİME SESLERİNİ DUYURMAYA ĆALIŞAN ÇIRAKLAR VE STAJERLER 1999 YILINI UNUTTURMAYACAK BİZLER VE BİZDEN SONRAKİLER NE UNUTACAK NE DE UNUTTURACAKLAR SORUYORUM SİZLERE ÇIRAK OLMAZSA KALFA OLURMU OLMAZ DEDİLER USTAYI SORDK O DA HİÇ OLMAZ DEDİLER
Tunacay - Staj yoksa oyyy yooook
İsmail - Efendim bunu sormayın senin hakini sana verelimmi olurmu sigorta kartı var numarası var bu numarayla isegidik sigorta bunumaraya yatı hocolarimiz siz çok şanslısınız sizin digortaniz var diyen devletin öğretmenleri var biz böyle bildik hatta başbakan tayip bey devlet okulunda kilerin sigortasivar sanayi odasindakiletin yok onlar çok eski demişti çıkarın gazeteleri haberleri kendisi görsün nasıl hak yediklerini haram olsun bize yazma şansı verdiginiz için teşekkür ler
Veysel - Bu işi ancak uzun adam çözer
Erdal Öter - Stajyer çıraklık hakimizi istiyoruz
Staj mağduru - Kesinlikle staj çıraklık kabul edilmeli yoksa oy yok
Ahmet Zorlu - Staj emeklilikten sayılmalıdır
Mehmet böke - Staj yoksa oy yok vereni
Mestan - Biz çıraklık mağdurları haftada 1 gün okula gittik 5gün sanayide fiilen çalıştık ve kalfalık ve ustalık belgelerimizi aldık sonra öğrendikki bizim sigorta giriş olarak kabül görmüyor borçlanma hakkı da vermiyor bu ülkede 1 tane fatura ile insanları borçlandırıp emekli ettiler bize bu hak neden verilmiyor staj ssk başlangıcı olsun
Aslan1 - Staj yoksa oy yok yazık avklara staj var da bizlere neden yok bu staj magdurları oy atmaz eger eyt gırmezlerse
Ferhat - Bunlar 20.000 primle bizleri emekli edip Guinness Rekorlar Kitabına sokmak mı istiyorlar hakkımızı yiyen bir hükümet istemiyorum hakkımı da helal etmiyorum
Nurettin Kaplan - Ciraklik haktir bizler cocukluk yillarinda is hayatina atildik hakkimiz verilmeli yoksa ak partili olarak oyda yermem herkez sesini yuyurmali 30 yilim sanayide gecti daha kac yil calisicam
H.karaaslan - Ben 1997 de üç yıl çıraklık eğitime gittim numara için hem çalıştım hem okula gittim 97den beri aynı şirkette çalışıyorum nerde adalet stj a eyete yoksa oyda yok ?
İbrahim - Bende staj magduruyum mutlaka eyt kapsamına alınması gereken en doğal hakkınızdır
Hakan Azak - Kabul edilmeli hakları verilmeli insanları mağdur etmemeliler
Ferit - Ben başkanıma güveniyorum allahın izniyle olur inşallah
Sedat - Staj yoksa reise oyda yok.
Kemo - Arkadaşlar müjdeli haber cumhurbaskanından geldi 2023 e eyt yi kapsayan vemağdur olan hiç bir sorunu halledmeden önüme getirmeyin dedi inşaallah bu stajerleride kapsar
Muhammed - Bizlere bu sigorta kagıdini ne diye verdiler o zaman bize girişiniz oldu dediler 3 yıl boyunca çalışıp didindik haftanın bir günü okula gittik diye yazık çok yazık bide adeletten bahsediyorlar dün çalışmamız var diyodu bugun onlar dahil deyil diyor
Sıtaj 93 - Neden kart vetıldı sus olsun dıyemı
Isparta Aslani - Sonuna kadar destekliyorum Staj yoksa oyda yooooook
Andullah - Staj ciraklik gozardi edilemez mutlaka eyt kapsamina alinmalidir aksi takdirde oy alamazlar
Staj Magduru - Staj mağdurlarının sorunları çözülmeli, sadece staj mı 1999 sonrası girenler, 60 yaş 99 öncesi 48 50 yaş neden 99 sonrası girenler başka ülkenin çocuğu ve bunun gibi haksızlıklar duzeltilmeli
SEÇİL - ARKADASLAR SON DAKIKA SECIME YAKINYA STAJ CIRAK ABO BUTUN KAPSAMI EYT MAGDURUZ YASADIKLARIMIZIN FARKINDAYIM GÖRÜYORUM CABALADIGINIZIDA VAZGECMEK YOK SONDAKIKA BU ISI BITTI BILIN AKP SECIMI KAYBETMEK ISTEMIYOR YAPACAK ODA BUNUN FARKINDA SADECE BASINA BELLI ETMEMEYE CABALIYOR YOKSA YAPMAZSA GIDICEGININ FARKINDA UNUTULMASIN DIYE SECIM MASASINDAKI ÖDÜLÜ BU BASKA YAPACAGI BIR SEY DE YOK HERKEZIN ALLAH BAHTINI SANSINI ACIK ETSIN SEVGILER
Ramazan Köfün - Staj mağdurları unutulmamalı. Bizleri unutanları bizde sandıkta unutacağız.
Recep - Hakkımızı istiyoruz maduriyet var 1998giriş var sitaj maduruyuz çözüm bekliyoruz
Kenan Kılıç - Staj magduruyuz
Stajer - Staj yoksa oyda yok net
Karabüklü - Bencede edilmeli bizim yaşımız tutmadığı için sigorta yapmayıp 1 gün okula 5 gün işe gidiyorduk yaşımız dolduğu halde okula devam ettiğimiz için 19,20 li yaşlarda dahi sigortamız yoktu bizim suçumuz mu bu
Ömer - Staj yoksa oy yok
Erdogan - Duruyor duruyor STAJ ve ÇIRAKLIK sigorta girışi değil diyor bunlardan STAJERLERE bir hayir gelmez hiç kimse boşu boşuna ümit etmesin bize zamanında çıraklığı zorunlu kıldılar okadar zor şartlara rağmen işide bırakamadık çaliştikssk mız var diye.ama ven şimdi kimseye tavsiye etmem çıraklığı etrafımda kimseyide göndermem
Şener Dağlı - Aynen öyle olacak bizde bu vatan evladıyız Suriye lilere bile destek veren başkanımız bizde verir elbet diye düşünüyorum
Mk - Kac secim yedim bidaha yersem suc onlarin deil
Staj Ve Çıraklık Mağdu - Staj çıraklık yoksa oy moy yok kardeşim dilenci değiliz sadaka istemiyoruz biz hakkımız olanı istiyoruz.
Murat Barlas - Bunların birşey yapacağı yok milleti oyalıyorlar
İbrahim - Staj yok sa oy yok sen 90 sanda bir kişiydi 2023 de kackisi siz hesaplayın
Qstg - Stajer ve çıraklar asıl eytyi hakeden kişiler reis bizim yüzümüzü güldür.yaparsa recep tayyip erdoğan yapar.
Fk - Edilmeli bu haksızlık ortadan kalkmalı avukatların doktorların stajları nasil kabul ediliyorsa stajer ve çıraklarinda kabul edilmeli yoksa oyu rüyasında görurler 1 oya muhtaclar
Özcan mercan - Bu zamana kadar hep devlet bizden istedi bizde şimdi devletten hakkımız olanı istiyoruz
Mehmet Baloğlu - 12 yaşında iş hayatına baslasladim ben acaba 50yilmi çalışıp emekli olacam hakkımızı yemeyin eyt bizlerinde hakkıdır alacaz hakkımızı
Özcan mercan - Aynen öyle arkadaşlara katılıyorum staj ve çıraklık yoksa oyda Yok
Ömer Fidan - Reis halleder halletmesse mhp devreye girer
Necdet Şeker - Staj yoksa oy da yok
Smmm - Staj ve çıraklık girişinin hizmete başlama tarihi sayılmasının bir çok haklı nedeni var kesinlikle eyt kapsamına alınmalıyız
Adil Olun - Çırak olarak en ağır işte çalıştık şimdi biz hakkımız olanı istiyoruz hakkımız olanı bizlere vermeyen lere bizde hakkı olanı vermeyiz adalet li olun staj ve çırak ssk başlangıç sayılsın
Qstg - Staj yoksa oyda yok.bu iş memleket meselesini geçti basit duzmecelerle bizleri gecistirmeyin.
Ali Malatya44 - Staj kabul edilmesi lazim herkes emek sarfetti neden olmasin ki herkesi mutlu edecek bir karar almalari temennisiyle
Küçük - Aynen dahil edilmeli haktır adaletli olun staj yoksa oyda yok bizimde hakkımız bizde hak ettik sabahın köründe gidip akşamın beşine kadar aç susuz calıştık yemek paramız dahi yoktu yol paramızıza ancak yetiyordu alfıgmız maaş
Staj Mağduru - Yasa çıkarsa oyum AKP ye
Kıral - 95 te iş yerini sskcılarbastı ve bizi sigortalı yaptı ve tutanak tutuldu iş yeri ceza bile ödedi madem böyle neden şimdi kabul edilmiyor ozaman 13 yaşındaydım ve şimdiye kadar çalışıyorum şimdi geçim zorlaştı 4 çocuk üçü öğrenci bide anne baba önce evet evet sonra hayır olurmu böyle çalışma hatunda 27 yıl iken 22 ye indirmişler madem öyle.....
Ali Malatya44 - Insallah herkesi mutlu edecek bir karar alirlar stajcilari unuturlarsa bizde onlari unuturuz
Murat - Kesinlikle staj eyt dahil olmalı yoksa oy yok
Qstg - Staj girişi kabul olsun staj yoksa oyda yok haberiniz olsun güzel bir düzenlemeyle bizde devlet emeklilik hakkımızı alalım.yoksa seçimde işler tersine döner bizi hasta ettiniz.bu nasıl beceriksizlik anlamış değilim yahu bir an önce müjdeli haberi verin.sevinelim
Vecih - Bu devlet hep madur yaratıyor işlerine geldiği gibi davranıyor bunlar gitsin başkaları gelsin nurdan eyt ve staja sesleniyorum hakkınızı savunun ben eytli olarak oy vermeyeceğim sizlerde vermeyin vatan millet diyorlar hani nerde mağdur lar var geçsinler bunu kendileri için koltuk için bu bu kadar basit
Kırıkkaleli - Mkede 1997de staj yaptım suratıma demir fırladı hastanede dikiş attılar sigortam var diye sevinirken hayal kırıklığı staj yoksa oy yok hakkımızı verin
Elmas - Biz emek verdik calistik tabiki bu bizim en dogal hakkimiz yurt disindakiler borclanip emekli ediliyorlar bizim hakkimiz oldugu halde verilmiyor adalet istiyoruz
Mangiz - Ya staj ya staj başka çare yok stajın içinde olmadığı bir eyt yasası istemiyoruz.
Özcan Sungur - Özcan sungur staj ve çıraklık yasadan yararlanma malı bana göre haklılar
Murat Aydın - Staj yoksa oy yokkkkkk
Yusuf Caba - Hep beraber
Sadık Bingöl. - Stajı saymazlar da ben ailem çevrem yaklaşık 10 oyum var vermiyecegim bunlara oy. Yapsalar gene vermiyecegim. Çünkü bizi dilenci ettiler. Sanki sadaka istiyoruz hakkımızı istedik. Allah büyük gelenler yapar diye vermiyecegim. Varsın seçimden sonraki hükümetler yapsın. Bay bay akp. ?
M E K - 1985 te sanayide çırak olarak başladım çalışmaya 1987 yılındada çıraklık eğitim merkezinde haftada birgün staj gördüm haftanın 5 günü çalıştım ogün bugünde çalışıyorum ben hakkımı istiyorum sadaka değil bu arada bu hakkı bize devlet verdi hakkımız olanı verene oy var vermeyene de yokkkkkkkk
Şefika Öztürk - Sıtaj ve çırak yoksa oyda yok
Staj Mağduru - Staj yoksa kimse bizden oy beklemesin
Ekrem Yiğit - Staj ve craklik bir haktır.bir öğretmen olarak sonuna kadar hak ediyorlar bu arkadaşlarımız.ama bunu bilmenizi isterim son noktayı reisimiz söyleyecek.bunu bir yere not alın resimiz her zaman magdurdan oldu.bu mağduriyeti de çözecek bu mesajımı bir.kenara kaydedidin....
Serdar - senin reisin değilmiydi seçimi kaybedeceğimi bilsemde eyt çıkarmayacağım diyen.şimdide iyi polis kötü polis yapıyorlar kula bu kadar kulluk yapmayın sadece ALLAHIN önünde eğilip onun önünde el bağlayın
Teymen - Etmeleri lazım o zaman neden sigorta kartı sigorta girişi sigortaniz var dediler yok oyda yok bir insan dört yıl okula gitmiş insanların haklarını versinler
Hasan - Staj mağduru olursak oy mağduru olursunuz mesaj açık anlayana!!!
Cüneyt Kurt - Staj yoksa oyda yok
Rasim - Aynen öyle sitaj çıraklık yoksa oyda yok
Orhan Akın - Staj yoksa oy da yok moy da yok hakkımızı helal etmek de yok
Mustafa - Seçime kadar staj çözülmezse sandıktan staj mağduru galip çıkar. Staj yoksa oy yok.
Mesut - 98 yılında lise 4 öğrenci si idim. Staj da sigorta oldunuz dediler. Peki madem bunu saymıyor sunuz. Neden bizleri fabrikada çalıştırıyorsunuz??
Nezir - Sitaj madrulari olarak yanındayız hocam
Bülent Oba - Çıraklık staj unutulmasın hakkımız olanı istiyoruz
Eses26 - Bizi devlet yolladı staj yapcaksınız dedi bize sigorta numarası verdi
Aynur - Stajyer ve çiraklar EYT yi asıl hak edenler. Adil olun elinizi vicdanınıza koyun artık yeter bizden sonra sigorta girişi olanlar emekli oluyor bizim suçumuz neydi biz nereden bilelim ne sigortası yatıyor elimize sigorta kartı verildi hadi sigortalisiniz dendi... Yazıktır yaaa zor şartlarda çalistik deftersiz kitapsız borçlanalim diyoruz yeterki girişimiz sigorta başlangic kabul olsun..
Hilal Kütükçü - Ben hilal kütükçü eşim cezaevinde bende boşanma davam var 3 cocugum var kiraciyim kiram iki milyar oldu banada yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler ederim hepinize
Şafak - Harbiden öyle dediler simdi yok diyorlar o zaman sizde yoksunuz yaz ordan bir eksi haneye reis
Hakan Aksekili - Üstüne basa basa bu kartı kaybermeyin dediler, dalga geçer gibi seneler sonra bi halta yaramadığını ogrendigim gün hakkım haram olsun dedim .
Yazılan yorumlardan Kocaeli Denge hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Denge editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Denge değil haberi geçen ajanstır.